تلگرام
کانال تبریزبیدار در تلگرام
دنبال کنید
سرویس : سیاسی , شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۲:۱۵:۱۰ شناسه خبر : ۱۰۶۱۵۹۵

100 دقیقه با محمداسماعیل سعیدی؛

ناگفته های نماینده مردم از دور دوم انتخابات تبریز تا عملکرد شورا و شهرداری و بحران های کارگری در استان

محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی می باشد و بسیاری او را به رک بودن و صراحت لهجه می شناسند. منتقد عملکرد دولت است و معتقد است مسئولان باید به فکر قشر محروم جامعه باشند.

به گزارش تبریز بیدار ،  محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی می باشد و بسیاری او را به رک بودن و صراحت لهجه می شناسند. منتقد عملکرد دولت است و معتقد است مسئولان باید به فکر قشر محروم جامعه باشند. ما نیز تصمیم گرفتیم تا نخستین گفتگوی تفصیلی بعد از انتخابات را با وی داشته باشیم. آنچه پیش رو دارید متن گفتگوی بیش از 100 دقیقه ای ما با وی است.


به نام خدا تشکر می کنیم بابت وقتی که در اختیار تبریزبیدار قرار دادید. این اولین گفتگوی تفصیلی ما با شما پس از گذشت ۷ ماه از انتخابات پرحاشیه دور دوم تبریز است. برای آغاز صحبت بهتر است از فضای دور دوم انتخابات مجلس برایمان بگویید. چه شد که پس از کش و قوس های فراوان و سفر هیئتی از تهران، در نهایت شما به جای دیگر نماینده مردم تبریز در مجلس نهم، راهی مجلس دهم شدید؟

بسم الله الرحمن الرحیم. بنده هم خدمت شما و همه مخاطبانتان عرض سلام و ادب دارم. خب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابتی فشرده بود و تلاش کاندیداهای باقی مانده برای کسب آرای مردم نسبت به دور اول در حد بسیار زیادی بود. پس از اتمام رای گیری در دور دوم و پس از اینکه قرار بود نتایج اعلام شود، براساس اطلاعات موثقی که بنده در اختیار داشتم ما با بیش از صد رای از کاندیدای چهارم دور دوم جلو بودیم.

منتها ساعت ۹ صبح روز پس از رای گیری، نتیجه ای اعلام شد که دیدیم همه چیز برعکس شد و بنده براین اساس اعتراض کرده و مسیر قانونی را پیگیری کردیم.همانطور که می دانید در انتخابات ها، یکی در روند برگزاری انتخابات و دیگری در زمان شمارش رای، امکان انجام اتفاقاتی وجود دارد. براساس اطلاعات موثق ما در هر دو مرحله پیش از انتخابات و اعلام نتیجه، شبهه جدی داشتیم.

در ساعت ۹ صبح شمارش آرا تمام شده بود منتها جای بحث اینجاست که تا ۶ ساعت بعد چه اتفاقی افتاد که نتیجه آنگونه شد. بنده در آن زمان با مسئولین هیئت نظارت بر انتخابات صحبت کردم و سخن آنان این بود که یکی از کارپردازان اشتباه کرده و باعث تغییر آرای شما شده است. این توجیه برای ما قابل قبول نبود. از سوی دیگر از برخی از صندوق ها نیز اخباری به ما وصول می شد که در آخرین دقایق در این صندوق ها اعمال نفوذ شده است و ما اعتراض خودمان را به صورت کتبی اعلام کردیم.
فرمانداری زیربار شمارش آرا نمی رفت اما با درخواست بازشماری 10 درصد آرا معادل حدود 40 صندوق از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور و هیئت نظارت استان و هیئت اجرایی، در نهایت با بازشماری 5 صندوق موافقت کردند و آقای فرماندار به من گفت که اگر در بازشماری این 5 صندوق مشکلی پیش نیاید ما نتیجه قطعی را اعلام خواهیم کرد.

بنده قبول کردم منتها اعلام کردم که 5 صندوقی که ما اعلام می کنیم باید شمارش شوند. آنها 5 صندوق را بدون اطلاع نماینده ما و بدون اطلاع شکل و شیوه صندوق ها شمارش کردند و حداقل در 2 صندوق که یکی از آنها متعلق به زندان تبریز بود، اشکال بوجود آمد.

