شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ ۰۰:۲۷:۱۰ شناسه :۱۰۷۵۳۸۴

در گفتگوی تفصیلی تبریزبیدار با بیگی مطرح شد؛

پوری حسینی تعهد داده بود تا از راه خصوصی سازی مبلغی را به حساب دولت واریز کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به تبریزبیدار گفت: پورحسینی میگفت که من تعهد داده ام که فلان مبلغی را نقد به حساب دولت بریزم و اگرماشین سازی را از بابت دیون به وزارت کار بدهم، چیزی به دست من نمیرسد.

سرویس سیاسی تبریز بیدار 

احمدعلیرضا بیگی نماینده ای است در غالب مسایل سیاسی و اجتماعی حوزه تبریز و آذربایجان شرقی وورد کرده و اظهار نظر و اقدام می کند. مواردی همچون نحوه واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز، پرونده تبانی دروازه بان تیم فوتبال تراکتورسازی، حادثه قطار تبریز مشهد و... از جمله آنها است.

وی بعد از همکاری با دولت نهم و دهم در کسوت استانداری آذربایجان شرقی، در انتخابات اسفند سال 94 با رای مردم نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شد.

مطلب حاضر گفتگوی تفصیلی این نماینده مجلس با تبریزبیدار است که چندی پیش با وی در محل تحریریه این سایت خبری انجام گرفته است:

مرام دولت ما، مردمی بود

تبریزبیدار: شما بیشتر نمایندگی مردم در مجلس را دوست دارید یا اینکه نماینده دولت و نفر اول اجرایی استان؟

به هیچکدام اینها نمی شود جواب داد، نماینده قوه مجریه بودن مبنی بر این است از امکانات و موقعیت هایی که دارید استفاده کنید تا مسائل و مشکلات مردم را مطرح کرده و به نتیجه رسانید و می توانید بر مبنای اراده مردم اختیارات قوه مجریه را مدیریت کنید. مرام دولت ما  در دسترس بودن و توجه به رفاه مردم را در اولویت قرار دادن بود و سعی کردیم که نهایت استفاده را از آن ببریم و مدام در حال حرکت و بررسی بودیم.

نماینده مردم بودن نیز شیرینی های خود را دارد. اگر نماینده ای بتواند جسورانه وارد مجلس شود، با وجود اینکه مجلس از عدد رأی تبعیت می کند اما به راحتی می توان با جامعه حرف زد و به جامعه گفت که چه اتفاقاتی می افتد.

مثلا استیضاح اول یا دوم آقای آخوندی(وزیر سابق راه و شهرسازی) که انرژی بالایی از ما گرفت. درست است که ما نتوانستیم عدد رأی مجلس را به دست بیاوریم اما حرف خود را به جامعه گفتیم و بعد از 6 سال از حضور آقای آخوندی، همه متوجه شدند که حرف های ما در مورد او درست است.

برخی نمایندگان با ادعای فشار از حوزه انتخابیه  خود، رای خود به طرح ها و لوایح را مخفی می کنند

فقط 70 نماینده مجلس شفاف هستند

تبریزبیدار: چرا یکپارچگی لازم بین نمایندگان مجلس وجود ندارد و چرا باید در جریان حادثه قطار یا کارخانه ماشین سازی فقط چند نماینده معدود پیگیر مسئله باشد؟

 مردم ارباب ما هستند و ما را استخدام کرده اند که ما برویم به پایتخت و از حق آنها دفاع کنیم اما در بعضی از نمایندگان  تفکری است که نیاز نیست ارباب یعنی مردم بدانند که ما چه کار می کنیم. مثلا در جریان FATF هم گفتیم که رای خود را  آشکارا بگویید و حتی طرح شفافیت آرای نمایندگان را نیز مطرح کردیم که مردم بدانند که رای نمایندگان به موضوعات و لوایح چیست که سه بار رأی گیری شد اما رأی نیاورد. در زمان رأی گیری به طرح شفافیت ما 70 نفر نمانیده موافق بودیم اعلام کردیم که رأی ما 70 نفر را تشریح کنند، پس طبیعتا ما که اعلام کردیم هویت های ما شناسایی شد.

