به گزارش تبریز بیدار ، شرکت شیائومی که استراتژی ورود به بازار خاورمیانه را در پیش گرفته است با ارائه چهار مدل گوشی، گجت های واقعیت مجازی، اسکوترهای دیجیتال و… با مشارکت همراه اول در نمایشگاه امسال کامپیوتر، موبایل و فناوری های وابسته تبریز شرکت کرده است.
شیائومی در حال حاضر بعد از اپل و سامسونگ، سومین تولید کننده بزرگ موبایل دنیا به حساب می آید. این اتفاق در حالیست که بر خلاف دو برند دیگر، شیائومی هنوز در سطح جهانی حضور گسترده ای ندارد و چینی ها تنها با تمرکز بر بازار کشور خودشان، توانسته اند چنین جایگاهی را به دست آورند.
درست در زمانی که شرکت هایی مثل اپل و سامسونگ بازار موبایل را در کل جهان به تسخیر خود آورده بودند، برندی به اسم شیائومی در چین بر سر زبان ها افتاد. این برند در سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدت زمان اندکی توانست به چالشی اساسی برای کمپانی های رقیب تبدیل شود.
استراتژی شیائومی که بر پایه تولید محصولات با کیفیت و البته ارزان بنا شده بود، به این شرکت کمک کرد تا به سرعت به یکی از برترین نام های حوزه تکنولوژی تبدیل شود. علیرغم اینکه مدت زمان زیادی از تاسیس این شرکت نمی گذرد، اما شیائومی اکنون در بازار بزرگ چین حرف اول را می زند و سهم بازار بیشتری را در مقایسه با برندهای بین المللی دیگر در اختیار دارد.
این شرکت هم اکنون بیش از ۸ هزار کارمند دارد و ارزش تقریبی آن بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار برآورد می شود. جالب است بدانید که شیائومی در سال ۲۰۱۴ توانسته بیش از ۶۰ میلیون دستگاه را به فروش رساند و درآمدی بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار را کسب نماید.
پس از موفقیت در چین، شیائومی اکنون آرام آرام مشغول گسترش بازارهایی است که می خواهد محصولاتش را در آنها عرضه نماید. هند یکی از اولین کشورهایی بود که شیائومی در خارج از مرز های چین، به آن وارد شد و اکنون نوبت به خاورمیانه رسیده است که پذیرای محصولات شیائومی باشد.
