مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

قصد مچ‌گیری از رانندگان نداریم/ رضایت از سرویس مدارس وجود ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه از سرویس مدارس رضایتی نیست و باید گره اصلی را یافت، گفت: به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت، قصد مچ‌گیری از رانندگان نداریم بلکه می‌خواهیم آموزش اصولی و بهبود زیرساخت‌ها را عملیاتی کنیم.

به گزارش تبریز بیدار ، به نقل از فارس،   جعفر پاشایی ظهر امروز در گردهمایی هماهنگی و توجیهی بازگشایی مدارس و سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوعات دانش‌آموزی، باید جلسات هماهنگی در طول سال چندین بار تکرار شود زیرا گره اصلی در اواسط سال تحصیلی مشاهده می‌شود و بهتر می‌توان حل کرد.

وی با بیان اینکه باید گروه ارزیاب نیز در طول سال تحصیلی تشکیل شود و ایرادات تمام دستگاه‌های دخیل را مطرح کنیم،گفت: برای سال تحصیلی جدید در حوزه مدارس دو بازرس مخفی برای مدارس جهت ارزیابی سرویس مدارس تعیین کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه از سرویس مدارس هیچ‌سی راضی نیست و باید گره اصلی را یافت، بیان داشت: به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت در کنار پلیس، شهرداری و دستگاه قضایی تلاشی برای تقابل و مچ‌گیری از رانندگان نداریم بلکه می‌خواهیم آموزش اصولی و بهبود زیرساخت‌ها را عملیاتی کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه چرا برخی تذکرات در رابطه با سرویس مدارس را قهرمان‌پروری از آموزش و پرورش می‌دانند، تصریح کرد: ما مشکل را دیده و در تلاش اصلاح آن هستیم نه اینکه بحران‌سازی کنیم.

پاشایی به موضوع اطلاع‌رسانی در اهداف آموزش سرویس مدارس، دانش‌موزان و اولیا اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارتباط با اولیا در کشور حاکم بوده و نباید همه ایرادات را گردن سرویس مدارس انداخت زیرا این در حالی است که اولیا اطلاع کافی ندارند.

وی نقطه قابل توجه در موضوع مدارس را حل مشکل و گره‌گشایی مطرح کرد و ادامه داد: نباید به خاطر علم و آموزش، لذت شلوغی، بازیگوشی و لبخند دانش‌آموزان را  از آنها گرفت بلکه باید گره‌گشایی مناسب کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، رسیدگی و راه‌حل قانونی برخورد برای حل مشکل را با ادبیات مناسب دانست و اذعان داشت: انجمن اولیا و مربیان، مدیران مدارس و رئیس آموزش و پرورش سه محور اصلی برای رسیدگی به موضوعات سرویس‌های مدارس هستند و بقیه شرکای آموزش و پرورش در مسوولیت بسیار مهم، ساماندهی سرویس‌های مدارس هستند.

وی اضافه کرد: زمانی که آرم سرویس مدارس روی خودرویی است باید با مشاهده این آرم اولیا، دانش‌آموزان و مربیان به درستی کار ایمان آوردند.

پاشایی به دریافت برخی گزارشات در خصوص بداخلاقی و تعویض راننده بدون اطلاع مدیر و اولیا اساره کرد و گفت: چرا باید راننده تعیین شده، رانندگان دیگری را جایگزین خود کند و با سرعت بالای ۱۳۰ در خیابان تردد داشته باشد و یا برخی مسائل که جای گفتن ندارد.

وی اذعان داشت: زمان حضور دانش‌آموز در سرویس مدارس برای ما بسیار اهمیت دارد زیرا در آن زمان دانش‌آموز در کنار سایر دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و از یکدیگر آموزش می‌بینند که می‌تواند این تربیت مثبت یا منفی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی سرویس مدارس نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند، تصریح کرد: همه می‌دانیم سیل و طوفان و زلزله بیاید خسارتی وارد می‌شود و دستگاه تعلیم و تربیت نیز این‌گونه است، نباید اجازه دهیم وقتی سیگنال خطر به گوشمان رسید، به بحران و طوفان تبدیل شود.

وی تاکید کرد: همه مشکلات دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد و همانند فرزند خودمان هستند و باید برای تامین امنیت روحی،روانی و جسمی آنها تلاش کرد.

پاشایی، به امنیت روحی، روانی و سلامت جسمی راننده سرویس تاکید کرد و گفت: باید سلامت راننده و خودرو را احراز کرد زیرا خانواده‌ها بزرگ‌ترین ثروت خود را در اختیار ما می‌گذارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *