احد محمودی در گفتگو تفصیلی با تبریزبیدار:

بودجه شهرداری براساس تراکم جمعیت باید تقسیم شود نه هر منطقه برای خود!/ چرا شهرداری تبریز به غیر از مجتمع های تجاری در زمینه ی دیگر سرمایه‌گذاری ندارد

محمودی اظهار داشت: به نظر من مصوبه ی خوبی نیست که در آمد هر منطقه صرف خود آن منطقه شود. اعتقاد من این است که بودجه براساس تراکم جمعیت باید تقسیم شود، این مطلب شبیه این است که ما بگوییم نفت در جنوب تولید می شود پس فقط باید در بوشهر و خوزستان مصرف گردد.

به گزارش تبریز بیدار ، در ادامه گفتگو با کاندیداهای مطرح انتخابات شورای شهر تبریز به سراغ احد محمودی رفتیم. محمودی به واسطه  سالها فعالیت در زمینه هنر صنعت فرش در دوران نوجوانی و صنفی کارگری در دوران جوانی بسیاری از مشکلات این حوزه را به خوبی می داند.  متن پیش رو حاصل گفتگوی تبریزبیدار با این چهره مطرح انتخابات دور پنجم شورای شهر تبریز است:

تبریز بیدار : با تشکر از شما که وقت خودتان را در اختیار تبریز بیدار قرار داده اید. این ایام بلاخره ایام حساسی هست که ثانیه ثانیه ی آن برا کاندیدا ها مهم به شمار می رود مخصوصا در بازه ی وقت اداری که بیشتر مشغول برگزای جلسات می باشند به عنوان سوال اول بفرماید؟ چه اتفاقی افتاد که شما آقای احد محمودی نماینده ی کارگران تصمیم گرفتید در انتخابات شورای شهر شرکت بفرمایید؟

محمودی: عرض سلام و ادب دارم خدمت دست اندر کاران تبریز همیشه بیدار.خدا رو شکر تبریز بیدار تبدیل به رسانه ای قوی شده است که خود بنده هم به آن افتخار می کنم. حقیت این است آن موقع که بنده برای ثبت نام رفتم. .چند مدت بود که این دغدغه را داشتم که دو اصل مهم را از دست داده ایم و این دو اصل دچار خدشه شده است. بحث اعتماد و احترام و بحث سازماندهی قشر کثیر کارگری که در بدنه ی شهرداری هست و بحث حاشیه نشینی که خواستگاه ماست ما از سمت یک قشر فقیر و زحمت کش آمده ایم.

واقعا نیاز می بینیم که یک تعداد نفراتی را که می توانند در این شهر مثمر ثمر باشند چه از نظر تخصص چه از نظر صنفی و چه از نظر صداقت در این عرصه حضور پیدا کنند

همه ی این ها به عنوان ملاک هایی بود که باعث شد در این عرصه ورود پیدا کنیم. و ادعا می کنیم که برخواسته از قشر محروم و قشر پایین جامعه و از دهک های پایین جامعه هستم.

در یکی از صحبت هایی که بنده داشتم از من سوال شد که حاشیه نشینی به چه معناست؟ من از خود سوال کننده پرسیدم که از نظر شما حاشیه نشینی به چه معناست؟ یک سری تعریف هایی از حاشیه نشینی کرد که برای خود بنده عذاب آور بود ان نوع نگاها به حاشیه ی شهر ها .

من در پاسخ به سوال این عزیزان یک سری آمار و ارقام ارائه دادم، گفتم: شما حق دارید که به ما حاشیه نشین بگویید، ما حاشیه نشینیم چون در یک کیلومتر مربع ما ۲۰۰۰۰ نفر زندگی می کنیم. ولی شما در یک کیلومتر مربع ۷۷۶ نفر زندگی می کنید. در خصوص آرایی که در حاشیه ی شهر هست بالغ بر ۴۰۰۰ واجد شرایط رای دادن که بالای ۹۰ در صد همیشه در انتخابات مشارکت دارند . ما براساس تاکید مقام معظم رهبری بالا ی ۹۰ درصد مشارکت داریم این در حالی است که جا های دیگر که حاشیه نشین نیستند مشارکت ۲۰ و یا ۳۰ و ۴۰ در صدی دارند.