فرماندار تبریز پس از آن به بنده گفت که مشکلی در این 5 صندوق به وجود نیامد و بنده پس از آن به صراحت از مشکل دار بودن 2 صندوق از 5 صندوق اذعان کردم فلذا درخواست ما افزایش بازشماری به 15 صندوق و پس از آن 40 صندوق شد.
مسئولین اجرایی زیر بار نمی رفتند اما با فشار افکار عمومی، رسانه ها و پیگیری های ما از طریق مسئولین ذی ربط با بازشماری 10 صندوق موافقت کردند. پس از بازشماری علی رغم وجود مشکل در این 10 صندوق بار دیگر اعلام کردند مشکلی در این صندوق ها نیست و باید انتخابات خاتمه یافته تلقی شود.

Image title

هیچ مشکلی در رابطه من و منادی وجود ندارد
پس از این مرحله بود که برای پیگیری به تهران رفتید؟

بله. بنده پیگیر مجدد شکایت خود از روند انتخابات در تبریز برآمده و لزوم دخالت مستقیم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور را خواستار شدم.پس از آن با ورود هیئت مرکزی، مقرر شد در مرحله اول 45 صندوق شمارش شود و اگر در 45 صندوق مغایرتی وجود داشته باشد کل صندوق ها بازشماری شود.

این اتفاق در نهایت رخ داد و با شمارش کل صندوق ها مغایرت های موجود عیان شد و مشخص شد که اعتراض ما صحیح بوده و در شمارش آرا در برخی صندوق ها اعمال نظر شده بود. البته درخواست ما بر ابطال تعدادی از صندوق های مخدوش بود که در نهایت اعمالی برای ابطال این صندوق ها انجام نشد که اگر آنها ابطال می شد تعداد تفاضل آرا زیاد می شد.


در اذهان مردمی اینگونه مطرح می شود که رابطه شما و آقای منادی پس از انتخابات شکر آب شد، این واقعیت دارد؟

شکرآب که نه، ولی خب آنها نیز بالطبع ناراحت بودند و انتظار اینگونه نتیجه را نداشتند. براین اساس یکسری مصاحبه هایی قبل از اعلام آرا انجام داده بودند که به نظر من این مصاحبه ها اخلاقی نبود و باید مسیر قانونی طی می شد. برخی اظهارنظرها در این مصاحبه ها ابراز شد تا اینگونه القا شود که رابطه ما شکرآب شده است، نه ما 2-3 بار همدیگر را دیده و احوال پرسی کرده ایم و هیچ مسئله ای بینمان نیست.


لیست امید با اتحاد و همبستگی جلو آمد
در انتخابات اخیر مجلس، شکست سنگین اصولگرایی در تهران، پیروزی مطلق در مشهد و تساوی در تبریز را شاهد بودیم. برآورد شما به عنوان عضوی از این جریان، از نحوه رای مردم و عملکرد جناح های سیاسی در این 3 کلانشهر چیست؟


ماجرای موفقیت اصولگرایی در مشهد این بوده است که جریان انقلابی و ارزشی با هماهنگی در شورای شهر و شهرداری، به مناطق محروم این شهر رسیدگی کرده بودند و سبب بازتاب مثبت در میان قشر آسیب پذیر و محروم جامعه شده بود. این عملکرد مثبت جریان انقلابی شورای شهر و شهرداری مشهد تاثیر خود را در انتخابات مجلس در این شهر گذاشت و بین مردم نسبت به حزب الله و انقلابیون به صورت عینی اعتمادی ایجاد شد که تفکر انقلابی تفکر خدمتگذاری است.

اما قضیه تهران متفاوت است، متاسفانه جریان اصولگرا در تهران چه در انتخابات ریاست جمهوری و چه مجلس با نوعی تشتت آرا مواجه است. مردم از این رفتار اصولگرایان ناراحت بودند و تاثیر منفی انتخابات ریاست جمهوری سال 92 بر این موضوع تاثیر گذاشت. از سوی دیگر در این لیست ارائه شده اصولگرایی بار دیگر تشتت آرا حاکم بود و حتی 60 نفر کاندیدا در لیست نهایی باقی مانده بود اما طرف مقابل با اتحاد و لیست واحد جلو آمد.

از سوی دیگر به دلیل شبیوه لیستی رای دادن مردم تهران، برخی از آقایان برای خود کسر شان می دانستند که به مناطق محروم بروند و بگویند ما کاندیدا هستیم، این موضوع نه در مجلس بلکه در انتخابات خبرگان نیز رخ داد. البته بنده نیز معتقدم که باید از برخی شیوه های جذب رای اجتناب کرد ولی سازوکار انتخاباتی این چنین نشان می دهد که باید به میان مردم برویم.

