سعیدی مطرح کرد:

تبلیغات نادرست عامل کاهش گردشگر خارجی

رئیس فراکسیون صنایع دستی و فرش مجلس، پیش‌قدمی برخی از کشورها مانند فرانسه و انگلیس در خارج کردن ایران از لیست کشورهای پرخطر را گامی برای از بین بردن ذهنیت و توهم ناامن بودن ایران توصیف کرد و افزود: این اقدام می‌تواند آغاز خوبی برای تغییر نگاه به ایران در سراسر اروپا و جهان باشد.

به گزارش تبریز بیدار، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره حذف پیام هشداردهنده کشور فرانسه برای سفر اتباعش به ایران که پیشتر به‌عنوان نقاط ناامن مشخص کرده بود، اظهارنظر کرد و گفت: یکی از امن‌ترین کشورهایی که می‌توان در منطقه خاورمیانه از آن یاد کرد ایران است و با یک ارزیابی مختصر می‌توان به این نتیجه رسید که  ایران کشوری امن و بی‌حاشیه است؛ اما در سال‌های گذشته تبلیغات نادرست ضدایرانی در خارج از کشور شده که گویی در ایران مدام انفجار رخ می‌دهد!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ایران می‌تواند این تفکر را تغییر دهد که خوشبختانه وزارت امورخارجه کشور طی یک دو سال اخیر توانسته است در این زمینه به خوبی فعالیت کند و به میزان قابل توجه‌ای نگرش‌های اشتباه درباره ایران را تغییر داده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه پیش قدمی برخی از کشورها مانند فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر برای از بین بردن ذهنیت و توهم اشتباهی که خودشان علیه ایران در سطح جامعه‌شان ایجاد کرده‌اند، می‌تواند آغاز خوبی برای تغییر نگاه به ایران در سراسر اروپا و جهان باشد، افزود: همه مناطق ایران امن است و اگر بعضا مشکلاتی در مرزها دیده می‌شود، منشاء و منبع خارجی دارد؛ افرادی می‌خواهند مرزهای جنوب شرقی ایران را ناامن نشان دهند.  

وی با تاکید براینکه باید اقدامات تبلیغاتی بسیاری در داخل و خارج برای نشان دادن چهره واقعی ایران به ویژه اثبات وجود امنیت در مناطق مرزی انجام داد، اضافه کرد: آمارها خبر افزایش تمایل به سفر به ایران را پس از توافق هسته‌ای تصدیق می‌کنند و مسئولان داخلی هم خبر از ورود بیشتر گردشگر به ایران می‌دهند که باید برای رشد بیشتر آن برنامه ریزی و هدفگذاری مشخصی صورت بگیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.