دبیر معلمان جهادگر استان در گفتگو با تبریزبیدار؛

جهاد فرهنگی برای زدودن ناعدالتی آموزشی / خزان تحصیل در مناطق محروم

نصیبی گفت:با کمک معلمان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، تشکل بسیج دانشجویی و دانشجویان داوطلب برای تدریس، حدودا ۴ طرح اجرا کردیم که فعالیت مان بیشتر در منطقه ۵ تبریز و همچنین در ۱۳ روستای اطراف تبریز بود‌.

افشین نصیبی در گفتگو با تبریزبیدار در رابطه با فعالیت های جهادی معلمان و دانشجو معلمان استان در طی دو سال گذشته در زمینه جهاد آموزشی و تربیتی اظهار داشت: در دوران دانشجویی، مسئول جهادی گروه شهید فرهاد نعمتی بودم که در این گروه، چندین طرح در قالب اردوی جهادی در مدت زمان کم انجام گرفت و از جمله تاثیرگذار ترین و فراگیرترین آنها، طرح «بهار آموزش در خزان کرونا» بود که در فازهای اول و دوم بسیار موثر واقع شد و ان‌شاءالله به زودی فاز سوم آن را هم از مهرماه امسال اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: پس از اجرای این طرح های متعدد از جمله طرح «جهاد آموزشی»، طرح «جهاد تربیتی»، طرح «غنی سازی آموزشی مدارس محروم» و طرح «بهار آموزش در خزان کرونا»، به همراه همسرم کنار معلمان جهادگر در خدمت دانش آموزان محروم استان بودیم.

دبیر معلمان جهادگر آذربایجان شرقی تاکید کرد: پس از فرمایشات حضرت آقا درباره فعالیت جهادی در زمینه تخصصی، این تکلیف بر ما تمام شد که از سایر کارهای جهادی دست بکشیم و کار خود را تخصصی تر کرده و اهدافمان را پیش ببریم‌.

نصیبی همچنین در رابطه با فعالیت های تخصصی گروه شهید فرهاد نعمتی تصریح کرد: با کمک معلمان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، تشکل بسیج دانشجویی و دانشجویان داوطلب برای تدریس، حدودا ۴ طرح اجرا کردیم که فعالیت مان بیشتر در منطقه ۵ تبریز و همچنین در ۱۳ روستای اطراف تبریز بود‌. جهادگران گروه شهید فرهاد نعمتی، جمعا در ۲۱ مدرسه به اجرای طرح جهاد آموزشی_تربیتی برای دانش آموزان محروم پرداخته اند.

وی ادامه داد: ضمن اجرای جهاد آموزشی_تربیتی، کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری برای کمک به دانش آموزانی که از بابت لباس یا لوازم التحریر در مضیقه بودند صورت گرفت که بخشی از این هزینه ها توسط خود جهادگران و بخشی هم توسط کمک های مردمی و بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان انجام شد.

دبیر معلمان جهادگر استان آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در مناطق کم‌برخوردار و مناطقی که بیشتر معلمان آن ها غیربومی است، نیاز بیشتری به توجه در امر آموزشی و تربیتی دانش آموزان آن منطقه احساس می شود. بحث تدریس معلمان غیربومی در آموزش و پرورش، یک امر تک بعدی است. در شهرستان هایی که برای تدریس می رفتیم، اکثر معلمان آنجا سرباز معلم یا معلمان غیربومی یا نیروهای حق التدریس بودند و به همین خاطر هم از کیفیت آموزشی خوبی برخوردار نبودند.

وی افزود: البته نمی توان گفت همه سربازمعلم ها یا نیروهای حق التدریس بد هستند ولی به نظر می رسد این افراد چون در مناطق محروم تدریس می کنند، فکر می کنند لزومی ندارد که تدریس عالی داشته باشد و برای همین مشکلات آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان آن مناطق به وجود می آید.

نصیبی تاکید کرد: برای ایجاد تحول آموزشی باید همه پای کار باشند و در مناطقی که این مشکلات وجود دارد،چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی، باید از محرومیت پاکسازی شوند تا همه دانش آموزان از حق تحصیل یکسان برخوردار باشند.

وی در پایان گفت: مردم همیشه در همه صحنه ها حضور داشته اند، از مردمی می خواهم نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی هم بی تفاوت نباشند و برای تحقق امر «عدالت آموزشی»، معلمان جهادگر را همراهی کنند‌‌.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.