آیا بوی پوپولیسم به مشام می‌رسد؟

با تبلیغات عمدتاً پوپولیستی ثبت‌نام کنندگان انتخابات چه کنیم؟!

لازمه سخنان توده گرایانه کاندیداها، اعلام برنامه‌ها و تبلیغاتی است که هرازگاهی نیز با موج وعده‌های غیرممکن و غیرعملیاتی درهم‌تنیده می‌شود و در کنار بخشی از وعده‌های واقعی و قابل تحقق داوطلبان انتخابات شورای شهر، بخش قابل‌ملاحظه‌ای از وعده‌های انتخاباتی نیز در دایره همین تبلیغات غیرقابل تحقق جای می‌گیرد.

سرویس شهری تبریزبیدار؛

بار دیگر پس از گذشت ۴ سال از شورای پرحاشیه چهارم شهر تبریز، موسم انتخابات شورای پنجم نیز سررسیده و با حضور ۶۷۲ داوطلب در شهر تبریز، نوید انتخاباتی پرشور و با چاشنی پوپولیسم به مشام می‌رسد.

تجربه ثابت کرده است که به دلیل ماهیت توده گرایانه انتخابات شوراها و بازسازی سیاسی جامعه از پائین به بالا در این انتخابات، آنچه بر سایر مسائل و رخدادها در این شورا سایه می‌افکند، تبلیغات پوپولیستی و سخنان مردم‌پسند کاندیداها است.

این تبلیغات جاذب که حتی در میان مردم نیز مخاطبان خاص خود را داراست، به‌دفعات توانسته است در کنار عناصر تأثیرگذار دیگر در فرآیند انتخابات فردی را بر کرسی شورانشینی برساند.

 لازمه این سخنان توده گرایانه کاندیداها، اعلام برنامه‌ها، تبلیغات و سخنانی است که هرازگاهی نیز با موج وعده‌های غیرممکن و غیرعملیاتی درهم‌تنیده می‌شود. طبیعتاً در کنار بخشی از وعده‌های واقعی و قابل تحقق داوطلبان انتخابات شورای شهر، بخش قابل‌ملاحظه‌ای از وعده‌های انتخاباتی نیز در دایره همین تبلیغات غیرقابل تحقق جای می‌گیرد.

پیشنهاد اخیر صادق نجفی در دیدار با پژوهشگران شهرداری تبریز، می‌تواند یکی از نکاتی باشد که به عملیاتی شدن بخشی از وعده‌های کاندیداهای احتمالی کمک نماید. وی در سخنان خود ابراز داشته که «مصمم هستیم که ایده‌های کاربردی هر یک از داوطلبان را در خدمت پشتوانه‌های مطالعاتی و تصمیم‌سازی‌ حوزه مدیریت شهری قرار دهیم».

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *