تلگرام
کانال تبریزبیدار در تلگرام
دنبال کنید
سرویس : اقتصادی , سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱:۴۱ شناسه خبر : ۱۰۷۰۱۴۵

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

عده ای در صدد القای این هستند که شستا قادر به سرمایه گذاری برای ماشین سازی نیست/ به بهانه خصوصی سازی ماشین سازی را در ورطه نابودی قرار دادند

صادق زاده گفت: هرچند عده ای در صدد القای این نظر هستند که شستا قادر به سرمایه گذاری برای ماشین سازی نیست ، جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی بدون هیچ حب و بغضی از مدیران ارشد به ویژه در سطح استان انتظار دارد با یک کار کارشناسی دقیق مانع از فروپاشی این کارخانه عظیم شوند.

به گزارش تبریز بیدار ، کریم صادقزاده امروز در گفتگو با خبرنگاران با انتقاد شدید از بی برنامگی برای وضعیت این کارخانه مادر تخصصی صنعتی در استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه از 14 سال برنامه واگذاری  این کارخانه که یکی از صنایع مادر استان آذربایجان شرقی و  کشور به شمار می رود به نتیجه مطلوبی نرسیده است.


وی با بیان اینکه در سطح کلان نگاه جامع و کلان نگرانه ای نسبت به وضعیت این کارخانه نداشته اند اظهار داشت: عده ای اکنون ناآگاهانه به بهانه خصوصی سازی کارخانه عظیمی چون ماشین سازی تبریز در ورطه نابودی قرار داده و بیش از یک دهه است به این بهانه امکان هرگونه توسعه از آن را گرفته اند این درحالی است که هرروز صنایع با نوسازی و به روز کردن خطوط تولید به حیات خود ادامه می دهند و با شرایطی که برای این مجموعه طی این سال ها ایجاد شده قطعا خروج از وضعیت فعلی و حرکت رو به رشد آن نیاز به سرمایه گذاری جدید در کنار برنامه ریزی صحیح و کارشناسی  دارد.


صادق زاده با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در مورد کارخانه ماشین سازی تبریز و پیشنهاد واگذاری آن به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی "شستا" از سوی نمایندگان تبریز، اذرشهر و اسکو به رییس جمهوری و دستور صریح ایشان اظهار داشت: عملا شاهد هیچ اقدام موثری در این زمینه نبوده ایم و لازم است تصمیمات اساسی در این خصوص صورت گیرد گرچه با استقرار مدیریت موقتی در این مجموعه فعالیت در مجموعه ماشین سازی ادامه دارد ولی چون وضعیت نامشخص است نمی توان در شرایط فعلی امیدوار به فعالیت های آن بود.


وی پیشنهاد اخیر وزیر صنعت معدن تجارت را مبنی بر بازگشت گروه ماشین سازی تبریز به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: کارخانه ماشین سازی تبریز در پی اجرای سیاست های خصوصی سازی و بابت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار شد اما از آنجا ماشین سازی تبریز برای رسیدن به روزهای خوش آینده نیاز به سرمایه گذاری دارد عملا صندوق بازنشستگی فولاد قادر نبود در این زمینه و کارخانه داری به فعالیت بپردازد که در این زمان مشاهده کردیم عده ای به طمع اراضی بکر کارخانه ماشین سازی تبریز به دنبال خرید آن بودند که خوشبختانه با پیگیری نمایندگان و خانه کارگر تبریز و رسانه ها متوقف شد و پیشنهاد واگذاری آن به شستا ارایه شد که این مجموعه نیز با وجود دستور صریح رییس جمهوری به دلیل سیاست های کاری خود با آن همراهی نمی کرد اما حال که با ادغام صندوق بازنشستگی فولاد با تامین اجتماعی این مشکل خود به خود رفع می شود شاهد ارایه پیشنهادات جدیدی از جمله بازگشت ماشین سازی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هستیم.


صادق زاده افزود: هرچند عده ای در صدد القای این  نظر هستند که  شستا قادر به سرمایه گذاری برای ماشین سازی نیست ،  جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی بدون هیچ حب و بغضی  از مدیران ارشد به ویژه در سطح استان انتظار دارد با یک کار کارشناسی دقیق مانع از فروپاشی این کارخانه عظیم شوند و نگذارنند تا این برند منحصر به فرد با تداوم بلاتکلیفی خود برای سرمایه گذاری جدید و برنامه ریزی کلان با مشکل روبرو شود به اعتقاد ما 14 سال برای این محدودیت فعالیت کافی بوده و بهتر است استاندار آذربایجان شرقی که خود از مدیران سابق مجموعه ماشین سازی تبریز بوده با تشکیل یک تیم کاری قوی هرآنچه را که به نفع و صلاح استان در مورد کارخانه ماشین سازی است  انجام دهند و مانع از دست رفتن این سرمایه عظیم صنعتی استان و کشور شوند