به گزارش تبریز بیدار، علیرضا منادیسفیدان درخصوص تحصیل دانشآموزان استثنایی و عادی در کنار یکدیگر، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تازگی خبر از گزینش ویژه برای مدارس تیزهوشان داده و بخشی از دانشآموزان که اگرچه جزو نخبگان نیستند ولی هوش بالاتری نسبت به افراد عادی دارند، به مدارس عادی بر میگردند، این نتیجه حاصل خواهد شد که قرار است دانشآموزان برتر، عادی و استثنایی در کنار یکدیگر تحصیل کنند؛ اما بهیقین آموزش هر سه گروه با برنامه آموزشی یکسان برای آنها آسیبهایی به دنبال دارد و سیستم آموزش و پرورش کشور بیشتر از قبل کیفیت خود را از دست خواهد داد.
نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه ابتدا باید پتانسیل ایده وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تحصیل دانشآموزان استثنایی و عادی در کنار یکدیگر، از سوی کارشناسان به تایید رسد و در ادامه در یک جامعه آماری و مدت زمان محدود آزمایش شود، افزود: هر نوع ادغامی در آموزش و پرورش به تایید مجلس نیازمند است و بهیقین کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز با انجام کارهای کارشناسی لازم، نسبت به رد و یا قبول آن اقدام خواهند کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بهیقین هدف از تعلیم دانشآموزان در مدارس تنها فراگیری خواندن و نوشتن نیست، افزود: کودکان و نوجوانان باید در مدارس رشد تربیتی و اخلاقی نیز داشته باشند تا بتوانند مسئولیتهای متفاوتی در زندگیهای خود بپذیرند، اما این رشد الزاما نمیتواند به معنای تلفیق سه گروه با بهره هوشی متفاوت باشد.