در بحث درآمد می گوییم که ۷۰ و یا ۸۰ درصد اقشار ی که در حاشیه ی شهر زندگی می کنند در آمدی پایین تر از ۴۰۰ هزار تومان در طول ماه دارند. اگر واقعا تعریف حاشیه نشینی این ها می باشد ما واقعا حاشیه نشین هستیم.

ما می گوییم که بالای ۷۰ درصد سر پرستان خانوار در مناطق حاشیه نشین تحصیلات زیر دیپلم دارند. که از گذشته و فقر و نداری نشات گرفته است.

ولی الان ادعا می کنیم همان قشر با سواد پایین فرزندانی تحویل جامعه داده اند با تحصیلات بالا مهندسان، پزشکان و متخصصان کاربلد تحویل داده اند.

یک انتقادی بنده به شهرداری دارم این است که همیشه گفته اند ما دو منطقه پول دار داریم مناطق ۲ و۵ . ما می گوییم بودجه ای که شما تعریف کرده اید ۲۴۷۰ میلیارد بودجه ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه های عمرانی تعریف کرده اید. وقتی نسبت پروژه ای عمرانی استان را بررسی کنیم. در حاشیه ی شهر ها چه اتفاقی افتاده است. در کدام قسمت حاشیه شهر شما کار کرده اید. براساس کدام مصوبه می گویید.

اگر این را شورای شهر مصوب کرده به نظر من مصوبه ی خوبی نیست که در آمد هر منطقه صرف خود آن منطقه شود. اعتقاد من این است که بودجه براساس تراکم جمعیت باید تقسیم شود.

ما در شهر ۵۰۰۰۰۰ هزار مسکن داریم .فکر می کنم نزدیک ۳۰۰۰۰۰ در مناطق حاشیه ی شهر می باشد . از لحاظ جمعیت هم بخواهیم بررسی کنیم از ۱ میلیون و۷۰۰ هزار نفر جمعیت بالی ۶۰ در صد در مناطق حاشیه نشین دارند زندگی می کنند. این مطلب شبیه این است که ما بگوییم در کشور ایران اسلامی ما نفت در جنوب تولید می شود. فقط باید در بوشهر و خوزستان مصرف گردد. این اصلا عدالت نیست .نفت یک سرمایه ی ملی است. و در کل ایران پخش می شود.

ما معتقدیم اگر مناطق ۲و ۵ مناطق پولداری هستند این پول بیاید در کل جامعه هزینه شود. و روش هزینه بر اساس اعتقاد من این است که با تشکیل تعاونی و مدیریت های محلی این مسئله را از شهرداری به  داخل محلات بکشیم .

احد محمودی

ما در هشت سال دفاع مقدس دیدیم آن زمانی که مردم به صحنه می آیند هیچ کس جلو دار مردم نیست. پیشرفت حاصل می شود بیکاری از بین می رود .فقر و خلاف از بین می رود. چرا نمی خواهیم مگر تاکید مقام معظم رهبری بر این نیست که مردم همیشه در صحنه باشند آیا مردم را فقط به خاطر انتخابات می خواهیم در صحنه باشند این طور نیست. ما می گوییم در مباحث عمرانی مردم را به صحنه بیاوریم .اعتقاد من این است که الان در حاشیه ی شهر افراد متخصص زیادی وجود دارد که ما می توانیم در قالب شرکت های تعاونی مدیریت های محلی را ایجاد کنیم. بودجه را این بار بدهیم مردم خرج کنند و ما نظارت کنیم. با اینکه ما همیشه اعلام کردیم که ما خودمان مصوب می کنیم خودمان اجرا می کنیم و خودمان نظارت می کنیم در این حالت است که خروجی کار همین می شود که می بینیم و همین باعث می شود ما بخواهیم وارد عرصه بشویم .

اعتقاد من این است وقتی مردم بر اساس صحبت های حضرت آقا مشارکت حداکثری پیدا می کنند ما بیایم این مشارکت ها را حفظ کنیم .مثلا در ۴۰ متری محله ی قره باغی ها یک شرکت تعاونی محله ی قره باغی ها تشکیل بدهیم تمامی سهام دارانش هم بشوند سر پرستان خانوار. بودجه بر اساس تعداد جمعیت تحویل داده شود مطمئن باشید که ما به حاشیه نشینی فائق خواهیم آمد .