حتی تحلیل ها و حرف های زیادی در رابطه ما 70 نفر گفتند که ما را تخریب  کنند و این یک رمز در مجلس است و باید تکلیف این معلوم شود و مردم باید بدانند که نماینده شان چه کارهایی انجام می دهد. نمایندگانی هستند که در ظاهر خیلی حرف ها می زنند اما در عمل برعکس حرف هایشان عمل می کنند و  باید این تعارض و تناقض برطرف شود و گاها می گویند که اگر رأی و کارکرد نماینده اعلام شود، ممکن است در حوزه انتخابیه اش بعضی محدودیت ها و فشار هایی را به وجود بیاورند و نماینده ای که نمی خواهد زیر فشارها و محدودیت ها قرار بگیرد و با مشکلات دست و پنجه نرم کند، چه بهتر که اصلا نباشد.

قابل پیش بینی بود ترامپ از برجام خارج شود اما دولت و مجلس برنامه ندادند

مشکلات عمده در همین مسئله شفافیت آرا نمایندگان است و طرح سوال از رئیس جمهور هم تقریبا 2 سال پیش شروع شد و ما شرایط ناهنجار اقتصادی که روبرویمان بود را پیش بینی می کردیم که چه اتفاقاتی رخ می دهد، ما  به سمتی می رویم که ارزش پول ملی کاهش پیدا کند و این باعث مشکلات زیادی مانند زیاد شدن فاصله طبقاتی و ...  می شود. باید در ابتدا جلوی رئیس جمهور را بگیریم و ابزار هایی که در اختیار مجلس بود که یکی از آنها همان طرح سوال از رئیس جمهور بود.

قابل پیش بینی بود که ترامپ در برجام نمی ماند و ما می توانستیم دورنمایی از آینده را داشته باشیم و برنامه پنج سال ششم خود را بر اساس خروج ترامپ از برجام برنامه ریزی کنیم، ولی مجلس این کار را نکرد و دولت حتی حاضر نشد برنامه بدهد و گفت که «من دولت هستم و رأی آورده ام و احتیاجی  نیست که برنامه بدهم و من برنامه خود را اجرایی خواهم کرد.»

مجلس برای رهبر معظم انقلاب نامه نوشت که دولت نمی خواهد برنامه را ارائه دهد و می گوید که برنامه خود را اجرایی خواهم کرد و ایشان در پاسخ گفتند که  دولت باید برنامه دهد ولی اگر دولت نخواهد برنامه بدهد، ما نمی توانیم کشور را اداره بکنیم. همه اینها دست به دست هم میدهند تا یکپارچه نشویم.

Image title

لاریجانی با زیرکی از اقلیت های جناحی مجلس  به نفع خود استفاده می کند

لاریجانی سهامدار و شریک عمده دولت است

تبریزبیدار: نقش آقای لاریجانی در این عدم یکپارچگی چقدر است؟

خب آقای لاریجانی توانست که قدرت اختیار آرای خود را به دست آورد. در واقع الان در مجلس ما شاهد شکل گیری سه جناح هستیم و اینها به خودی خود فاقد اکثریت هستند و این اقلیت های آقای لاریجانی به هرطرف جمع شود، از آن طرف برنده است و آقای لاریجانی هم با زیرکی از این اقلیت ایفای نقش می کند.  آقای لاریجانی پیرو همان رویه ای است که در خصوص تصویب برجام بوده و این هم مخفی نبوده و همه متوجه شده بودند. خیلی هم تلاش کرد که FATF به تصویب برسد و این اتفاق هم رخ داد.