Image title

به نظرتان دولت از لیست امید حمایت کرد؟
دولت در کل کشور به صورت تمام قد پشت سر لیست امید ایستاد و از تمامی ظرفیتها برای تقویت لیست امید استفاده کرد. خاطرتان باشد بنده دوشنبه آخر تبلیغات انتخابات مرحله دوم، به صراحت اعلام کردم که نمی دانیم با دولت رقابت می کنیم یا با کاندیداها!

از پاره کردن بنر بگیرید تا تشویق و تنبیه مدیران، یادم است دهیاران را جمع کرده و به آنها گفته بودند که باید به فلان افراد رای دهید. دولت کاملا طرفدارانه وارد شد و از لیست امید نیز حمایت کرده و این حمایت ها نیز بخشی از تاثیرات خود را گذاشت.

در تبریز نیز 4 نفر از لیست اصولگرایی کامل بود منتها دو نفر همچنان باقی مانده بودند و طبیعتا اگر لیست به صورت قوی و زود بسته نشود، اثر خود را نخواهد گذاشت. بر روی دو نفر باقی مانده لیست اختلاف نظر وجود داشت؛ عده ای روی مقبولیت اجتماعی و عده دیگری بر روی وجه انقلابی گری تاکید داشتند.

این موضوع اختلافاتی ایجاد کرده بود و باعث شد روی فرآیند تکمیل لیست تاثیر گذارد و اثر منفی خود را گذاشت. لیست امید با انسجام حرکت کرد ولی ما دچار حرف و حدیث هایی در میان شکل لیست انتخاباتی اصولگرایی بودیم.
پیش بینی ما رای قطعی 3 یا 4 تن از لیست انتخاباتیمان بود و دلیل اینکه 4 نفر از لیست ما به مجلس راه نیافت این بود که برخی از مجموعه های انقلابی ما در دور دوم به جای 3 نفر از 4 نفر حمایت کردند و این سبب شد بخشی از آرای اصولگرایی بشکند و به سبد کاندیدای دیگری رود.


مشهد الگویی در قالب هماهنگی نیروهای انقلابی است
به الگوی رای آوری اصولگرایی در مشهد و انسجام نیروهای انقلابی در شورای شهر و شهرداری این شهر اشاره کردید، چرا در شهر تبریز ما شاهد این ارتباط تنگاتنگ میان مجموعه مدیریت شهری و حاشیه نشینان نبودیم؟
شورای شهر و شهرداری در مشهد در راستای اهداف انقلاب یکدست و هماهنگ است و به نظرم شهر مشهد، الگویی در قالب هماهنگی نیروهای انقلابی و نتیجه خدمت واقعی به مردم است. خدمات و امکانات در شهر مشهد در اولویت دسترسی قشر محروم و حاشیه نشین و نیازمند این شهر قرار گرفته و سعی شده است از ظرفیت شهرداری برای خدمت رسانی استفاده شود.

در شهر تبریز اقدامات زیادی انجام شده است اما انتظار این بود که شورای شهر و شهرداری با تفکر انقلابی و جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم محروم انجام وظیفه کند.

جهت گیری شورا و شهرداری تبریز در عرض 4 سال با اولویت مناطق محروم لحاظ نشده است و اگر این اقدام رخ می داد چهره حاشیه شهر تبریز تغییر می یافت. ما همچنان 90 پله رو به بالای مناطق حاشیه شمالی تبریز در 30 سال پیش را هم اکنون حتی با کیفیت بدتر می بینیم و بدین جهت انتظار از شورای شهر این بود که به مناطق محروم بیش از این ها برسند.


Image title

در برزخ زمانی انتخابات دور اول و دوم مجلس دستگیری هایی در شورای شهر و شهرداری رخ داد، تحلیل شما از این اتفاقات چه بود؟
برخی تخلفات در مدیریت شهری تبریز به دستگاه های امنیتی و قضایی گزارش شده بود و این دستگیری ها به قوز بالای قوز تبدیل شد و همه مردم حتی مناطق غیرمحروم از این موضوع رنجیده خاطر شدند و متاسفانه این پرونده ها نشان داد که برخی در شورای شهر، کمر همت برای خدمت به مردم را نبسته اند.

