تبریزبیدار
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴:۲۷ شناسه خبر : ۱۰۸۰۸۵۴

در گفتگو با تبریز بیدار مطرح شد؛

چالش های کرونایی در اتوبوس های شهری / دعوا بخاطر ماسک و فاصله گذاری!

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: ناظرین در ایستگاه ها به مردم نسبت به رعایت پروتکل های کرونایی تذکر می دهند که نهایتا منجر به دعوا و درگیری می شود.

ایمان غنی زاده در گفتگو با تبریز بیدار ، در خصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مسافرین و رانندگان اتوبوس ها اظهار داشت: با استقرار ناظرین در کلیه ایستگاه های اتوبوس، به مسافرینی که ماسک ندارند تذکر داده می شود ولی این که مردم بعد از سوار شدن به اتوبوس ماسک خود را دربیاورند، از حوزه نظارت ما خارج است و ما نمی توانیم کاری بکنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: گاهی اوقات رانندگان در داخل اتوبوس هم به مردم تذکر داده می شود ولی وقتی عده ای نمی خواهند رعایت کنند، دیگر نمی شود بیشتر از این تذکر داد، چون بالاخره احترام به مردم هم واجب است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه رانندگان و کمک رانندگان به پروتکل های بهداشتی نیز گفت: هر روز صبح پیامکی با مضامین رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها ارسال می شود اما تا زمانی که خودشان متوجه اهمیت موضوع نباشند، حتی با نظارت های دقیق و جریمه های سنگین هم نمی توان وادار به ماسک زدن کرد.

غنی زاده همچنین راجع به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در داخل اتوبوس ها بیان کرد: قبلا برچسب هایی به صورت یک در میان روی صندلی ها نصب شده بود که مسافرین آنجا ننشینند ولی متاسفانه مردم خودشان این برچسب ها را کنده و بدون رعایت فاصله گذاری کنار هم می نشینند! ناظرین در ایستگاه ها تذکر می دهند که تعداد کمی سوار اتوبوس شوند، که نهایتا منجر به دعوا و درگیری می شود و ما نمی خواهیم اینطور شود. تا وقتی که در بین خود مردم فرهنگ سازی نشود، نمی توان با زور و اجبار کاری کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در پایان افزود: انتظار ما از مردم این است که همکاری خود را با ما بیشتر کنند و حتما برای خود و دیگران ارزش قائل باشند و خودشان ماسک بزنند و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها را رعایت کنند و ما هم تا آنجا که بتوانیم، نظارت ها را بیشتر کرده و مشکلات به وجود آمده را رفع می کنیم.