بالاخره آقای لاریجانی الان میتواند نقش مؤثری در مدیریت مجلس انجام بدهد و ضمن اینکه آقای لاریجانی یکی از سهام داران و شرکای عمده دولت محصوب میشود و در قبال اهداف دولت خود را مسئول میداند. میتوانم اینطور بگویم که نقش و سهم مجلس، نا کارآمدی مجلس و مشخصا آقای لاریجانی در به وجود آمدن شرایط موجود در دولت کم نیست، بلکه زیاد است.

وزارت خارجه بعد از شکست برجام، فرصت ها را از دست می دهد

تبریزبیدار:  فضای موافقان برجام را بعد از  شکست برجام چگونه تحلیل می کنید؟

ببینید برجام به عنوان خط ممیزی خود را نشان داد و ما در انتخابات با مخالفان و موافقان برجام مواجه بودیم و هم دولت و هم بخش قابل توجهی از نمایندگان  از فضای برجام استفاده کردند، و مردم در خیابان ها جشن گرفتند و گفتند که با آمریکا مذاکره کردیم و موفق شدیم و...

در انتخابات بعدی هم بیشتر نمایندگانی که مخالف برجام بودند رأی نیاوردند.  ما در یک معامله بزرگ بین المللی به تعهدات خودمان عمل کرده ایم ولی طرف مقابل از معامله فرار کرده است و ما هم هیچ مدرکی نداریم که آن طرف را برگردانیم به معالمه و چرا نمیتوانیم این کار را انجام بدهیم، بلکه حرف های بی ربطی میزنیم که اگر برجام شکست خورد به خاطر این بود در شهر های موشکی که موشک هایمان را تست میکنیم، روی آنها مینویسیم که مرگ بر اسرائیل و یا مرگ بر آمریکا و این بازتاب بین المللی این بود که برجام شکست خورد.

 این یک واقعیت است که برجام شکست خورده و رویه ای که وزارت خارجی ما به وجود آورده که به نام les for les است، یعنی هرچقدر آنها کم بگذارند ماهم کم میگذاریم.

دو سال هم اینطور میگذرانند و فرصت ها را از دست میدهند و این حالت انتظار که ملت ما اینقدر مشکلات اقتصادی به وجود آوردند و مبانی اقتصادمان را دچار آسیب زدگی کرد، این آسیب همچنان باقی میماند. بهترین نشانه برای اینکه بفهمیم آسیب جدی به اقتصاد ما خورده این است که پول ملی ارزش خیلی کمی در دنیا دارد و یعنی چهارپنجم پول ملی از بین رفته است.

Image title

در حادثه قطار تبریز مشهد، منافع حزبی را به خون مردم مقدم کردند

تبریزبیدار: عملکرد مجمع نمایندگان استان در طی این چهارسال گذشته را چطور ارزیابی می کنید و اختلافات سیاسی  بین نمایندگان  چقدر در پیگیری مسائل و مشکلات استانی تاثیر داشت؟

در سطح مجلس  بیماری بدی وجود دارد که از قدیم این وجود داشت و آن اینکه نمایندگان اهداف منطقه ای را تقدم میکنند به اهداف ملی و گاها  اهداف ملی قربانی میشود. ما این را  در طرح سوال از رئیس جمهور درک کردیم، که خیلی از نمایندگان حرفشان در این طرح این بود که آیا این سوال و جواب کردن رئیس جمهور تأثیری در انتخاب شدن ما در دوره بعد وجود دارد یا خیر؟

 برای مثال اگر وزیر راه به یکی از نمایندگان زنگ بزند و بگوید که من برای احداث فلان راه 5 میلیارد بودجه به کنار گذاشته ام و اگر آن راه احداث شود در رأی فلان نماینده تأثیر دارد  سراغ آن کار می رود. ضمنا کارکرد های حزبی هم در این میان است که معمولا کارکرد های حزبی تقدم در تمام اهداف دارد. یعنی حتی در جریان برجام هم که حتی میفهمد که به ضرر کشور است ولی باز هم پای برجام ایستاده است.

