رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

فعالیت۹۹۰ مطب پزشکی و ۲۰۰ داروخانه در مسیر ۱۷ شهریور تبریز/ اعمال قانون برای خودروهای که معاینه فنی ندارند

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت۹۹۰ مطب پزشکی و ۲۰۰ داروخانه و آزمایشگاه طبی در محدوده ۱.۵ کیلومتری خیابان ۱۷ شهریور، عامل اصلی یکی از گره‌های اصلی ترافیک شهر است.

به گزارش تبریز بیدار ، به نقل از فارس، ناصر میکائیلی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران آغاز طرح کاهش تصادفات و ارتقای فرهنگ ترافیک در ۲ مسیر منتخب ترافیکی تبریز،اظهار داشت: اعمال قانون بیش از یک حد رایج، برای مراجعان این قبیل مراکز که اغلب نیز از افراد بیمار هستند، مناسب نبوده و در صورت افراط، بازدارندگی خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین حل این معضل باید به صورت ریشه‌ای در دستور کار باشد.

رئیس پلیس راهور استان، یادآور شد: شهرداری تبریز از مدت‌ها پیش انتقال این مراکز به شهرک سلامت را در دستور کار قرار داده است که این اقدام با فراهم‌شدن زمینه‌های اجرایی، نقش کارسازی در تسهیل ترافیک مرکز شهر خواهد داشت.

میکائیلی در شرح آمار مشخصات کلی وسائط نقلیه استان گفت: تبریز دارای ۹۰۲ هزار خودرو و ۱۰۵ هزار موتورسیکلت است که با توجه به آمار فوتی سال ۹۰، تعداد فوتی‌های استان در اثر تصادفات ۲۸۹ نفر بوده که با مدیریت و تدابیر این آمار به ۱۸۹ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: تعداد متوفیان در اثر تصادف برای خود شهر تبریز در سال ۹۰ در حدود ۱۸۶ نفر بوده که در سال ۸۹ تعداد فوتیان به ۱۱۵ نفر رسید که کاهش ۳۵ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس پلیس راهور استان در ارائه آمار فوتیان در اثر تصادف سال‌جاری بیان کرد: در طول این پنج ماه گذشته از سال ۹۶ تعداد کشته‌شدگان در اثر تصادف ۳۷ نفر است که در مقایسه با سال مشابه کاهش ۲۵ درصدی را داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری پلیس راهور استان رتبه برتر کاهش تصادفات فوتی در طرح نوروزی را به دست آورد.

میکائیلی با تاکید به اهمیت نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در سطح استان اذعان داشت: یک دوربین توانایی انجام کارهای ۴۰ مامور راهنمایی رانندگی را انجام می‌دهد و از این رو باید بیشتر تمرکز روی مجهز کردن دوربین کرد.

وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۴۴ درصد تصادفات در استان برای عابران پیاده بوده و ۳۵ درصد نیز تصادفات راکبان موتور بوده است.

میکائیلی افزود: در حال حاضر ۳۲۵ دوربین در استان نصب شده و ۴۹ درصد اقدامات راهنمایی رانندگی در رابطه با برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است.

میکائیلی با بیان اینکه شهر ایلخچی در مسیر ترانزیتی جنوب استان واقع شده به طوری که مسیر مواصلاتی استان‌ها کردستان، آذربایجان‌غربی، شهرهای جنوب استات و شهرک جدید سلیمی است و از این رو روزانه این شهر با حجم تردد بالا و تداخل ترافیک درون شهری و برون‌شهری روبه‌رو است، تصریح کرد: چند سال است که کمربندی این شهر مصوب و حدود ۴۰ درصد آن نیز کار شده است ولی تداخل ترافیک برون‌شهری و درون‌شهری باعث افزایش تصادفات از جمله وقوع سه تصادف فوتی در این شهر شده است.

وی در تشریح مشکلات و موانع موجود که باعث بی‌نظمی ترافیک و افزایش تصادفات در سطح معابر درون‌شهری شده، گفت: بلوار ملت با توجه به قرار گرفتن مراکز خدماتی خودروهای سنگین، گمرک استان در داخل شهر تبریز و کامل نبودن ورودی و خروجی اتوبان کسایی و کمربند غربی تبریز باعث شده است تا اکثر خودروهای سنگین وارد سطح شهر شده و باعث بروز مشکلات ترافیکی، آلودگی، افزایش تصادفات و غیره می‌شود.

وی اذعان داشت: متاسفانه هسته مرکزی شهر تبریز( خیابان ۱۷ شهریور، پاستور و ارتش) مملو از مطب‌های پزشکی، داروخانه و آزمایشگاه در یک خیابان ۱۵ کیلومتری است که مراجعه بیماران از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر نظم ترافیکی خاص و غیر قابل کنترل ایجاد کرده است.

میکائیلی با اشاره به ساخت مجتمع‌های تجاری و اقتصادی و بدون لحاظ وضعیت ترافیکی در داخل شهر، ادامه داد: متاسفانه علاوه بر مجتمع‌های ترافیکی، در حال حاضر ۹۰ درصد بانک‌ها بدون در نظر گرفتن پارکینگ در حریم تقاطع جانمایی شده‌اند.

وی افزود: تبلیغات محیطی نیز از دیگر عوامل بی‌نظمی ترافیک است به طوریکه قریب به ۶۰ درصد تصادفات فوتی شهرهای استان عدم توجه به جلوست ؛ حواس‌پرتی یکی از مصادیق عدم توجه به جلوست که ناشی از به هم‌ریختگی و آشوب در چشم‌اندازهای بصری شهری است که به نوعی می‌توان گفت آلودگی بصری آن باعث این‌گونه حوادث می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان گفت: تمام اطراف خیابان‌های شهری مملو از تلویزیون‌های تبلیغاتی، بنرها، بیلبوردها و لایت‌باکس‌هایی است که مصداق بارزی بر حواس‌پرتی رانندگان است.

وی با بیان اینکه در سطح شهرها به خصوص کلان‌شهر تبریز مسابقات ورزشی و نمایشگاه‌های متفاوتی برگزار می‌شود که بدون اخذ مجوز از پلیس راهور اقدام می‌کنند، افزود: نهایتاً این موضوعات منجر به بی‌نظمی و تراکم و کاهش ایمنی ترافیک و سوانح می‌شود.

میکائیلی نبود تجهیزات و جرثقیل‌های سنگین برای جمع‌آوری تصادفات خاص شهری را عامل مهم دیگر در بی‌نظمی ترافیکی اعلام کرد و ادامه داد: متاسفانه در تصادفات خاص شهری تجهیزات و وسائط نقلیه خاصی برای جمع‌آوری تصادفات وجود ندارد که در تصادفات رخ داده جمع‌آوری عوامل تصادف ساعت‌ها به طول انجامیده است.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان‌شرقی از اعمال قانون دوربین‌های راهنمایی و رانندگی برای خودروهای که معاینه فنی ندارند خبر داد و گفت: خودروهای که معاینه فنی نداشته باشند در صورت تردد توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر اعمال قانون می شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.