بحث های مجتمع سازی اگر جا بیفتد ما خواهیم توانست سرانه ی فضای سبز را بالا ببریم..

ما می توانیم در مقابل اتفاقات نا خواسته، بلایای طبیعی .سیل و زلزله با مستحکم سازی با مجتمع سازی تلفات را کاهش دهیم.. شما ببینید با سیل اخیر چه اتفاقاتی در یوسف آباد، خلیل آباد و منطقه ی ۴۰ متری افتاد.عدم سند داشتن منازل که چه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

ما اعتقاد داریم حاشیه و غیر حاشیه در این شهر معنی ندارد ای کاش طوری باشد که مدیران ما حاشیه را جزئی از تبریز بدانند. این یکی از هدف های اصلی من است البته نمی گویم به تنهایی صورت نمی گیرد و نیازمند یک کار تیمی می باشد.انشالله اگر خدا بخواد در زمان انتخابات هم با یک تیم درست و متخصص و کاربلد برویم که برای شهر تبریز ، شهر اولین ها بتوانیم مثمر به ثمر باشیم.

تبریزبیدار: شما براساس قشر هدفی که کارگران باشند اقدام به حضور در این عرضه کرده اید .خیلی از کارگران مشغول در شهرداری با مشکلات حقوق درگیر هستند شما برای حل این مشکل طرح خاصی در نظر دارید؟

قطعا تعداد نفراتی که در بحث کارگری در شهرداری مشغولند و همه برای ما عزیز هستند. من احساس می کنم چون شهرداری تبریز همیشه از درآمد های پایدار زجر می کشد . ما نخواهیم توانست درباره ساماندهی و قول هایی که در خصوص وضعیت معیشت کارگران شاغل در شهرداری داده شده بعید می دانم به نتیجه برسیم دلیلش هم این است که ما بدون اینکه بررسی کنیم که براساس کدام درآمد پایدار می خواهیم این بحث ساماندهی را انجام دهیم . ما قشر عظیمی از کارگران شهرداری را داریم که در بحث مشاغل سخت و زیان آور ماده ۷۶ تامین اجتماعی باید از آن ها استفاده کنیم. این شغل ها ماهیتا سخت و زیان آور هستند. اگر ما بتوانیم به نوعی یک سری از این عزیزان مخصوصا پارکبان ها و آن هایی که همیشه در معرض خطر های محیط زیستی و ترافیکی هستند ریز بکنیم از طریق قانونمند آن موقع خواهیم توانست به یک حد  نرمال برسیم از این به بعد هم اگر می خواهیم اشتغال زایی کنیم نه فقط در کارگران شهرداری که کارگران شهرداری همیشه هستند باید برویم به سمت اینکه کمسیون های سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی را بیشتر فعال کنیم .

اعتقاد من این است چرا شهردار ی تبریز در زمینه ی سرمایه گذاری به غیر از مجتمع های تجاری که یک مقدار از آن ها را هم از دست داده در زمینه ی دیگر سرمایه گذاری ندارد. من می گویم چرا نباید یک کارخانه ی فولاد وابسته به شهرداری تبریز نداشته باشیم. چرا نباید یک کارخانه ی پتروشیمی وابسته به شهرداری وجود داشته باشد من به این ها اعتقاد دارم .

اشکال کار می دانید در کجاست ما یک مثلث تعریف کرده ایم مردم، شورا و نمایندگان مجلس پایه ی هر سه ی این ها مردم می باشد ولی احساس می کنم خلا بزرگی بین این سه هست . مردم تنها می مانند شورایی را که انتخاب کرده اند از مردمی که انتخابش کرده اند فاصله می گیرد . فاصله ی بین شورا و نمایندگان مجلس زیاد می شود. فاصله ی بین نمایندگان مجلس و مردم دوباره زیاد می شود. اگر ما بتوانیم این مثلث را به خوبی احیا کنیم. ارتباطات به خوبی باشد و کار تییمی خوبی صورت بگیرد قطعا کل شهر پیشرفت خواهد کرد.کارگران و قشر پایین هم در داخل آن خوب پیشرفت خواهند کرد.