بحث این است که کار اصلی مجلس حل مشکلات و مسائل مردم است نه اینکه حزب و منطقه و... یعنی حقوق مردم در همه چیز تقدم دارد، اما دیدید که جریان حادثه قطار تبریز مشهد  آدم هایی که باید مدافع خون مردم باشند، مسایل حزبی را مقدم بر منافع ملی کردند.

راننده تاکسی اینترنتی با موبایل خود می داند در 50 متری خود راه بسته است اما یک قطار عظیم نمی دانست!

خنده دار است که  قطار عظیمی با مسافران و بار با سرعت بالایی حرکت می کند و  با قطاری که از شب در راه مانده بود برخورد می کند،  در حالیکه در همین شهر راننده تاکسی اینترنتی که کل دارایی اش یک ماشین معمولی و یک موبایل است، با استفاده از موبایلش میداند که در فاصله پنجاه متری خود راه بسته میشود.  حتی در اتوبوس های قدیمی هم یک چکشی وجود دارد که زمانی که  تصادفی رخ داد با استفاده از آن چکش شیشه اتوبوس را شکسته و بیرون بیایند که حتی این چکش در آن قطار هم وجود نداشت که جماعتی که در حادثه قطار بودند شیشه قطار را بشکنند و خودشان را نجات بدهند و در اینجا چه کسی مقصر است؟

همان اندازه که در حادثه منا عربستان بی کفایت بود، وزارت راه هم در حفظ جان مردم بی کفایت است  

در حادثه منا هم که گفتند عربستانی ها بی کفایت هستند و نمیتوانند مدیریت بکنند و همینطور هم باید بگوییم که وزارت راه ماهم کفایت این را ندارد که امنیت مردم را حفظ بکند.

 شما مواضع نمایندگان استانی که مردم آنها آسیب دیده و 50 ها نفر هم فوت شده اند را دیدید. فارغ از اعتقادات حزبی و سیاسی انتظارات این بود که همه کنار هم باشیم.

مثلا زلزله ارسباران را مقایسه بکنیم با زلزله کرمانشاه، اگر ما میتوانیم از زلزله ارسباران عبور بکنیم، بعد از چهار ماه  بگوییم که ملت ما زیر چادر زندگی نمیکند و همه به خانه هایشان برگشته اند، آیا این کار را در کرمانشاه نمیتوانیم انجام دهیم و ما دو سال است که نمتوانیم بگوییم که ملت کرمانشاه زیر چادر زندگی نمیکند. اگر ما در آنجا این توفیقات را به دست میاوریم، این توفیقات به سبب به هم پیوستگی اتفاق میافتد. یعنی ملت ما نشان داده اند که در روز های سخت پشت هم ایستاده اند، که نزدیک ترین مثال همین زلزله ارسباران بود. وقتی جماعت ما که به این اندازه به همپیوستگی دارد که ما میگوییم رمز پیشرفت و توسعه ما است، چطور میتوانیم این را قبول بکنیم که جماعت ما تلف بشوند و جان بدهند که هر طور شده اهداف ما به جایی برسد و این اصلا با غیرت ما نمیخواند. شما میبینید که روز استیضاح آخوندی هر کدام یک بهانه آورده اند و فرار کرده اند. ما که روز استیضاح باقی مانده بودیم عین صحنه عاشورا بود و آن نفراتی که باید روی حرفشان می ایستادند و پشت ملت را خالی نمیکردند و حق و حقوق این ملت را میگرفتند، نماندند و رفتند. 

