تلگرام
کانال تبریزبیدار در تلگرام
دنبال کنید
سرویس : سیاسی , دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ۰۰:۲۴:۱۲ شناسه خبر : ۱۰۷۴۳۴۱

سوابق مدیر جدیدِ شمس العماره آذربایجان زیر ذره بین؛

ثبات طولانی مدت همتی در ادوار 4 رئیس با سلایق مختلف / از تقویت سایت تا سهم کم رسانه های محلی در تحولات دانشگاه

همتی در طول 12 سال با 4 رئیس دانشگاه با سلایق سیاسی گوناگون کار کرده است. با تغییرات در ریاست دانشگاه در طول این مدت و بدنبال آن با جابجایی یا تغییر برخی معاونین و مدیران دانشگاه، اما همتی ثبات داشته است.

سرویس سیاسی تبریزبیدار / صابر عیسی پور

تغییرات جدید در دوره محمدرضا پورمحمدی استاندار جدید آذربایجان شرقی به اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل رسید و جواد آهنگری بعد از 8 سال حضور در این سمت و همکاری با بیگی، جبارزاده و خدابخش در شمس العماره آذربایجان شرقی، از قطار دولت روحانی پیاده شد و جای خود را به یکی از همکاران دانشگاهی استاندار فعلی داد.

یار جدید پورمحمدی هم از دانشگاه تبریز است

ذوالفقار همتی، دکتری فلسفه، استادیار دانشگاه تبریز و مدیر سابق روابط عمومی این دانشگاه با حکم پورمحمدی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری شد تا همانند قاسم زاده معاون جدید توسعه مدیریت و منابع انسانی، همقطاران دانشگاهی پورمحمدی راهی استانداری شوند.

سوابق 12 ساله همتی در روابط عمومی دانشگاه تبریز حاوی نکاتی است که بررسی آنها خالی از لطف نیست.

وی در طول این 12 سال با 4 رئیس دانشگاه با سلایق سیاسی گوناگون کار کرده است. سرورالدین در دولت نهم، علوی و آژیده در دولت دهم و پورمحمدی در دولت یازدهم از روسای دانشگاه تبریز بودند که همتی تجربه همکاری با آنها را دارد و جالب اینکه با تغییرات در ریاست دانشگاه در طول این مدت و بدنبال آن با جابجایی یا تغییر برخی معاونین و مدیران دانشگاه، اما همتی ثبات داشته است.

راه اندازی سایت خبری نسبتا منسجم و منظم برای دانشگاه تبریز و انتشار اخبار دانشگاه در آن، از اقدامات موثری بود که همتی در طول مدت فعالیت خود در مدیریت روابط عمومی دانشگاه از خود به یادگار گذاشته که کسب چهار عنوان برترین روابط عمومی بین دانشگاه های کشور نیز نمی تواند بی ارتباط با آن باشد.

البته  در زمان مدیریت همتی ارتباط دانشگاه با رسانه ها به چند رسانه محدود دولتی محدود می شد و پایگاه های خبری محلی سهم کمتری در پیگیری رویدادهای دانشگاه داشتند که این ایراد کماکان در دوره فعلی نیز وجود دارد که دعوت سلیقه ای از رسانه ها در نشست خبری چند ماه اخیر رئیس دانشگاه تبریز و بی پاسخ ماندن پیگیری های دانشگاهی از روابط عمومی این دانشگاه، گواهی بر این ادعا است.

بی شک یکی از پارامترهای موفقیت همتی در این مسئولیت مهم، تعامل سازنده او با رسانه ها از سلایق مختلف است که باید در ادامه راه، تحقق این موضوع را قضاوت کرد.

دو نگاه برای انتصابات دانشگاهی؛ بستن راه بهانه برای استاندار و فعال شدن طیف مخالفان

اما حضور همتی در استانداری که بدنبال حضور قاسم زاده صورت گرفت، این شائبه را تقویت می کند که انتصابات آتی پورمحمدی نیز از یاران دانشگاهی او خواهد بود که این موضوع از دو منظر قابل بررسی است.

اول اینکه پورمحمدی نشان داده برای او کار کردن با مدیرانی که قبلا با آنها همکاری داشته راحت تر است و این مساله بهانه را بر استاندار می بندد و نمی تواند مدعی باشد که بدنه با او همراه نیست.

دوم اینکه در صورت تداوم انتصابات پورمحمدی از بدنه دانشگاه تبریز، این ایراد را وارد می کند که وی از تمام ظرفیت های موجود در استانداری بهره نمی جوید و تمایل به چینش خودخواسته و گزینشی مدیران دارد و می تواند طیف مخالفان او را بیدار کند.