احد محمودی

من از نمایندگان مجلس هم می خواهم فرقی نگذارند همه منتخب هستند کسی انتصابی نیست . مردم انتخاب کردند هم شورا وهم مجلس را بیاید با همکاری هم و در قالب یک تیم هم از مردم استفاده کنیم برای مشکلاتی که مردم قطعا بهتر از شورا ها حسش می کنند.

نمایندگان مجلس وقتی سرش مشغول قانونگذاری می شود خیلی از مشکلات را فرصت نمی ببینند . اگر ارتباطات این سه عضو مثلث احیا شود قطع به یقین بدانید این شهر پیشرفت خواهد کرد و دست آوردهای خوبی خواهد داشت.

تبریزبیدار: یکی از مسائلی که ۵ یا ۶ ماه مانده به آن تبریز ۲۰۱۸ می باشد به نظر شما به عنوان یک کارشناسی که در انتخابات هم ثبت نام کرده اید زیر ساخت های لازم برای تبریز ۲۰۱۸ آماده است ؟دو نگاه در این خصوص است برخی این مسله را یک فرصت می بینند یک عده هم تهدید ومایه ی آبروریزی نظر شما در این خصوص چیست؟

من همیشه از عدم شفاف سازی نگران هستم . واقعیت امر به عنوان یک شهروندی که کاندیدا هم شده ام نمی دانم شهرداری و مجموعه ی شورای شهر برای تبریز ۲۰۱۸ چه طرح و برنامه هایی دارند ای کاش این مسایل را می آوردند در بین مردم مطرح می کردندولی وضعیتی که الان می بینم ۹ ماه مانده اتفاق خاصی انجام نگرفته. این برند به اسم تبریز نوشته شده است یک حرکت جهادی وتیمی لازم هست باز من گریزی بزنم به بحث حاشیه نشینی اگر واقعا برنامه دارید اگر این توریسم شاید برا ساس اتفاق راه را گم کرد و آمد در منطقه ی خلیل آباد یا امامیه یا آمد آخر ایده لو ما در آن جا ها چه کار انجام دادایم مگر این ها جز تبریز نیست ما می گوییم تولید اصلی این شهر فرش و ورنی است .اگر می خواهیم مناطق حاشیه را از حاشیه نشینی در بیاوریم۲۰۱۸ را بهانه قرا ر دهیم بیاییم در این مناطق نمایشگاه دائمی فرش را برپا کنیم و از مردم بخواهیم تولیداتشان را بیاورند در کنار این قطعا منطقه پیشرفت خواهد کرد شما ببینید چقدر اشتغال زایی ایجاد خواهد شد ما پنهان کار ی می کنیم حتی کارهای صورت گرفته را هم به مردم اعلانم نمی کنیم و به نوعی می خواهیم نشان دهیم ۲۰۱۸ فقط در شاهگلی اتفاق خواهد افتاد. ۲۰۱۸ مال تبریز است آن را منوط به دو سه نقطه از شهر نکنیم .امروز من شنیدم می خواهند یک سری سالن بزنند آن هم در جاهای دور از دسترسی مثل خاوران همه جای تبریز باید ۲۰۱۸ شود . همه جای تبریز باید ۲۰۱۸ شود ما وارد یک بحث اجرایی می شویم .من زیر ساخت های لازم برای میزبانی ۲۰۱۸ را نمی بینم ولی انشالله با این که دیر شده است باز مستلزم آن است که مردم را به صحنه بیاوریم .

ما در ۲۰۱۸ بدون مشارکت مردم نتیجه نخواهیم گرفت نه تنها نتیجه ی مثبت نخواهد داشت که بار منفی هم خواهد داشت ولی اگر مردم پای کار بیایند قطعا به ۲۰۱۸ ایده آل خواهیم رسید ولی بدون مردم با فکر نفرات محدود من آن وضعیت را یک فاجعه می دانم .

