تبریزبیدار
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۲۲:۴۴:۵۴ شناسه خبر : ۱۰۷۸۲۴۷

گفتگوی تفصیلی تبریزبیدار با کاندیداهای مجلس یازدهم(6)؛

تقی زاده بیرامی: دولت روحانی کم کارترین و واداده ترین دولت بعد از انقلاب است

تقی زاده بیرامی گفت: دولت حاضر را می توان یکی از کم کار ترین و واداده ترین دولت های بعد از انقلاب دانست. در عین حال شرایط حاکم بر آن هم منحصر به فرد است چرا که شرایط اقتصادی بین المللی در هیچ کدام از دولت های سابق چنین سخت و دشوار نبوده است.

سرویس سیاسی تبریز بیدار 

غفور تقی زاده بیرامی  از جمله کاندیداهای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است که وارد ماراتن انتخابات شده است. وی متولد ۱۳۴۴ در روستای بایرام از توابع شهرستان اسکو و بخش خسروشاه با مدرک دکترای مدیریت استراتژیک دانشگاه تهران است. مشروح گفتگوی تبریزبیدار با این نامزد انتخابات بشرح ذیل می باشد:


تبریزبیدار: مختصری از رزومه و فعالیت های خود را بیان کنید.

بنده ریاست گروه طرح و برنامه و اداره‌ امور فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان و استاد مدیریت راهبردی، مدیریت عمومی، مدیریت صنعتی در مراکز آموزشی عالی،اداری و صنعتی استان را در کارنامه دارم و بیش از ۱۵ اثر علمی و کتاب و مقاله تخصصی( در موضوعات مدیریت عمومی،مدیریت راهبردی،مدیریت دانش، بهره وری ملی،ژئوپلیتیک دانش و...) تالیف کرده ام. در جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس نیز توفیق حضور داشته ام.

توسعه گفتمان عدالت محور با نظارت پذیر کردن وکلای ملت

تبریزبیدار: هدف و انگیزه خود برای حضور در مجلس را تبیین کنید.

 کمک به رشد و توسعه بدنه کارشناسی با رویکرد طراحی مدل های راهبری و کمک به توسعه گفتمان عدالت محور و توسعه کمی و کیفی در حوزه های عمومی و اختصاصی از جمله اولویت های اصلی است. از سوی دیگر تمرکز بر مقوله نظارت پذیر کردن و پاسخگو بودن وکلای ملت را مهم می دانم.

لازم است  با تمرکز بر امکان ارزیابی به شیوه خبرگان و متخصصین در حوزه های مدیریت عمومی، گفتمان عدالت - پیشرفت جمهوری اسلامی تحقق یابد تا منجر به تحقق سیاست های کلی نظام در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... شود.

بنده عضو ائتلاف های فرهنگیان استان، کاندیداهای تراز انقلاب، جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی، انقلابیون شهرستان آذرشهر، انقلابیون شهرستان اسکو، صالحین انقلاب اسلامی و ائتلاف جمعی از خانواده های معظم شهدا هستم.

Image title

مجلس کنونی قوی و مقتدری نبود / مجلس دهم دارای تنوع ذی نفعان سیاسی بود

تبریزبیدار:  ضعف و قوت های مجلس فعلی را در چه می بینید؟

مجلس به دلیل فشردگی فعالیت ها و تنوع اراده های به سادگی قابل ارزیابی نیست. لازمه ارزیابی درست فعالیت های مجموعه های سیاسی مانند مجلس اشراف اطلاعاتی و دانشی لازم است؛ که در صورت تحقق آن می توان از طریق چارچوب های مدیریت راهبردی دانش آن را مدل سازی و اظهار نظر نمود. از این رو چنانچه بخواهیم واقعی تر و دقیق تر ارزیابی و کارشناسی انجام بدهیم باید ورود کاشناسانه و واقع گرایانه داشته باشیم. مجلس کنونی را نمی توان مجلس قوی و مقتدری دانست.

برخی نمایندگان فعلی دارای شیفتگی فرهنگی دون شان انقلاب بودند

یکی از نقاط ضعف آن فقدان انسجام لازم در رویکردها و تنوع ذی نفعان سیاسی آن است.وجود برخی از سلیقه های سیاسی با محتواهای متفاوت و متنوع و بعضا بی توجه به منافع ملی را می توان از نقاظ ضعف آن بر شمرد. همچنین برخی رفتار های خلاف شان نمایندگی به صورت شخصی و نیز شیفتگی فرهنگی که غالبا مورد تایید خط انقلاب و نیروهای ارزشی نمی باشد می توان نام برد.

این ضعف ها موجب می گردد که تکلیف بزرگی بر دوش نیرو های انقلابی و متعهد که تخصص و تجربه لازم در زمینه قانون گذاری و خط مشی گذاری دارند بیاید.

