فریدون بابایی اقدم در گفتوگو با خبرنگار تبریزبیدار، با اشاره به آلودگی موجود در بخشی از رودخانه آجی چای منتهی به پل آذربایجان و پایگاه هوایی دوم شکاری تبریز و اذیت بوی نامطبوع آن برای شهروندان تبریزی، اظهار داشت: متأسفانه بوی نامطبوع در بخشی از کانال خلیلآباد واقع در مسیر فرودگاه، چندین سال است که جریان دارد و منشأ آن به فاضلاب انسانی پایگاه شکاری تبریز، شیر پگاه و فاضلاب خلیلآباد و حیدرآباد منتهی میشود.
وی افزود: منابع آلاینده این منطقه از این ۳ بخش است و برخلاف روزها که بوی بد فاضلاب چندان به مشام نمیرسد، متأسفانه با تاریک شدن هوا، بوی بسیار بدی به مشام میرسد.
عضو شورای شهر تبریز، با تأکید بر اینکه سازمان محیطزیست نسبت به این آلودگی واکنش نشان دهد، یادآور شد: من بهعنوان نماینده مردم باید این مسائل را مطرح کنم و باید سازمان محیطزیست در قبال این موضوع واکنش نشان دهد اما متأسفانه دیدهشده است برخی از سازمانهای متولی تهدید کردهاند که چرا این موضوع مطرحشده است.
وی با اشاره به پیگیریهای متعدد در قبال این مسئله در راستای تبریز ۲۰۱۸، گفت: این آلایندگی و بوی بد در مسیر فرودگاه تبریز واقعشده و اگر توریستی پس از سفر هوایی به تبریز از این مسیر وارد شهر تبریز شود، چه رفتاری از خود نشان خواهد داد.
بابایی اقدم با تأکید بر اینکه این آلودگی درشان مردم تبریز نیست، تصریح کرد: این موضوعات درشان تبریز و مردم آن نیست و البته شهرداری با هزینه گزافی در حال احداث کانال خلیلآباد و دریاچه مصنوعی است که امیدواریم با احداث آن برخی از مشکلات حل شود.
وی افزود: آلودگیهای اینچنینی زیبنده شهر زیبای تبریز نیست و عدم اقدام بهموقع سبب بدبینی شهروندان نسبت به مدیران شهری و سازمانهای متولی میشود.
آقای بیگی روی بحث شورای شهر بیشازحد زوم کرده است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز با اشاره به گفتگوی اخیر تبریزبیدار با احمد علیرضا بیگی و انتقادات وی از شورای شهر تبریز، گفت: به آقای دکتر بیگی احترام قائلم ولی متأسفانه وی بر روی بحث شورای شهر بیشازحد زوم کرده است و نباید اینگونه باشد.
وی با انتقاد از گفته بیگی مبنی بر ارائه لیست در انتخابات شورای شهر، خاطرنشان کرد: اکنون دیده میشود که شهر و شورای شهر تبریز وارد دعواهای سیاسی جناحهای مختلف شده است.
مجموعههای متولی عمران در BRT بازخواست شوند
بابایی اقدم در پایان با انتقاد از عدم مناسب بودن مسیر BRT های سطح شهر با بتن غلتکی، گفت: در دو سال گذشته مگر در مسیر BRT کمهزینه شده است و بهتر است مجموعههای متولی عمران در BRT درباره نحوه عملکرد خود بازخواست شوند.
مطلب مرتبط:
