به گزارش تبریز بیدار ، «محمدصادق پورمهدی» در جلسهای پیش از بازدید استاندار از قطار شهری تبریز با اشاره به اینکه طی سالهای ۸۰ تا ۹۲ در مورد قطار شهری تبریز فرصتسوزی شده است، ادامه داد: از سال ۹۲ با محدودیت منابع مالی مواجه بوده و جلساتی با شهرداری و شورای شهر گذاشتیم تا در کنار دولت برای قطار شهری تبریز هزینه کنند که در این راستا از هر دو مجموعه به علت همکاریهایشان قدردانی میکنیم.
وی با بیان اینکه از کل هزینههای صرف شده برای قطار شهری تبریز، ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن در چهار سال گذشته تزریق شده است، افزود: این میزان رقم بیسابقهای بوده است که با روشهای مختلف تأمین منابع مالی، به قطار شهری تبریز تزریق شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی گفت: طبق اعلام سازمان قطار شهری تبریز، برای اتمام خط یک متروی تبریز ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است که باید دست به دست هم داده و با همکاری مجموعهها این مبلغ را فراهم کنیم، چون هماکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایهای این ملت خوابیده است و ما صرفاً بخشی از مترو را مورد استفاده قرار داده و بخش دیگر هنوز ناقص است.
پورمهدی با بیان اینکه باید شیوههای مختلف تأمین منابع مالی را دنبال کنیم، افزود: باید از طرق مختلف اقدام کرده و هزینه را تأمین کنیم تا شاهد اتمام خط یک متروی تبریز باشیم، ما افتخار میکنیم که شهر ما جزو شهرهای دارای مترو است.
اظهارات معاون عمرانی استاندار در حالی است که نوبخت تابستان سال گذشته از افتتاح فاز اول این پروژه در هفته دولت خبر داده بود وعده ای که خیلی زود رنگ باخت تا جایی که شهردار سابق تبریز بارها در جلسات مختلف از نقد نشدن وعده های دولتی ها برای مترو تبریز سخن گفت. آنچه مشخص است تعطیلی بسیاری از پروژه های اخیر به دلیل کمبود بودجه موجب طولانی شدن زمان پروژه ها شده است و در تازه ترین اقدام اجرای پروژه جدید در استان ممنوع اعلام شد. حال در این وضعیت به مسئولین دولتی پیشنهاد می شود به جای توجیه کم کاری خود با توسل به حمله به گذشته در اجرای سریع پروژه های جاری اقدام کنند چرا که زمان باقی مانده تا تبریز ۲۰۱۸ تنها زمستان سرد آذربایجان است.!
