سخنگوی سپاه در جمع فعالین رسانه ای تبریز؛

رسالت اصلی رسانه ها در انتخابات، تحقق بخشیدن به مشارکت حداکثری است

مسئول روابط عمومی و سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز گفت: یکی از بزنگاه های جدی رسانه های معاند، موسم انتخابات است، انتخابات برای این رسانه ها بهار است.

به گزارش تبریز بیدار ، سردار رمضان شریف در جمع فعالان فضای مجازی و رسانه ای تبریز با اشاره به تعریف سازمان فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از سواد، اظهار داشت: طبق این تعاریف، کسی با سواد است که بتواند روابط اجتماعی خود را در سطح خانواده برقرار کند که همان سواد عاطفی است.

وی با اشاره به سواد اجتماعی گفت: کسی اگر بتواند در محیط کارش بتواند ارتباط خوبی برقرار کند، دارای سواد اجتماعی است.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین اضافه کرد: طبق این تعارف، کسی که بتواند مدیریت زندگی خوب خود در حیطه مسائل مالی داشته باشد، سواد مالی داشته و کسی که تشخیص درست یک خبر و تحلیل آن داشته باشد، سواد رسانه دارد.

رسانه

وی ضمن تاکید بر اهمیت رسانه ها گفت: باید باور کنیم که رسانه ها صاحب دارند و هیچ رسانه ای بدون صاحب نیست، رسانه تاسیس شده که هدفی را تعقیب کند و صاحب رسانه نیتی دارد که با تاسیس رسانه آن هدف را دنبال می کند و الزاما آن هدف مالی نیست.

سردار شریف افزود: اولین سوالی که در رابطه با یک خبر باید در ذهن ما ایجاد شود اینست که صاحب این رسانه کیست؟ مثلا اینترنشنال ، از عربستان سعودی اداره می شود و هدف آن مقابله با جمهوری اسلامی ایران در تمامی ابعاد است.

وی بیان داشت: رسانه کاری نمی کند که مخاطب خود را از دست بدهد و حتی برای تخریب، هیچوقت پشت سر هم دروغ نمی گوید بلکه در اثنای حرف های درست، آن حرفی را که می خواهد، می گوید.

انتخابات

سخنگوی سپاه در ادامه بر اهمیت انتخابات اشاره کرده و گفت: یکی از بزنگاه های جدی رسانه های معاند، موسم انتخابات است، انتخابات برای این رسانه ها بهار است و با تنوع رسانه های جدید و دسترسی آنها از هر طریقی به مخاطب دسترسی دارند.

وی افزود: نسخه غلبه رسانه های ضدانقلاب بر ملت ایران، در اختیار گرفتن روح و ذهن آنها است و در این راستا تهاجم فرهنگی می کنند و نمی گذارند چنین خانواده هایی باشد که فرزندان انقلابی تربیت کنند.

این مقام عالی رسانه ای سپاه تصریح کرد: وظیفه اصلی فعالین رسانه ای در انتخابات، تحقق مطالبه رهبر انقلاب در مشارکت حداکثری است، چرا که دشمن روی کاهش مشارکت در انتخابات، خیلی کار می کند.

قطعی برق

وی با اشاراه به ناملایمتی های  شکل گرفته در روزهای اخیر بدنبال قطعی برق گفت: نباید به بهانه قطعی برق، حیثیت انقلاب را در رسانه به بازی بگیریم. ایران، مرفه ترین اما پر مصرف ترین کشور در حوزه برق است و باید اشکالات رفع شود.

سردار شریف بیان داشت: رسانه ها باید از انقلاب تصویر مثبت ارائه کنند، چگونه پرداختن به مساله قطعی برق مهم است، دولت ناکارآمد بوده اما دلیل نمی شود که کل سیستم را زیر سوال ببریم. باید با دیگر کشورها مقایسه کرد ولی حواسمان باشد که تیشه به ریشه نظام نزنیم.

وی خاطر نشان کرد: بعضا رسانه ها آنقدر گزارش می دهند که نشان دهند شرایط بحرانی است و آینده روشن نیست.

پیشرفت ها

سردار شریف در ادامه اظهار داشت: رسانه های ما باید تسلط بر آخرین شرایط روز داشته باشند و بدانند در چه شرایطی کشور را از نظام شاهنشاهی از آنها گرفتیم و الان در چه حالی هستیم، یعنی بررسی کنند که چقدر پیشرفت کردیم.

وی تاکید کرد: نارسایی ها وجود دارد ولی شاخص های پیشرفت والا در تمامی حیطه ها داریم، ما صد سال وارد کننده بنزین بودیم ولی الان سپاه پالایشگاه ساخته و صادر کننده بنزین شده ایم.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رسانه های ما باید از کشورهای همسایه تحلیل داشته باشند، آنها تحریم نشده اند و وضعیتشان اینطور است ولی ما با تحریم این دستاوردها را داریم. اینها فکر می کردند با اعمال تحریم های پیچیده فقط شش ماه دوام خواهیم آورد اما نه تنها مقاومت کردیم بلکه پیشرفت کردیم.

اخلاق رسانه ای

وی در ادامه با تاکید بر رعایت اخلاق رسانه ای گفت: رسانه ها خیلی باید مواظب باشند و تهمت نزنند چرا که رسانه ها از بابت تاثیرگذاری از خیلی از مباحث دیگر مهمتر هستند.

سخنگوی سپاه افزود: اگر رسانه ها بتوانند چهره شهید باکری را برای جوانان الگو سازی کنند بزرگترین خدمت به این خانواده ها کرده اند، ترویج فرهنگ شهید مانند شهادت اجر دارد. یک خبرنگار می تواند با یک خبر نقش یک لشکر را داشته باشد.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.