در شورای چهارم یک سری اتفاقات افتادکه مردم را دل آزرده کرد و در سطح کشور اسم تبریز را به سر زبان ها انداخت به نظر شما چه دلایلی باعث شد این اتفاقات در شورای شهر تبریز رخ بدهد ؟در برآیند شورا ی چهارم چه عواملی باعث شد این دل زدگی و بی تفاوتی در مردم ایجاد شود ؟


ما نمی توانیم به شورای چهارم انتقاد کنیم دلیلش هم این است که اعضای این شورا انتخابی هستند اگر انتقادی به شورای چهارم بکنیم در حقیقت داریم به مردم انتقاد می کنیم ای کاش همان فاصله ی بین مردم و مسئولین که گفتم همان شفاف سازی که مطرح کردم ی کاش آن بازده بودجه و گزارش دهی که در قانون اساسی هم مطرح شده باید مردمی باشد اتفاق می افتد.

واقعیت امر همه ی ما به نوعی در شورای چهارم مقصر هستیم من که در انتخابم دقت نکردم شخصی که انتخاب شده نسبت به دین خود به مردم درست عمل نکرده. مردم یک حق الناس را در اختیار این ها گذاشته بود ای کاش این طور با مردم بازی نمی کردند

این مردم، مردم خوبی هستند ولی آیا اتفاقات و خروجی شورای چهارم شایسته ی مردم تبریز بود چرا باید این اتفاقات صورت می گرفت این اتفاقات نشات گرفته از همان فاصله ی بین مردم و منتخبین و عدم شفاف سازی می باشد.

انشالله که شورای پنجم با مشارکت حداکثری مردم وجوابگویی درست به مردم شکل بگیرد که درآن صورت است که یک شورای پنجم پویا ، فعال و ایده آل و پاک خواهیم داشت که می توان به آن افتخار کرد نه اینکه مایه ی شرم ساری شود .

یکی از وظایفی که مطرح است برای اعضای شورای شهر در قبال لوایح و طرح ها بحث نظارت می باشد به نظر شما نظارت چطور باید باشد تا جلوی خیلی از اتفاقات را بگیرد ؟

اگر منتخبین شورا ها فقط وظیفه ی نظارتی خود را انجام بدهندوارد کار اجرایی نشوند به شیوه ی درست شهردار را انتخاب کنند اجازه بدهند قسمت های مختلف شهرداری را شهردار با تینم خودش تشکیل بدهد و شورا در قسمت هایی ه نظارت نیاز هست ورود پیدا کند .متاسفانه یک تعداداز اعضای در انتصابات هم ورود پیدا می کنند.

قسمت های اجرایی اگر ببینند یک چشمی به عنوان ناظر مردم ایستاده است قطع به یقین بدانید تخلف صورت نخواهد گرفت .ماهایی که به عنوان منتخب وارد شورا می شویم و به ریز به ریز موارد اجرایی ورود پیدا می کنیم خروجی بهتری از این شورا انتظار نداشته باشید .هر عملی عکس العملی دارد این دخالت هایی که ما به عنوان منخب شورا در اجر انجام می دهیم عکس العمل وخروجی خوبی نخواهد داشت ولی اگر هر کسی چه در جایگاه نظارت و چه در جایگاه اجرا به وظایف خود درست عمل کنند و تداخلی بین آن ها نباشد شما شک نکنید که اتفاقاتی که در گذشته رخ می دهد را شاهد نخواهیم بود این دیگاه من است واگر شورا هم بشوم سعی می کنم این نقش نظارتی را درست انجام دهم .

نظارت درست نه اینکه وارد کار اجرایی بشوم که سبب بشود یک سری افراد غیر متخصص بالای سر کار ها قرار بگیرند به خاطر ساز و بندهایی که وجود دارد من مخالف این کار هستم اعتقاد دارم اگر فردی مخالف من هم باشد ولی کار بلد وکار آفرین باشد بهتر است سر کار باشد این فرد اگر چه مخالف من است ولی به رای مردم دهن کجی نخواهد کرد .

