به گزارش تبریز بیدار ، محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری با بیان اینکه پا درهوایی و بلا تکلیفی بزرگترین مشکل امروز کارخانه ماشین سازی تبریز است اظهار داشت: متاسفانه این تعلل ها در تصمیم گیری در خصوص این کارخانه موجب از دست رفتن فرصت ها برای ماشین سازی شده است.
وی در ادامه با اشاره به نامه اخیر وزیر صنعت در خصوص بازگشت ماشین سازی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع(ایدرو) گفت: از آنجا که نظام ارتباطی ماشین سازی نزدیک به نیم قرن با سازمان گسترش بوده است بازگشت این کارخانه همانطور که قبلا هم بارها گفته ایم به صلاح است. لذا عقل حکم می کند این اتفاق برای احیا ماشین سازی صورت گیرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو افزود: علاوه بر این از آنجا که یکی از طلب کاران عمده کارخانه ماشین سازی تبریز، سازمان گسترش است با بازگشت این کارخانه به ایدرو عملا موضوع بدهای ماشین سازی به سازمان گسترش حل می شود.
وی با بیان اینکه واگذاری ماشین سازی به ایدرو به صلاحتر از شستا است گفت: موضوع واگذاری ماشین سازی به شستا را از آنجا که خریداران بخش خصوصی اهلیت نداشتند پیش کشیدیم تا از نابودی ماشین سازی جلوگیری کنیم ولی نظر شخصی من این است بازگشت ماشین سازی به ایدرو بهتر از واگذاری به شستا است.
سعیدی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا ایدرو با توجه وضعیت مالی دولت توانایی نوسازی و خارج کردن ماشین سازی از بحران را دارد گفت: شرکت های دولتی با بودجه های کلانی که در اختیار دارند می توانند با تهاتر و یا دیگر روشهای معمول میان خود بودجه ای مناسب برای نوسازی ماشین سازی تزریق کنند.
وی افزود: علاوه بر این به دلیل مشکلاتی که در بخش تولید استان شاهد هستیم، بسیاری از واحدهای تولیدی استان نیازمند تولیدات کنونی ماشین سازی هستند که با خروج ماشین سازی از بلاتکلیفی و ثبت سفارشات این شرکت ها، چرخ تولید در ماشین سازی به حرکت در می آید.
نماینده مردم تبریز در پایان گفت: نمایندگان تبریز پیگیر وضعیت ماشین سازی برای خروج این واحد بزرگ صنعتی از بلاتکلیفی هستند.
