تبریزبیدار
جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۵۶:۱۰ شناسه خبر : ۱۰۸۱۴۰۰

معرفی کتاب هفته؛

«راز رسانه» / تاثیر رسانه بر ایدئولوژیک

نسبت بین هنر و ایدئولوژی، الزامات رسانه اسلامی، ویژگی‌های رسانه در جهان غرب، لزوم شکستن تحریم رسانه‌ای غرب، سیاست‌گذاری در رسانه ملی برای تبیین هر چه بیشتر مسایل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مقابله با تحقیر رسانه‌ای غرب، سیاسیت‌های هالیوود در عرصه سینما، جنگ نرم و نقش رسانه در این زمینه و معرفی چهره دینی و رسانه‌ای سید مرتضی آوینی از محورهای مهم گفتگو نادر طالب‌زاده در کتاب راز رسانه‌ می باشد.

سرویس فرهنگی تبریز بیدار رسانه یکی از مهم ترین و مطرح ترین موضوعات در جامعه می باشد. رسانه دارای ابعادی است که هر یک از ایدئولوژی خاصی پیروی می‌کند. رسانه می‌تواند یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر ایدئولوژیک باشد.


کتاب «راز رسانه»‌ ، مجموعه مصاحبه‌هایی با نادر طالب زاده یکی از کارشناسان رسانه، سینما و تلویزیون در مورد ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی رسانه است.

این کتاب در دو جلد منتشر شده است که گامی در جهت تبیین مبانی نظری و بایدهای رسانه های انقلاب اسلامی و شناخت سیاست های رسانه های غربی می باشد. دفتر اول «راز رسانه» از چهار فصل تشکیل شده است.


در جلد اول این کتاب ابتدا به گوشه‌های زندگانی نادر طلب زاده و تأثیری که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در وی گذاشت اشاره شده و سپس دیدگاه‌های وی در زمینه نقش رسانه در مسایل ایدئولوژیک و سیاسی منعکس گردیده است. نسبت بین هنر و ایدئولوژی، الزامات رسانه اسلامی، ویژگی‌های رسانه در جهان غرب، لزوم شکستن تحریم رسانه‌ای غرب، سیاست‌گذاری در رسانه ملی برای تبیین هر چه بیشتر مسایل دینی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، مقابله با تحقیر رسانه‌ای غرب، سیاسیت‌های هالیوود در عرصه سینما، جنگ نرم و نقش رسانه در این زمینه و معرفی چهره دینی و رسانه‌ای سید مرتضی آوینی از محورهای مهم گفتگو با ایشان در این نوشتار است.


شهید آوینی گفته بود: طالب زاده، «دیده بان انقلاب» و «چشم تیزبین انقلاب» است.


موضوع فصل چهارم نیز نسبت فرم و محتوا در برنامه تلویزیونی «راز» است که در سال های اخیر در شبکه چهار سیما با استقبال جامعه فرهنگی و انقلابی مواجهه شده است.

Image title


دفتر دوم این کتاب نیز چند بخش دارد.


فصل نخست مسیحیت از دریچه سینما را بررسی می کند.


عناوین فصول بعدی «کم کاری نهادهای فرهنگی»، «مواجهه با آمریکا: وضعیت جهان کنونی» و «سینما، مستند؛ راه پیش روی رسانه» می باشد.

انتهای پیام/