در جریان حادثه اوتوبوس دانشگاه آزاد که گزارش تحقیق و تفحص  در مجلس قرائت شد. ما هم گفتیم ما واقعا از این خیلی استقبال میکنیم، که به سرعت به این مسائل پرداخته شود، ولی از حادثه قطار تبریز 3 سال میگذرد، نه گزارش در صحن مجلس قرائت شده نه دستگاه قضایی رأیی را صادر کرد که چه کسی مقصر این حادثه است. الان دقیق 3 سال از حادثه قطار میگذرد ولی نه کمیسیون عمران و نه دستگاه قضایی در این رابطه نظر خود را اعلام نکرده اند و جریان حادثه قطار تبریز در هوا باقی مانده.

در موضوع قطار آقای سعیدی، آقای فرهنگی، آقای حسن نژاد و آقای قاضی پور ما را همراهی کردند ولی بقیه هیچ اقدامی را انجام ندادند.

یک نماینده مجلس با قبیله گرایی حزبی، مدافع متخلفان شورای شهر تبریز شد

تبریزبیدار: در کنار بحث قطار در دیگر مسائل حساس استانی از جمله بحث ماشین سازی و احکام شورای شهر چهارم عملکرد نمایندگان استان چگونه بوده است؟

در ارتباط با پرونده شورای چهارم که اساسا مجمع ورود پیدا نکرد و یک سری نمایندگان هم مدافع این آدم ها واقع شدند، که با وجود اینکه دادگاه این ها را محکوم کرده بود، رأی قطعی صادر شده بود. من در سوال از وزیر کشور در صحن مجلسگفتم که سهل انگاری کرده اند و در واقع به خاطر این سهل انگاری مردم ما مجبور شده اند که سه یا چهار ماه این شورا را تحمل بکنند و حتی استاندار هم حاضر نبود که این متخلفان را بردارد.

تبریزبیدار: یک نماینده به موضوع تخلف شورای چهارم ورود کرده بود یا بیش از یک نفر؟

مشخصا یک نفر ورود کرده بود و حال این قبیله گرایی حزبی در کشور ما باعث نابودی کشور ما میشود. یعنی اگر در حادثه قطار به عنوان مدیرعامل قطار جمهوری اسلامی ایران، رسما اعلام میکند که مقصر این حادثه بوده و از مردم عذر خواهی میکند و استعفا میدهد، بعد از سه ماه به عنوان معاون شهردار تهران منصوب میشود، چرا چون هم قبلیه حزبی آن است.

به نجفی گفتم واژه عدالت پیش شما مفهومی ندارد

 آقای نجفی شهردار وقت تهران در جلسه کمیسیون شوراهای مجلس در مورد عدالت حرف میزد و  من به ایشان گفتم که این واژه های عدالت و صلح خیلی واژه های متعالی است و برای شما خوب نیست که این حرف ها را بزنید، که اگر این حرف پیش شما مفهومی داشت، هیچگاه کسی را که مقصر حادثه بود را به عنوان مسئول دیگری منصوب نمیکردید.

سازمان خصوصی سازی موقع واگذاری ماشین سازی ملزم به رعایت اهلیت خریدار نبود

در مورد خصوصی سازی ماشین سازی ما ورودی نداشتیم، در اولین جلسه  من با آقای فرخزاد(خریدار ماشین سازی) در ذهن من سوالاتی ایجاد شد. اما فرخزاد به دعوت نمایندگان برای برگزاری جلسه جهت پاسخ دادن به سوالات نیامد. ما به همراه آقای سعیدی و آقای افتخاری ورود پیدا کردیم، مدارک و اطلاعات  را پیدا کردیم که در نتیجه منجر شد به گزارش تفکیک دیوان محاسباتی در سال 96 و آنها سریع رای دادند.  ما به این نتیجه رسیده بودیم  این فردی که ماشین سازی را به آن داده اند، اهلیت ندارد. اختلاف ما با رئیس سازمان خصوصی سازی این بود که او میگفت که  الزامم این نبود که اهلیت بالا را نشان دهم، چون به عنوان خصوصی سازی این نفروخته ایم، بلکه من به عنوان وکیل صندوق بازنشستگی فولاد اینجا را فروخته ام. یعنی این را از بابت بدهی دولت به صندوق فولاد داده اند و مالک اینجا آنها شده اند  و آنها از طرف اینها فروخته اند و لذا مقررات لزوم بر خصوصی سازی برای آنها الزام آور نبود و این موضوع اصلا به این سادگی نبود.

