تبریزبیدار
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲:۴۴ شناسه خبر : ۱۰۸۰۷۳۹

مسئول بسیج رسانه کشور در گفتگو با تبریزبیدار؛

رسانه ها به جای دعوای حزبی، مطالبه گر وضعیت اقتصاد کشور شوند

بصیری اظهار داشت: ما در سال های اخیر از موضوع اقتصاد غافل بوده ایم یعنی زمانی که درآمد بسیار زیادی از دلار داشتیم، رسانه های ما مشغول دعوای حزبی و داخلی بودند و به حوزه های مختلف سیاسی، بیش از حد توجه کردند.

مسعود بصیری، مسئول بسیج رسانه کشور در گفتگو با تبریز بیدار در رابطه با نقش رسانه ها در شکستن جریان تحریف اظهار داشت: اساس جریان تحریف در رسانه ها شکل می گیرد چون اگر انتقال دهنده پیام نباشد، از فکر و اندیشه و محلی که جریان تحریف در فکر و ذهن یا در اتاق های فکر مشاوران جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود، به مردم منتقل نخواهد شد.

نقش رسانه های استکباری در جریان تحریف

وی افزود: به همین خاطر هم علی رغم مشکلات زیاد اقتصادی که غرب و حتی نایبان آمریکا در منطقه طی سال های اخیر پیدا کرده اند، گزارش روی رسانه به شدت افزایش پیدا کرده است.

Image title

بصیری اظهار داشت: رسانه ها عمدتا در اینجا چند تا کار می کنند؛ یکی اینکه اذهان مردم را از موضوع منحرف می کنند. همان موضوع اصلی که آمریکا و دشمنی اش و اتفاقاتی که طی این سال ها به واسطه این دشمنی علیه ملت ایران رخ داده. کار دیگری که می کنند، این است که دشمنان جمهوری اسلامی ایران را بَزَک می کنند و زیبا جلوه می دهند به انواع و اقسام ترفند ها مثل تکنولوژی، ارائه آمار غلط، و... . کار سوم شان هم این است که جمهوری اسلامی ایران را در نگاه طرفداران خودش تضعیف می کنند؛ با دادن آمارهای غلط، با بزرگ کردن خطاها و کمبود ها و ... که ممکن است در هرکشوری وجود داشته باشد ولی آن ها را بزرگنمایی می کنند که ما را ضعیف نشان دهند.
مسئول بسیج رسانه کشور همچنین گفت: یک مورد دیگری هم که ما باید به آن توجه کنیم این است که رسانه ها متاسفانه طی سال های اخیر کاری کرده اند که نگاه ما از موضوعات اصلی به موضوعات فرعی منتقل بشود در حالی که این موضوعات، موضوعات مهمی هستند.
وی ادامه داد: ما در سال های اخیر از موضوع اقتصاد غافل بوده ایم یعنی زمانی که درآمد بسیار زیادی از دلار داشتیم، رسانه های ما مشغول دعوای حزبی و داخلی بودند و به حوزه های مختلف سیاسی، بیش از حد توجه کردند.

Image title

انحراف اذهان عمومی از مسایل اصلی با دمیدن به شیپور قبیله گرایی

بصیری افزود: رسانه ها نگاه تصمیم گیران و تصمیم سازان و کسانی که قرار بوده برای این کشور در حوزه اقتصادی گامی بردارند را منحرف کردند و نگذاشتند حرفشان شنیده شود و به همین خاطر امروز می بینیم که تحریم‌ های آمریکا بر کشور های ما تاثیر گذاشته است.
وی در ادامه بیان کرد: ما امروز باید از رسانه هایی که دائم در شیپور حزب زدگی و جناح گرایی و قبیله گرایی می دمند و همچنین از مسئولین کلان اقتصادی، بپرسیم که درآمد های سنگین نفتی در دهه های هفتاد و هشتاد و اویل دهه نود چه شده و چرا نتوانستیم به لحاظ اقتصادی کشور را حفظ کنیم که به این روز نیفتد!

وی همچنین گفت: من فکر می کنم نقش اصلی در انحراف ذهن مردم و تصمیم گیران و تصمیم سازان، انحراف کردن از موضوعات اصلی به سمت موضوعات فرعی است.

مسئول بسیج رسانه کشور تصریح کرد: رسانه نقش بسیار جدی در این زمینه دارد و رسانه هایی که طی این سال ها از هر جناحی باعث شدند که دولتمردان ما و فعالین اقتصادی و کار آفرینان ما نفت بفروشند و با نفت کشور را اداره کنند و نتوانند فاصله بگیرند و چرخه اقتصادی کشور را با چرخش آرامی از درآمد نفتی به سمت اقتصاد غیر نفتی داشته باشند، باید در انظار عمومی محاکمه شوند و از آن ها سوال پرسیده شود که این موضوعات را انقدر انتخاباتی و سیاسی و‌ قبیله ای و حزبی کرده اید که کشور به این روز بیفتد.

وی بیان کرد: آن هایی که گفتند مسکن مهر مزخرف است این ها کجا هستند یا آن هایی که کارت سوخت را متوقف کردند کجا هستند و اشتباهات بزرگ دیگری که در دولت های قبل هم بوده است.

بصیری در پایان گفت: من روی صحبتم فقط با این دولت نیست؛ همه کسانی که طی این سال ها اشتباه کرده اند، خواسته یا ناخواسته، به عمد یا غیرعمد، مدیران ناتوانی که طی این سال ها باعث بدهکار شدن دولت و کاهش صندوق ذخیره ارزی و افزایش درگیری های حزبی و جناحی و گروهی در این کشور، خط کشی ها و پررنگ کردن خط کشی ها بین مردم این کشور شدند، باید با آن ها برخورد جدی شود و محاکمه شوند و در پیشگاه وجدان های بیدار مردم پاسخگو باشند.