تلگرام
کانال تبریزبیدار در تلگرام
دنبال کنید
سرویس : اقتصادی , دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۶:۰۷:۴۱ شناسه خبر : ۱۰۷۲۴۷۸

نوبخت در سفر به تبریز؛

۳۰۰ میلیارد اعتبار برای اتمام راه آهن تبریز-بستان آباد-میانه

محمدباقر نوبخت، گفت: تکمیل این طرح از بستان‌آباد تا تبریز، 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 300 میلیارد تومان آن به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پل‌های در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت می‌شود.

به گزارش تبریز بیدار ، محمدباقر نوبخت  در سفر به تبریز به منظور بازدید از روند تکمیل راه آهن تبریز-بستان آباد- میانه،  اظهار داشت: اتصال راه‌آهن میانه به تبریز جزو مطالبه‌ های ضروری و به ‌حق مردم است، از این رو جزو تعهدات دولت قرار گرفت و تلاش می کنیم تا اعتبارات لازم برای این طرح تامین شود.

وی با اشاره به سفر خود به بستان آباد و بازدید از این پروژه و طرح های دیگر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای دومین بار به بستان ‌آباد جهت تسهیل مالی سفر می‌ کنم تا خط راه‌ آهن هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نوبخت ادامه داد: برای ادامه راه‌ آهن میانه تا باسمنج که حدود ۴۰ کیلومتر است، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که۳۰۰ میلیارد تومان آن را به صورت اوراق و مابقی را نقداً پرداخت خواهیم کرد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید به  گفت: تکمیل این طرح از بستان‌آباد تا تبریز، 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 300 میلیارد تومان آن به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پل‌های در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه مسیر 132 کیلومتری میانه تا بستان‌آباد در مراحل پایانی است، افزود: تمام ریل‌گذاری‌های این مسیر انجام شده و ایستگاه بستان‌آباد هم به سرعت در حال اجراست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و 310 کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجراست، گفت: اولویت اول تکمیل 919 کیلومتر مسیر ریلی در 5 استان و یک مسیر به سمت افغانستان است.

نوبخت اظهار داشت: میزان اعتبار برای این پروژه‌ها در سال جاری یک هزار و 200 میلیارد تومان ابلاغ شده بود که این میزان به حدود دو هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

راه‌آهن دوخطه میانه - بستان‌آباد- تبریز از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر راه‌آهن موجود تهران - تبریز آغاز شده و با گذر از مسیری بیشتر کوهستانی که از شهرهای ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج عبور می‌کند، به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌شود.

طرح دو خطه کردن خط آهن میانه - تبریز از جمله طرح های زیربنایی در حوزه حمل و نقل شمال‌غرب کشور است که با گذشت 18 سال از آغاز آن هنوز به سرانجام نرسیده است.

نظرات

علی
IR

اتوبان سهند تبریز چی شد ؟؟؟؟؟؟؟؟

محدث
GB

اقاي نوبخت و اقاي استاندار قبلا از افتتاح راه اهن همزمان با سفر رياست جمهوري در ارديبهشت ماه گذشته خبر داده بودند در خبر فعلي حتي زمان براي افتتاح هم مشخص نگرديده.