به گزارش تبریز بیدار، یعقوب وحیدکیا، ضمن اعلام این مطلب گفت: این بلوار که به طول ۸ کیلومتر و با عرض۷۵ متر طراحی شده، ۲۵ متر از عرض آن را شاخه ای از مهران رود به خود اختصاص داده است و به دلیل عبور از برخی تقاطع ها، نیاز به احداث تقاطع غیرهم سطح در طول این بلوار به چشم میخورد.
وی افزود: این بلوار در مسیر خود علاوه بر مسیر ویژه دوچرخه سواری، دارای دور برگردانهایی نیز برای خودروها بوده و دارای ۴ تقاطع غیرهمسطح است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز، با اشاره به محل این تقاطع ها گفت: تقاطع بلوار بسیج با دوکمال، تقاطع کوی استانداری با بلوار دو کمال به همراه تقاطع نصر و پاسداران، تقاطع بلوار شفیع زاده با بلوار دو کمال و تقاطع دوکمال با بلوار توانیر، محلهایی هستند که برای احداث پل های روگذر در نظر گرفته شدهاند.
وحیدکیا ادامه داد: با حضور کارشناسان این معاونت، ابتدا طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه بسیج با بلوار دو کمال مطرح گردید و محدودیتها و راه های رفع آن، مورد بررسی تخصصی قرار گرفت.
وی اضافه نمود: تقاطع غیر همسطح بلوار دو کمال با مسیر جدید کوی استانداری هم که بر اساس طرح تفصیلی طراحی شده، دارای اختلاف ارتفاع و توپو گرافی خاصی است. بدین ترتیب که در این تقاطع مسیر دو کمال به صورت زیرگذر و خیابان استانداری به صورت همسطح طراحی شده است.
معاون حمل و نقل شهرداری تبریز، در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت پس از جمع بندی نظرات کلیه اعضا، کلیات طرح های همسطح و غیر همسطح مذکور مصوب و مقرر گردید که جهت تایید نهایی به شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان ارسال گردد.