احد محمودی

شما در ائتلاف خاصی حضور پیدا خواهید کرد ؟ با تمامی احترامی که به تمام سیاسیون دارم چون شورایی شهر را یک شورای تخصصی ، فنی و شورایی که واقعا باید افراد کار بلد در آن باشند می دانم من به ائتلاف هایی که دعوت شده ام بدون هیچ گونه نگاه سیاسی وارد شده ام و نفرات خوبی هم به عنوان کاندیدا داریم و با یک سری از این ها هستم تا آخر چه نتیجه بگیرم چه نتیجه نگیرم هستند نفرات خوبی از هر قشری هم هستند به نظرم ائتلاف های ۱۳ نفری جواب نخواهد داد ائتلاف هایی که ما در آن برای همه حقی قائل بشویم باید ائتلاف های ۵ یا ۶ نفری تشکیل بدهیم هرکس که ائتلاف های ۱۳ نفری می بندد به اعتقاد من با تمامیت خواهی می خواهند بروند در شورا. ولی دید من این است که ما تیمی داشته باشیم که برای بقیه تیم ها حقی قائل بشود تیم ۱۳ نفره ی یک دست به درد شورای ما نخواهد خورد چون حرف همه ی آن ۱۳ نفر یک چیز خواهد بود آن موقع ایرادات ما بروز پیدا نخواهد کرد باید تیم هایی باشند که نقد کننده ی هم باشند من به این ائتلاف ها اعتقاد دارم .

از برنامه و اهداف خاص خود که دارید بفرمایید؟ با توجه به نامگذاری سال به نام تولید و اشتغال که مقام معظم رهبری هم تاکید خاصی دارند همه ی ما بسیجی وارد میدان شدیم و اولویت اولمان هم همین مسله است که از ظرفیت های موجود در شهر ظرفیت هایی که در شهرداری هست و ظرفیت هایی که مردم در اختیار ما گذاشته نهایت استفاده را بکنیم .

می دانیم شهرداری یک مجموعه ی غیر انتفاعی است باید خودش برای خودش درآمد زایی داشته باشد اگر بتوانیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم شهرداری را از عوارض مربوط به ساخت وساز بیرون بیاورم اولین برنامه این است که در آمد های پایدار ایجاد کنیم.

مسله ی بعدی ترافیک است که تبریز را فلج کرده بحث پیاده رو جمهوری یک طرح خیلی خوب است .بحث های محیط زیستی که وجود دارد مسله ای که الان به معضل تبدیل شده گرد وغبار حاصل از نمک های دریاچه ی ارومیه طرح هایی را برای این مسله داریم که بتوانیم درست ساماندهی کنیم .کمک آبی که از طریق ساماندهی آب های سطحی می توانیم به دریاچه ی ار.ومیه بکنیم .موضوع دستفروش ها ، بحث شهرک های صنعتی .چند مسئله شهر را فلج کرده موضوع دستفروش ها ، پزشکان که آمدهاند در مرکز شهر در اوج ترافیک ما اگر بتوانیم یک جایی را به عنوان شهرک سلامت در نظر بگیریم و از پزشکان خواهش کنیم که در این شهرک ها مستقر شود .

موضوع ساماندهی دستفروش ها اگر ما بتوانیم این ها را در قالب یک تشکل صنفی بیاوریم هم می توانیم این ها را ساماندهی کنیم وهم حمایت اجتماعی .

بحث هایی که در خصوص مواد مخدر است اگر یک همکاری خوبی با نیروی انتظامی وکمپها صورت بگیرد باور من این است شورای شهر و شهرداری می تواند همکاری خوبی در این زمینه انجام دهد.

بحث مقاوم سازی در برابر بلایای طبیعی بخصوص در حاشیه شهر ها این ها از اولویت برنامه های ما هست.

بحث فضای سبز حاشیه شهر که نه با سرانه ی دنیا که با سرانه ی فضای سبز تبریز هم خوانی ندارد سرانه ی فضای سبز ددر دنیا ۲۰ متر در تبریز۸ متر و در حاشیه تبریز خیلی کم و بعضی جاها اصلا نیست ما اگر بتوانیم یک تعداد مناطق مسکونی را خریداری کنیم و تبدیل به فضای سبز بکنیم .الان اگر به حاشیه شهر بروید مردم در جلوی در خانه های خود جمع شده اند که به لحاظ زیبا شناسی برای شهر خوب نیست اگر بتوانیم یک تعداد مراکز فرهنگی، سالن های ورزشی و فضای سبز ایجاد کنیم قططعا این از اولویت های برنامه ما خواهد بود.

انشالله شورایی در شان و نام تبریز انتخاب شود افرادی انتخاب شوند که برای رای مردم احترام قائل هستند و همیشه جوابگوی مردم باشند و انشالله روزی برسد که اشتباهاتمان را به گردن بگیریم و قدرت قبول اشتباه و تحمل مخالف را پیدا کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.