Image title

دولت روحانی کم کارترین و واداده ترین دولت بعد از انقلاب است

تبریزبیدار: از نظر شما ضعف و قوت های دولت فعلی چیست؟

دولت حاضر را می توان یکی از کم کار ترین و واداده ترین دولت های بعد از انقلاب دانست. در عین حال شرایط حاکم بر آن هم منحصر به فرد است چرا که شرایط اقتصادی بین المللی در هیچ کدام از دولت های سابق چنین سخت و دشوار نبوده است. در هشتاد سال اخیر بزرگترین هنر دولت ها فروش نفت و توزیع ثروت ناشی از آن بوده است دولت های تحصیل دار ، هنر سخت کوشی و سربلند بیرون آمدن از آزمون های سخت را ندارند به دلیل دولتی بودن اقتصاد ایران ، شاهد رشد ضعیف کمی و کیفی در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده ایم.

بزرگترین مشکل این دولت تکیه بسیار زیاد به غرب و عدم توجه به ظرفیت های داخلی و قرار دادن بیشتر توان خود به روی مذاکرات با غرب است.

امید بستن به توسعه برون زا، موجب تضعیف توانایی های داخلی می شود

یکی از نقاط ضعف دولت حاضر بی توجهی به ظرفیت های نسل جوان و نیروهای خبره و کار آمد است و سن بالای مدیران ارشد و در نتیجه به حاشیه رفتن اقدامات جهادی و محتاج به انرژی جوانانه است. امید بستن به توسعه برون زا، تضعیف توانایی های داخلی را به دنبال می آورد یکی از ضعف ها محسوب می شود.

در عین حال مهارت در برقراری روابط بین الملل (صرف نظر از نتایج آن) از ویژگی های دولت کنونی است.

 بی توجهی به قوانین مصوب مجلس به ویژه در بحث بنزین ، بازنشستگان، جامعه فرهنگیان، بیمه روستایی و کارگران، فصلی از مصادیق آن می باشد. بی توجهی به بی عدالتی موجود در مقوله های مالیاتی مانند دفاع از معافیت مالیاتی هنرمندان ثروتمند از دیگر مصادیق ضعف می باشد.

عدم استقرار نظام ارزیابی راهبردی مدیران دولتی به ویژه مدیران عالی ، فقدان نظام مدیریت دانش در دستگاه های دولتی ، پایین بودن شفافیت در نظام پرداخت ها، عملکرد ضعیف در بحث خصوصی سازی ، تمایل به انتصابات باندی و فامیلی کم و بیش دیده شده را هم می توان اشاره کرد.

برخی با اشتهار به اصولگرایی، آداب آن را رعایت نمی کنند / برخی ها با نشان اصلاح طلبی مواضع اصول گرایانه دارند

تبریزبیدار: به کدام جریان سیاسی تعلق دارید؟

در 40 سال گذشته سرباز کشور و نظام بوده ایم و مدافع آرمان های امام و شهدا و رهبری هستیم. رفتار ها و موضع گیری های گروه های سیاسی را هم در قالب الگوی منافع ملی ارزیابی می نمایم. هستند کسانی که اشتهار به اصول گرایی دارند و آداب آن را رعایت نمی کنند هستند کسانی که با نشان اصلاح طلبی مواضع اصول گرایانه دارند بنابراین خط انقلاب اسلامی با رویکرد حفظ منافع ملی خواست اساسی همه دلسوزان و سختی کشیدگان می باشد و پیروی از خط ولایت تنها جناح ماست.

تبریزبیدار: حاضرید اموال و دارایی خود را شفاف بیان کنید؟

بلی، بنده به عنوان یک شهروند معمولی که زندگی معمولی هم دارد و از دانشگاه حقوق می گیرید و در صورت مطالبه فردی یا جمعی حاضرم لیست اموالم را ارائه دهم.

به جز مسایل منافی امنیت ملی، مردم باید آرای وکیل خود را بداند

تبریزبیدار: نظرتان درمورد شفافیت آرای نمایندگان چیست؟

طبق قاعده حاکمیت موکل بر وکیل اعتقادم براین است که؛ اولا باید نمایندگان در حوزه های متعدد تیم های خبره ای داشته باشند و نظارت خود را مسنتد به آن نمایند و بتوانند از مصوبات خود با قدرت دفاع نمایند.

ثانیا معتقدم که چون نماینده وکیل مردم است، باید بر اساس قاعده حاکم بودن ِ موکل(مردم) بر وکیل(نماینده) همه اقدامات خود را به اطلاع مردم برساند.به نظر بنده نماینده مجلس باید دلایل و مبانی آرای خود را به طور شفاف به اطلاع مردم برساند مگر آنکه خلاف مصالح و امنیت ملی باشد.



بیشتر بخوانید:

احمدزاده:بعد از ۴۰ سال، تحمل فشار برای مبارزه با تبعیض توجیه شدنی نیست

سعیدی: پرداخت ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه مخفی به افراد خاص

متفکرآزاد: شفافیت آرا مشخص می کند کدام نماینده اهل معامله بود

کربلایی: نیاز به مجلس مسئله حل‌کن داریم نه مسئله‌ ساز

در کمسیون تلفیق سرگرم بودجه بودم که لیست ائتلاف را بدون حضور من بستند