به گزارش تبریز بیدار ، در راستای معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی “هنر- صنعت” فرش دستباف تبریز و انتخاب پایتخت جهانی این شهر، تولید و پخش برنامه های تلویزیونی در این زمینه مورد توافق طرفین قرار گرفت.
طبق این تفاهم نامه معرفی فرش دستباف تبریز، معرفی مراکز فروش فرش دستباف، معرفی برخی کارگاه های تولیدی فرش دستباف تبریز، معرفی طرح های نقوش و رنگ فرش دستباف تبریز از موضوع های اصلی برنامه های تولیدی این شبکه است.
رییس اتحادیه تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف تبریز با تاکید بر نقش رسانه در ظرفیت های این “هنر- صنعت” از حیث تقویت اقتصاد کلان کشور، افزود: فرش دستباف می تواند شاخص رشد اقتصادی کشور و ارز آوری محسوب شود.
اسماعیل چمنی افزود: تبریز به عنوان مرکز جهانی فرش دستباف انتخاب شده است، باید با همدلی و همزبانی از این برند پاسداری و در سطوح مختلف ملی و جهانی معرفی شود.
وی تصریح کرد: صورت دارد به هر بهانه ای از تولید کننده فرش حمایت عینی و ملموس انجام شود چرا که تولید پایه فروش و صادرات است و با حمایت از این طبقه زحمت کش تداوم تولید این صنعت هنر مهیا خواهد شد.
رییس کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری تبریز با بیان این مطلب افزود: به جای اینکه با بهانه های واهی بخشی از بیمه شدگان را از لیست بیمه خارج کنیم، باید با بیمه کردن بافندگان واقعی امکان حیات دوباره فرش دستباف را برای سالهای متمادی مهیا سازیم.