این موضوع روی اعتماد مردمی تاثیر منفی گذاشت و باید در شورای شهر آینده این مسائل جبران شود و افرادی روی کار آیند که سالم، پاکدست و با نیت خدمت به مردم باشند.


پس از آغاز به کار مجلس دهم، چه شد که شما از کمیسیون اجتماعی به کمیسیون به اصطلاح مظلوم فرهنگی در مجلس رفتید؟
در شرایط فعلی دو موضوع فرهنگی و اقتصادی در کشور ما اولویت دارد و حتی معضلات اجتماعی ناشی از اشکالات بخش فرهنگی و بخشش معیشت اقتصادی ماست. پس از گلایه رهبر معظم انقلاب از موضوع "ولنگاری فرهنگی"، بنده دیدم که بیشتر نمایندگان به دلیل برخی مزایا به کمیسیون امنیت ملی، صنایع و حتی اقتصادی می روند و در مجلس فعلی نیز علی رغم تثبیت عضویت بنده در کمیسیون اجتماعی، صف برای عضویت در این کمیسیون نیز طولانی شده است، تصمیم گرفتم تا به کمیسیون فرهنگی بروم.

مشکلات فرهنگی فعلی جامعه بسیار پیچیده و وسیع است و برداشت من این است که اگر تعدادی از موضوعات اصلی را در عرصه فرهنگی مدیریت کنیم قدم های خوبی برداشته ایم.


حقوق های نجومی را نباید سیاسی کنند/تکلیف خصولتی ها مشخص شود
بیش از 160 روز از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر برخورد با موضوع حقوق های نجومی می گذرد، از سوی دیگر بنا به گفته برخی مسئولین، تاکنون نامی به دستگاه قضایی برای رسیدگی در این موضوع ارسال نشده و اصطلاح املاک نجومی نیز خود حاشیه ساز شده است، ارزیابی شما از عملکرد قوای سه گانه از این عدم برخورد و سستی برخی دستگاه ها چیست؟
اولا حقوق های نجومی را نباید به امری سیاسی فروکاست و وجه المصالحه جریانات سیاسی قرار گرفت. اولین درخواست من این است که جناح های سیاسی کشور فارغ از گراشات سیاسی با وجدان وارد این موضوع شده و پرونده حقوق های نجومی به سرانجام برسد.

دوما علی رغم برخی اقدامات از سوی دستگاه های مسئول از قبیل دولت، مجلس در پرونده حقوق های نجومی قصور کرده است. نتیجه گزارش آقای عادل آذر در مجلس باید به قوه قضائیه ارسال می شد و اگر ارسال نشده است قصور کرده اند؛ یا در مصاحبه آقای اژه ای در خصوص نفرستادن اسامی باید تامل کرد و یا اگر آقای عادل آذر نفرستاده اند این کارشان قصور در وطیفه است.

در این موضوع دستوردهندگان، دریافت کنندگان و پرداخت کنندگان حقوق های نجومی همگی مقصر هستند و باید با معرفی به دستگاه قضایی با آنان برخورد شود. این حرف بیخودی است که به ما حقوق نجومی ندهند ما هم نگیریم.

به نظر من نمایندگان نباید در ابتدای سال به تمدید قانون خدمات کشوری رای می دادند؛ علی رغم اینکه بنده مصاحبه کردم و ابراز داشتم بدان رای ندهید به آن رای داده شد. بخشی نیز در این موضوع دولت مقصر است که 3 سال است قول می دهد اصلاحیه قانون خدمات شهری را خواهد آورد ولی چیزی نمی بینیم.

مشکل در اینجا قانون است و تا زمانی که این قانون اصلاح نشود، یکی 800 هزار تومان حقوق خواهد گرفت دیگری 80 میلیون! بیش از 300 ایراد به این قانون وارد است و نمی دانم تا کی دروغ خواهند گفت که ما این قانون را اصلاح خواهیم کرد و لایحه آن را نخواهند آورد.

از سوی دیگر باید تکلیف «خصولتي ها» مشخص شود که نه شرکت های خصوصی هستند و نه دولتی و از هفتاد دولت آزاد هستند.اکثر کسانی که حقوق نجومی می گیرند در این دست شرکت های خصولتی مشغول بوده و حقوق دریافت کرده اند و به هیچ جا پاسخگو نیستند.

