ابراهیمی:

دولت طلب ۴۸۰ میلیاردی تراکتورسازی را نمی دهد

مدیر عامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران طلب ۴۸۰ میلیارد ریالی مجموعه تحت مدیریتش از دولت را نیز یادآور شد و گفت: متاسفانه رغبتی برای پرداخت آن از سوی دولت وجود ندارد.

به گزارش تبریز بیدار، ابوالفتح ابراهیمی در گفت‌وگو با فارسدرباره تسهیلات ویژه خودرو خبر از طلب ۴۸۰ میلیارد تومانی مجموعه تحت مدیریتش از دولت خبر داد و اظهار داشت: هر چند وی دیدگاهی مثبت نسبت به اعطایی تسهیلات برای خرید خودرو از سوی دولت داشت اما این تفکر در ما قوت می‌گیرد که آیا این طلب با اختصاص رقم اندکی از تسهیلات اعطایی به خودروسازان تامین نمی‌شد؟ آیا این پرداخت این بدهی دولت چرخیدن چرخ‌های این صنعت را شتاب نمی‌بخشید؟

وی گفت: درصورتی که خودروسازان برنامه‌ریزی مناسب با چشم‌انداز تحرک در صنعت کشور را در دستور کار خود قرار دهند شاهد رونق در قطعه‌سازی و در نتیجه صنعت کشور خواهیم بود.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر خودروسازان رقم نزدیک به ۴ هزار میلیاردی را که اخیرا در قالب تسهیلات خرید خودرو از سوی دولت به آنها اختصاص یافته به بدنه قطعه سازی کشور تزریق کنند نه تنها از این تسهیلات استفاده بهینه خواهد شد بلکه تحول اقتصادی در کنار تحرک صنعتی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی نقدینگی را مهم‌ترین تنگنای صنایع کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تمام صنایع کشور در حال حاضر با مشکل نقدینگی مواجه هستند تا جایی که تهیه مواد اولیه برای واحدهایی تولیدی به سختی صورت می‌گیرد و مطمئنا صنعت رشد نخواهد کرد مگر با کمک دولت و تسهیلات بانکی.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بانک‌ها با مواضع سختگیرانه در مقابل صنعتگران ظاهر می‌شوند، افزود: بهره بالا و درگیر کردن واحدهای تولیدی به واسطه تسهیلات با مراجعه قضایی از جمله تبعات دریافت تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی است.

این فعال حوزه صنعت کشور قانون جدید مالیات را از دیگر مشکلات بخش صنعت اعلام کرد و گفت: این قانون شرایط پیچیده‌ای را برای صنعتگران بوجود آورده و قانون‌گذار بیشترین ابزار را در این زمینه در اختیار قوه مجریه قرار داده بطوری که شاهد جریمه‌های کلان برای واحدهای تولیدی به واسطه قانون مالیات هستیم و متاسفانه اقدامات قانونی از سوی واحدهای تولیدی برای تبرعه شدن نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب می‌شود.

ابراهیمی گریزی نیز به تحولات بعد از تحریم زد و تصریح نمود: هرگونه داد و ستد باید با کنترل صورت گیرد تا هم از خام‌فروشی جلوگیری شود و هم از ورود مواد اولیه نامرغوب، محصول تمام شده که در داخل توان تولید داریم ممانعت شود.

وی در این رابطه از صنعت خودروسازی به عنوان مصداق یاد کرد و اضافه نمود: اگر کیفیت در کنار قیمت مناسب و توجه به استانداردها در اولویت مدیران خودروسازی کشور قرار گیرد شرایط برای رشد و توسعه این صنعت فراهم شده و در نتیجه نیازی به محصولات خارجی احساس نخواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران راکد و غیرفعال بودن اکثر صنایع استان را متذکر شد و گفت: در حال حاضر اکثر واحدهای تولیدی استان غیرفعال بوده که دلیل اصلی آن مشکل نقدینگی است.

ابراهیمی در پایان طلب ۴۸۰ میلیارد ریالی مجموعه تحت مدیریتش از دولت را نیز یادآور شد و عنوان کرد: این طلب مربوط به سال ۸۲ است که اگر با شاخص‌های نقدینگی امروز محاسبه شود رقم کلانی است و متاسفانه رغبتی برای پرداخت آن از سوی دولت وجود ندارد و صرفا ۷۰ میلیارد ریال آن سال گذشته به این واحد تولیدی بازگردانده شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *