به گزارش تبریز بیدار ، محمد حسین جعفری در گفتگو با ائل با اشاره به عدم حضور اصحاب رسانه در جلسات شورای چهارم شهر تبریز، اظهار کرد: رئیس شورا در مصاحبه ای اعلام کرده اند که چون برخی اعضای شورا عوام فریب می کند و از جلسات شورا استفاده تبلیغاتی می کنند، جلسات بدون حضور اصحاب رسانه برگزار می شود.
وی ادامه داد: باید به آقای دبیری بگویم که عوام فریبی در واقع این است که مردم را از حقوقشان محروم کنید و اجازه ندهید که اطلاعات مربوط به شهر به اطلاع مردم برسد.
این عضو شورای چهارم شهر تبریز، تاکید کرد: اگر قرار بر استفاده تبلیغاتی از جلسات شورا توسط اعضای شورا نیز مطرح باشد که چنین چیزی به نظر من وجود ندارد و شاید تنها موردی بتوان یافت، باید بگویم که در این صورت، شرایط برای همه ۲۱ عضو شورا فراهم است و نگرانی وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تذکر خود به اعضای شورا و هیئت رئیسه نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: دو هفته پیش طی تذکری به اعضا گفتم که استفاده از مترو به مدت دو ساعت در میدان ساعت، کاری اشتباه است.
وی اذعان داشت: با توجه به بررسی و گزارشات میدانی و تصاویری که تهیه کرده ایم، الان آن محل یک محیط کارگاهی است و استفاده کردن از آن کارگاه برای مسافر بردن جان شهروندان را کاملاً به خطر می اندازد.
جعفری ادامه داد: فکر می کنم این استفاده نادرست و غیراصولی از مترو به دلیل قول شهردار تبریز به مردم مبنی بر افتتاح آن ایستگاه بوده، اما به خطر انداختن جان مردم به خاطر قول های تبلیغاتی اشتباه محض است.
وی با بیان اینکه ایستگاه مورد استفاده حداقل ترین استانداردهای جهانی را نیز دارا نیست، گفت: شرایط در ایستگاه ۶ تا ۱۱ به گونه ایست که اگر چون یک خطمان آماده است و رفت و برگشتی وجود ندارد، اگر مشکلات فنی برای قطار بوجود بیاید، امکان امداد و نجات وجود نخواهد داشت.
عضو شورای چهارم شهر تبریز تصریح کرد: دو هفته از تذکر من مبنی بر در خطر بودن جان شهروندان به دلیل استفاده از مترو در این ایستگاه می گذرد، ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته، اگر اتفاقی بیافتد و جان شهروندان به خاطر استفاده از شرایط کارگاهی به خطر بیافتد، این اتفاقات متوجه افرادی خواهد بود که به خاطر استفاده های تبلیغاتی این قطار را به راه انداخته اند.
وی همچنین با اشاره به استقبال حداکثر ۱۵ نفری از این ایستگاه، ابراز داشت: علاوه بر اینکه دوساعت کار را دیر شروع می کنند و خسارت های مالی می زنند و زمان افتتاح مترو نیز عقب می افتد، استفاده از این ایستگاه هیچ توجیهی ندارد و سراسر مزاحمت است.