این «خصولتي ها» برای اینکه به راحتی به حیات خلوت تبدیل شوند و از تیغ قانون فرار کنند، شرکت ها را به نام خصوصی و به کام دولت تمام کرده اند. شما ببینید هر وزارتخانه ای چندین شرکت دارد و در برخی از آن ها همچون وزارت رفاه، 300 تا 400 شرکت وجود دارد.

این ها هستند که بنای حقوق های نجومی را گذاشته اند. وقتی می پرسیم چرا فلان مدیر بانک حقوق نجومی می گیرد می گویند ما هیئت مدیره داریم، هیئت مدیره هم می گوید ما شورای پول و اعتبار داریم و بالای سر همه آنها رئیس جمهور است.


Image title

مجلس باید تکلیف این شوراهایی که باعث تشنج در کشور شده اند را مشخص کند، از وزیر اقتصاد درباره بانک ها سوال می پرسیم می گوید مگر بانک زیرنظر من است؟ زیر نظر فلان شورا است. این چه ساختاری است که این ها پاسخگو نیستند؟ اخیرا در آذربایجان شرقی شاهد افزایش بحران ها و تجمعات کارگری بوده ایم که گویی دامنه دار است و از این کارخانه به کارخانه دیگر می رسد، تحلیل شما از این روند زنجیره ای چیست؟

رکود اقتصادی واقعیتی تلخ است که همچنان تداوم دارد. رئیس جمهور باید توضیح دهد که چگونه «ما از رکود عبور کرده ایم». اگر از رکود عبور کرده ایم چرا شاهد اعتصابات کارگری هستیم که به دلیل نداشتن پول، کار به اعتصاب می کشد؟

لایحه بسته های حمایتی تولید که توسط دولت ارائه می شود همان دادن یقه تولیدکنندگان به دست بانک ها است که این مطالبات تولیدکنندگان با رقم بالای 30 و 40 درصد توسط بانک ها اخذ می شود. این چه حمایتی است که با 18 درصد به تولیدکنندگان وام می دهیم، بعد بانک می گوید 10 درصد آن باید در حساب بلوکه شود و میزانی از معوقه خود را پرداخت کنید.

طبیعتا این سیاست های غلطی است که تداوم دارد و ما معتقدیم دولت اگر بنای حمایت از واحدهای تولیدی را دارد، باید وام های زیر 5 درصد(که من معتقدم در مقطع فعلی باید تا زمان روی پا ایستادن واحد تولیدی بلاعوض باشد) به تولیدکنندگان پرداخت کند.

نرخ ارز نیز که 4000 تومان شده است...
بله دولتی که در نوسانات نرخ ارز مقصر است باید تاوان آن را نیز خودش بدهد. در تمام دنیا دولت نوکر تولید و مردم است، در کشور ما مردم و تولیدکنندگان نوکر دولت هستند در حالی که امام(ره) فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند.
در دستورات اتخاذ شده در این موضوع بانک ها به تصمیمات استانی در حوزه مالی توجه ندارند. مگر قرار نبود تمرکززدایی در کشور انجام شود پس چرا تمام امکانات و تصمیمات در تهران اتخاذ می شود و یک فرد عادی در وزارت خانه تهران، اختیارات فراوانی از استانداران ما دارد.

اختیارات در این موضوعات کلان باید از تهران به استان سرازیر شود و سخن نهایی در استان را استاندار باید بزند، هرکس برای خود ساز مستقل و همکاری با تهران را می زند.

مدیران نیز باید قوی باشند. مثالی برایتان می زنم در تحمیل مطالبات در بودجه امسال استان ما شاهد افزایش 24 درصدی بودیم در حالی که این میزان در تهران14 بوده است. این حاصل قصور مسئولین استانی است و بعد گفتند که در تهران تصمیم گرفته اند و بنده صراحتا می گویم اگر تهران تصمیم گرفته بیخود کرده اند با این رقم برای استان ما تصمیم گرفته اند.

اشتباه محض است که این میزان مالیات را از تولیدکنندگان بگیریم چراکه در بازار تولیدی نیست که اینگونه از آنان مالیات اخذ کنیم.  


