تبریزبیدار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۰۲:۳۰:۵۷ شناسه خبر : ۱۰۷۸۱۹۲

گزارش تبریزبیدار از تلاطم انتخاباتی در تبریز؛

از کارناوال وانتی تا تبلیغات قهوه خانه ای / کار از فتوشاب به سالن زیبایی رسید / تا مترو هست پزشکیان نیازی به تبلیغات کاغذی ندارد!

در ایام قانونی تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم، ستادهای نامزدها آرایش رقابتی به خود گرفته اند تا با روش های گوناگون نظر مردم را برای کاندیداهای مدنظر خود جلب کنند.

به گزارش تبریز بیدار ،  فضا و سیمای این روزهای تبریز، رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته و داوطلبان با استفاده از رنگ و نور، تراکت و عکس و برشور و پخش موسیقی سعی در جذب مردم دارند.

البته فعالیت در شبکه های مجازی پیش از اعلام رسمی تبلیغات آغاز شده بود اما هم اکنون تبلیغات پررنگ تر و در سطح شهر نمود بیشتری یافته است و ستادهای نامزدها آرایش انتخاباتی به خود گرفته اند.

در تبریز ستادهای مرکزی کاندیداهای شاخصی چون تاج الدینی، بیگی، پاشایی و منادی در محدوده چایکنار و در فاصله کمی از هم قرار گرفته و این مسیر این روزها  شاهد جنبش و تکاپو بسیاری از فعالان سیاسی و غیرسیاسی است.

Image title


خیابان های اصلی شهر نیز با پوستر و بنرهای متعدد نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

اما در این میان پيشتازي معنادار علیرضا منادی و رضا پاشايی در تبليغات كاغذی و بنری حکایت از  با هزينه های گزاف برای انتخابات توسط این دو کاندیدا دارد تا جایی که پوسترهای تبلیغاتی این دو به درب منازل و حتی قهوه خانه ها نیز رسیده است.

Image title


Image title


اما نکته ای که در این روزهای تبلیغات انتخاباتی باعث رنجش خاطر شهروندان شد، چسباندن پوسترهای تبلیغاتی برخی کاندیداها در دیوار اماکن عمومی بود که بدنبال آن پاشایی با انتشار کلیپ کوتاه پوپولیستی اقدام به کَندن پوسترهای خود از برخی اماکن شهری کرد.


Image title


راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی با مجسمه های محرک و وانت در معابر شهری از دیگر جلوه های بصری در تبلیغات عجیب و غریب نامزدهای انتخاباتی در سطح شهر بوده است.


Image title

Image title


اما از تهران هم خبرهایی در مورد بانوی لیست امیدی تبریز نیز به گوش می رساند. زهرا ساعی که در انتخابات مجلس دهم از تهران به تبریز آمد و بعد از تحمیل کردن خود به لیست اصلاح طلبان و کسب آرای مردمی راهی بهارستان شد، سر از افتتاح سالن زيبايی در آورده است.

ساعی نماينده که گویا نمایندگی مردم تبریز را پله ترقی برای خود می بیند، نامزد انتخابات مجلس یازدهم در تهران شده و دیروز برای ارائه برنامه های خود در مراسم افتتاح سالن زيبايی در تهران برنامه داشت.

اما در تلاطم تبلیغات انتخاباتی، رپورتاژهای کم نظیر شهرداری و شورای شهر برای مسعود پزشکیان نیز در نوع خود جالب است.

شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در اظهاراتی تامل برانگیز مدعی شده پزشکیان، شیخ محمد خیابانی امروز است.

از سوی دیگر در جلسه دیروز شورای شهر تبریز بدون در نظر گرفتن کاندیداتوری پزشکیان، افرادی چون فریدون بابایی اقدم و غلامحسین مسعودی ریحان افتتاح خط جدید متروی تبریز را به پزشکیان نسبت داده و از او تشکر کردند.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز این رپورتاژ انتخاباتی از حساب مترو را بصورت تلویحی تَکرار کرد.

جولان رنگ و لعاب ها در فقدان طرح و برنامه نیز از دیگر آفت های موجود در تبلیغات انتخاباتی است که به چشم می خورد. در برخی پوسترهای تبلیغاتی تصویر به قدری فتوشاپی است که چهره بر شعار غلبه کرده است گویی هر کاندیدایی که بهترین فتوشاپ ها را داشته باشد می تواند بیشترین آرا را کسب کند.

نظرات

IR

مردم خودشان چشم دارند و می بینند که تبلیغات کاغذی چه کسی بیشتر است همه جا پر شده از فرهنگی و تاج الدینی برای چی ؟ یعنی کسی شما ها را نمی شناسه؟ شاید تا دیروز نمی شناخت ولی دیگر در این اوضاع اقتصادی خوب دست خودتونو رو کردید

IR

اتحادیه های صنفی ممنوعیت تبلیغات را دارند ولی در دو روز اخیر پزشکیان وتاج الدینی در اتحادیه طلا وجواهر تبریز برنامه تبلیغاتی گذاشته بودند