بعد ها دیده شد که سناریوی دقیقی برای این کار طراحی شده است که صنایع ما کلا متلاشی شود. چون ما مثلا وقتی آلومینیوم وارد میکردیم تازه معلوم شد که 700یا 800میلیون تومان مواد اولیه آنها به حساب نیامده، محاسبه قیمت اینها بر مبنای سال 93 اتفاق افتاده و بعد مطالبی به دست آمد که اصلا این کار حساب کتابی نداشت، که بعد دستگاه قضایی اعلام کرد که تمام واگذاری هایی که به این شیوه انجام شده باطل است و شما حق ندارید که از این به بعد اینطور نیابتی و یا وکالتی واگذار بگنید.

 منِ نماینده مجلس با دانشجویان دانشگاه سهند همراه شده و جلوی سازمان خصوصی سازی شعار دادیم. بعدا نمایندگان مردم نامه ای را برای آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه مینویسند و حتی حضوری به دیدارایشان میروند.  ما مدارک و مطالب را به آقای رئیسی نشان میدهیم و ایشان هم قول دادند که حتما رسیدگی کنند یعنی  ما از تمام ابزار ها استفاده کردیم.

رئیسی قول پیگیری داده

تبریزبیدار: رویکرد آقای رئیسی در پرونده خصوصی سازی را چگونه می بینید؟

آقای رئیسی قول رسیدگی داده و باید ببینیم که پرونده به کجا می رسد، چون مدارک غیرقابل انکار است و اصلا راه قاچاقی وجود ندارد.


Image title

پوری حسینی تعهد داده بود تا از راه خصوصی سازی مبلغی را به حساب دولت واریز کند

تبریزبیدار: آیا این درست است که آقای رئیس جمهور به آقای پورحسینی اختیاراتی داده است و گفته است که صنایع را بفروشد و از راه خصوصی سازی برای دولت درآمد زایی بکند؟

این را ما نمیدانیم که رئیس جمهور گفته است یا نه، اما ما قبل از واگذاری ماشین سازی،  جلسه ای که با آقای پورحسین داشته ایم به او گفتیم که دولت بدهی قابل توجهی به تامین اجتماعی دارد، شما از باب رد دیون دولت به شستا، ماشین سازی را به شستا بدهید، که  پورحسینی میگفت که من تعهد داده ام که فلان مبلغی را نقد به حساب دولت بریزم و اگر این را از بابت دیون به وزارت کار بدهم، چیزی به دست من نمیرسد و یعنی از بابت رد دیون رفت و تمام.

تبریزبیدار: آقای بیگی الان که دوره نمایندگی شما رو به پایان است، آیا کار نیمه تمام داشتید که به مردم تعهد داده بودبد؟

ببینید ما یک سِری اهداف منطقه ای داشتیم، که مردم مناطق ما فارغ از اینکه ما از کدام حزب یاجناح هستیم از ما مطالبه داشتند که عملی بکنیم که  بیشتر اینها در حوزه زیرساختی بود. مثلا راه 9 کیلومتری سهند را بگیرید، که 9 کیلومتر راه چیزی نیست.

 6 سال از شروع پروژه رد شده و ما نتوانستیم جوابی به مردم بدهیم، یا مثلا در  راه آهن تبریز میانه است و یا بزرگراه تبریز-اهر یا مترو تبریز ،  اینها موضوعاتی است که اساسا قرار بود در زمان دولت ما  به مردم تحویل بدهیم و برویم، ولیمتاسفانه نتوانستیم تمام بکنیم و بودجه آنها را در بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران خرج کردیم.

