به گزارش تبریز بیدار ، محمد محمد پور در نشست هم افزایی تبادل نظر با مدیران کانون های آگهی و تبلیغاتی در خصوص تبریز۲۰۱۸ اظهار کرد:مدیران کانونها به عنوان تلاشگران حوزه تبلیغات سعی شان بر این خواهد بود که رویداد تبریز ۲۰۱۸ را مستند کنند چرا که کشورهای جهان اسلام و ظرفیتهای فرهنگی ، تاریخی و گردشگری ایران اسلامی و آذربایجان را از پنجره تبریز نظاره گر خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه این رویداد فرصتی است که تبریز و آذربایجان به لحاظ گردشگری ، مدنیت ، فرهنگ و تاریخ به دنیا شناسانده شود ، تصریح کرد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بدین معنی است که نقش تبریز در بین کشورهای جهان اسلام برجسته و تعیین کننده است وبنده به عنوان یک شهروند آذربایجانی از تلاشهای شهرداری و میراث فرهنگی سپاسمندم.
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت به مناسبت سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: امیدواریم که بتوانیم از فیوضات این ایام بهره مند شویم و در ادامه عنوان کرد: رویداد۲۰۱۸ با تمرکز به تبریز در واقع یک فرصت بی نظیر تاریخی است که می تواند به عنوان نقطه ی عطف و جهشی باشد که دنیا را متوجه آداب و رسوم ، ویژگیهای فرهنگی ، پتاسیل ها و ظرفیتهای تبریز و آذربایجان بکند.
محمد پور یا اعلام اینکه گردشگران پیام آورآن و نمایندگان فرهنگی یک کشور هستند ، تصریح کرد: این اتفاق تبریز ۲۰۱۸ می تواند به جریان گفتگوی فرهنگی ،تعاملات فرهنگی و مناسبت های اقتصادی و فرهنگی کمک های قابل توجهی کند و شاهد جهش در جریان های اقتصادی هم خواهیم بود.
وی با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال ۹۶ مبنی بر” اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال “اظهار کرد : تبریز ۲۰۱۸ شروع یک اتفاق است نه کل اتفاق . و در ادامه اظهار امید واری کرد که این رویداد با عث شتاب و جهش در تمامی زمینه ها و حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.
مدیر کل ارشاد اسلامی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را حلقه وصل و عامل وحدت و انسجام ملت های مسلمان خواند و گفت: این رویداد یک اتفاق مردم محور است و همه بخش های خصوصی و آحاد مردم باید در این قضیه درگیر باشند.
محمدپور از تبلیغات به عنوان مهمترین وجه این رویداد نام برد و از مدیران کانون های تبلیغاتی خواست در ارائه آثار تبلیغاتی مرتبط با رویداد تبریز ۲۰۱۸ سه اصل اطلاع رسانی ،اقناع و ترغیب را مد نظر قرار دهند.
وی با علام اینکه یک میلیون گردشگر برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ هدف گذاری شده است ، که تبریز را برای سفر خود انتخاب خواهند کرد ، خاطر نشان کرد: برای استفاده از عایدات این اتفاق باید شغل ها و حرفه های خو درا را بشناسانیم و حضور گردشگران و بازدید آنها از اماکن فرهنگی و تاریخی را یک فرصت برای تبلیغات فرهنگ ایرانی، اسلامی و آذربابجان قلمداد کرد.و از رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پله ی اول برای ترقی های بعدی یاد کرد.
