در حاشیه بازدید میدانی خبرنگاران مطرح شد؛

بررسی آخرین وضعیت خطوط ۱ و ۲ مترو تبریز / بهره برداری خط یک تا سال آینده و خط دو در حال حفاری

مدیران خطوط یک و دو متروی تبریز در گفتگو با تبریز بیدار به تشریح آخرین وضعیت این خطوط پرداختند.

به گزارش تبریز بیدار ،  خط یک متروی تبریز به سه فاز تقسیم می‎شود که دو فاز آن از میدان ائل گولی تا میدان ساعت در مدار بهره‎برداری قرار گرفته است. از ۱۸ ایستگاه خط یک، تعداد ۱۰ ایستگاه با وجود نواقصی از قبیل سیستم الکترونیکی پی آی اس (سیستم اعلام مسافر)، سیستم‌های مخابراتی و سیستم سیگینالینگ، به بهره‌‎برداری رسیده و همزمان عملیات رفع نواقص نیز مورد توجه است.

حفاری تونل‎های خط یک، به طول ۱۴.۱۴ کیلومتر به پایان رسیده و عملیات ریل گذاری فاز سوم خط یک از ایستگاه ۱۱ (میدان ساعت) تا پایانه لاله (پایان خط یک) در دست اقدام است. احداث پایانه ائل گولی نیز به اتمام رسیده و عملیات عمرانی و ساختمانی و همچنین ریل گذاری در پایانه لاله در دست اقدام است.

رضا زائر، مدیر خط یک مترو تبریز در  در حاشیه بازدید میدانی خبرنگاران  در گفتگو با خبرنگاران در تشریح  این خط گفت:به دلیل بالا بودن سطح آب‎های زیرزمینی در این ایستگاه، آب توسط پمپاژ جمع و به بیرون منتقل می‎شود پس از سقف ریزی، خاکبرداری انجام شده، با توجه به این که طول تونل‎های ما حدود ۱۰۰ متر است و سقف اولیه به طول ۲۴ متر ریخته شده است.

 زائر گفت: با توجه به این که عملیات اجرایی این ایستگاه با وقفه روبه‎رو شده بود، تا پایان سال سه ایستگاه به فاز مسافرگیری می‏‌رسد، سناریوی فاز سه نیز به این صورت است که قطار از ایستگاه ۱۴ و ۱۵ عبور کند تا سایر ایستگاه‎ها تکمیل شود و عملیات اجرایی تمامی خطوط (یک، دو و سه) هر روز به طور ۲۴ ساعته، اجرا می‏‌شود و می‎توان گفت خط یک تقریبا پس از شش ماه الی یک سال به بهره‎برداری می‎رسد.

وی بیان کرد:خط دو متروی تبریز شامل ایستگاه‎های یک (میدان ماشین سازی)، دو (جاده سنتو)، سه (آخونی)، پنج (قره آغاج)، هشت (جمهوری اسلامی)، ۱۵ (میدان شهید فهمیده) و ۱۸ (مرزداران) است.
همچنین در این بازدید،  مدیر پروژه خط دو مترو تبریز نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت : مجموعه مدیریت شهری در کلان شهرها برای حل معضلات آلودگی و ترافیک و هدفمندسازی منابع انرژی، بحث حمل و نقل‎های عمومی در دستور کار خود قرار داده که یکی از به صرفه‎ترین و مدرن‎ترین روش‎ها، بحث حمل و نقل بوده است.

مجید وحدتی پور تصریح کرد: خط دو به صورت ای پی سی از غرب به شرق تبریز در حال اجرا بوده و دستگاه حفاری از نوع تی بی ام، به طول ۱۲۰ متر و قطر ۹ سانتی متر بوده و طرح اصلی آن از کرم کشتی گرفته شده است و در مجموع دو مورد از این دستگاه در تبریز وجود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *