به گزارش تبریز بیدار ، به نقل از فارس، محمدصادق پورمهدی عصر امروز در نشست شورای فنی استان در خصوص بحث بزرگراه تبریز- اهر اظهار داشت: مطالبات مردم پس از زلزله ارسباران در خصوص جاده تبریز- اهر بیشتر شده بود که پس از آغاز به کار در استان خوشبختانه با تدابیر مدیریت ارشد استان و همکاری دستگاههای استانی این پروژه در اولویت قرار گرفت و فاز اول با تلاشهای انجام شده از سمت اهر زیر بار ترافیک رفت.
وی ادامه داد: اگر با برنامهریزیهای گذشته پروژه اهر – تبریز را ادامه میدادیم این پروژه را تا به حال در باتلاق گیر کرده بود و پروژه پیش نمیرفت، خوشبختانه با تلاش پیمانکارانی که وارد کار شدند دولت این پروژه را جزو مصوبات قرار داد.
معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه تا به امروز پیشرفت خوبی داشتهایم، اضافه کرد: متاسفانه پیمانکاران آنگونه که باید انتظار میرفت قدر وارد نشدند، اگر پیمانکاران به صورت قدر وارد میشدند دولت حمایت میکرد، آنهایی که کار کردند اعتبار گرفتند.
وی ادامه داد: تا به امروز ۳۰ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و ۳۰ کیلومتر دیگر بنا بر قول اداره کل را و شهرسازی بر این قرار بوده تا ۳۰ شهریور زیر بار ترافیک برود که امیدواریم با تسریع در آسفالتریزی این مسیر نیز بازگشایی و زیر بار ترافیک برود.
پورمهدی با بیان اینکه در خصوص آسفالتریزی نیز قیر رایگان تامین شده و کارگاههای آسفالت نیز مشخص شدهاند و مشکلی نیست، انتظار میرود ۳۰ کیلومتر دوم شهریور ماه به اتمام برسد تا موجب رضایت مردم شود.
وی با بیا اینکه پروژه بزرگراه تبریز – اهر جزو پروژههایی است که بیش از اعتبار مصوب تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم ۳۰ کیلومتر باقی مانده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه با توجه به اهمیت دولت و مدیریت استان به مسایل زیرساختها و حمل و نقلی، بیان کرد: در خصوص این پروژه در سنوات گذشته کم لطفیهای بسیاری شده و با وجود مباحث گردشگری در منطقه ارسباران نتوانستهاند در این منطقه در مورد جاده سرمایهگذاری کنند.
وی با تاکید بر اینکه یکی از علل عقب ماندگی توسعه اقتصادی منطقه نبود جاده مناسب است، اضافه کرد: سرمایهگذاران به دلیل نبود زیرساختهای حمل و نقل مناسب از سرمایهگذاری در منطقه ارسباران خودداری میکنند.
پورمهدی با بیان اینکه با وجود ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی هریس و ایجاد شهرک صنعتی، ادامه داد: سرمایهگذاران بیشتر بحث جاده را مطرح میکنند.
وی تاکید کرد: با توسعه زیرساختهای حمل و نقلی منطقه ارسباران که همیشه یکی از مناطق مهاجرفرست بوده امیدواریم توسعه یافته و به قطب و گردشگری تبدیل شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه اتمام این پروژه مطالبه به حق مردم بوده و باید تسریع شود و البته از صبر و حوصله مردم نیز باید قدردانی کرد.
وی در خصوص جاده خواجه – ورزقان نیز گفت: خوشبختانه طرح تعریض جاده خواجه – ورزقان به شدت پیش میرود و منابع تامین شده است.