رئیس جمهور و وزیر راه مقصران اصلی حادثه قطار هستند
در هفته گذشته انفجاری در قطار تبریز-مشهد رخ داد که باعث جان باختن تعدادی از هم وطنان عزیزمان شد. مجلس در این باره چه کار خواهد کرد؟ آیا استیضاح وزیر در پیش است؟
اولا بنده حادثه تلخ و غمناک قطار تبریز-مشهد را به خانواده جان باختگان و حادثه دیدگان تسلیت عرض می کنم. مقصر اصلی در این سانحه وزیر راه و شهرسازی است که علاوه بر عذرخواهی باید استعفا دهد، البته خود رئیس جمهور نیزمقصر است و اولین عذرخواهی را نیز خود رئیس جمهور باید ابراز می داشت. این حادثه، حادثه ساده ای نبود و باعث شد مقام معظم رهبری نیز درباره این حادثه پیامی صادر کنند.

متاسفانه از سال های پیش برای زائرینی که می دانند این عزیزان به شوق زیارت امام رضا(ع) این مسافت طولانی را سپری می کنند، لوکوموتیوهای کهنه را در اختیار این زائرین قرار می دهند. یکی از ادله ای که می گویم وزیر مقصر است این است که آقای وزیر، 180 هواپیما واجب است یا ناوگان حمل و نقل ریلی؟

ثروتمندان از ناوگان حمل و نقل هوایی استفاده می کنند و به جای خرید آن تعداد هواپیما، در حال حاضر شرکت آتا آماده خرید بیش از 10 فروند هواپیما است. با وجود این آمادگی از طرف شرکت های خصوصی شما چرا پول این مردم را به خرید هواپیما اختصاص می دهید؟

وزیر در هفته دولت در گزارشی به رهبر معظم انقلاب ابراز می دارد که ما سیستم ATC در قطار تهران-مشهد تعبیه کرده ایم که سبب خواهد شد خطای انسانی به صفر کاهش یابد، چرا گزارش دروغ به مقام معظم رهبری می دهید؟ اولین مقصر خود وزیر راه، معاون اول و رئیس جمهور است و وزیر راه، وزیر رئیس جمهور است، وزیر باید نفر داشته باشد، نه پز! رئیس جمهور باید نفر فنی داشته باشد که این سخنان را ارزیابی کند، وزیر باید استیضاح شود تا تسکینی بر آلام درد دیدگان و مردم آذربایجان باشد.

لوکوموتیوران و سوزن بان و مسئول ایستگاه را دستگیر و راهی زندان خواهند کرد و مدعی خواهند شد که مقصر اصلی لوکوموتیوران فوت شده است همانطور که در تصادف ها همه چیز به گردن راننده فوت شده و در سقوط هواپیما نیز مقصر اصلی را خلبان فوت شده معرفی می کنند بی شک سعی خواهند کرد در این حادثه نیز لوکوموتیو ران را مقصر جلوه دهند و به نوعی کار را تمام کنند. به نظر می آید در ناوگان حمل و نقل ریلی تجدید نظر شود و ما معتقدیم برنامه های وزارتخانه برای اصلاح عملکرد ارائه شود.


جریان انقلابی برای انتخابات شورا لیست ارائه می کند
برای انتخابات آینده شورای شهر و آیا در نظر دارید که لیستی ارائه دهید یا کلا بنای ورود به انتخابات شورای تبریز را ندارید؟ همچنین آرایش سیاسی سال آینده ریاست جمهوری را چگونه می بینید و از جناح شما کدام کاندیداها مطرح هستند؟
درخواست من در انتخابات شورای شهر این است که اگر جهت گیری ما خدمت رسانی و حرکت جهادی است، باید به سمت کسانی برویم که دلسوزانه و متعهدانه و بدون هیاهو و جنجال درصدد خدمت رسانی به مردم هستند نه اینکه با جنجال و هیاهو رای می خرند و پس از انتخاب به رای مردم خیانت می کنند.

طبیعتا لیستی از سوی جریان انقلابی ارائه خواهد شد منتها درخواست من این است که مواظب باشیم مشکلات انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و تشتت آرا بار دیگر پیش نیاید و همه نفس خود را زیر پا بگذاریم و به فکر خدمت به مردم باشیم. پس از آن برای خدمت به نظام و مردم همه با هم لیستی ارائه شود که انتظارات مردم را در این برهه زمانی برآورده کند و طبیعتا ما نیز به موقع خودش لیستی را ارائه خواهیم داد.

درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز برنامه هایی وجود دارد و مقدمات آن فراهم شده و برخی افراد به طور جدی مطرح هستند و باید منتظر نتیجه باشیم و ببینیم طی هفته های آتی چه اتفاقی رخ می دهد.

ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.
من هم از شما سپاسگزارم.