در جلسه پیگیری پروژه های عمرانی، با پزشکیان و آخوندی تنش داشتم

در طول این مدت همیشه بودجه پروژه های عمرانی آذربایجان شرقی را از رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم و در آخرین جلسه با آقای آخوندی هم کار به دعوا کشید و تنش بین من و  پزشکیان و  آخوندی به وجود آمد.

 در همان جلسه پزشکیان نائب رئیس مجلس میگوید که من شهادت میدهم که کار هایی که آخوندی در طی این 4 سال برای آذربایجان شرقی انجام داده بود به مراتب از 8 سال دولت شما بیشتر است. من گفتم این را از چند نفر عاقل میپرسیم که چه کسی راست میگوید و چه کسی راست نمیگوید.

مثلا خانم آقاپور به من میگوید که آقای بیگی شما برای جاده شبستر کاری نکرده اید و فقط کمی آسفالت ریخته اید، من هم به ایشان گفتم که خانم آقاپور من اگر برای آن راه را به قول شما فقط آسفالت ریخته ام،  مجوز عبور گرفته ام، یعنی اگر در آنجا تصادفی بدون مجوز عبور پلیس راه رخ دهد، حتما سراغ من می آیند که تو چطور بدون مجوز اجازه تردد از این راه را داده ای؟، آن راه حداقل استاندارد ها را به دست آورده است که  آقای آخوندی هم از این بحث سوء استفاده کرد و ما را به تمسخر کشید.

بعد ها آقای پزشکیان ما را دعوت به مناظره در دانشگاه کرد و ما با سند و مدرک رفته بودیم که پای مناظره نیامد،  علی القاعده باید دولت جواب ما را میداد نه آقای پزشکیان، ولی  پزشکیان خواست عنوان وکیل الدوله بودن خود را به صورت جامع اعلام کند.

Image title

ماجرای تلاش برای صدور مجوز سخنرانی رئیس دولت نهم و دهم

تبریزبیدار: درست است که سال گذشته در جریان سفر احمدی نژاد به تبریز شما تلاشی ربای صدور  مجوز سخنرانی وی داشتید؟

آقای احمدی نژاد میهمان یکی از مساجد تبریز  در روز ولادت امام حسن(ع) بود.  من خودم خبر نداشتم که یک دفعه در جریان قرار گرفتم که آقای احمدی نژاد در راه تبریز است و سخنرانی خواهد کرد. بعدا اهالی آن مسجد آمدند و گفتند که شرمنده ما نمیتوانیم جلسه سخنرانی را ترتیب بدهیم، بعد معلوم شد که از طرف های مختلف تحت فشار هستند که این سخنرانی نباید صورت بگیرد. هیچکس هم  به گردن نگرفت. دیدیم که اصلا نمیشود و اول گفته بودند که حتما این کار صورت میگیرد و بعد گفتند ما نمیتوانیم این سخنرانی را ترتیب بدهیم و آقای احمدی نژاد هم رسیده بود و هنوز هم معلوم نبود که در کجا سخنرانی صورت میگیرد، که ما ناچار ماندیم که از هتل شهریار درخواست بکنیم که این جلسه را در آنجا ترتیب بدهیم.

ممکن است احمدی نژاد با  بعضی ها اختلاف نظر داشته باشد، اما انقلاب اسلامی آنقدر ظرفیت دارد که میتواند تمام گفتمان ها را در خودش نگه دارد و به ملت اجازه انتخاب بدهد. احمدی نژاد به عنوان یک شخصیت سیاسی  متیواند بگوید که من احمدی نژاد هستم و این کارهایی است که من انجام داده ام، این زندگی من است، این هم بچه های من است. ما خیلی دلمان میخواهد که تمام دولتمردان و مسئولین جسارت شفافیت را داشته باشند.


گفتگو:صابر عیسی پور و حمید وظیفه

تنظیم: یحیی بهجت