به گزارش تبریز بیدار ، عادل کاظمی، با اشاره به اجرای این نوع تعمیرات برای نخستین بار در شمال غرب کشور، تشریح کرد: از سال ۹۳ ،در شرکت برق تبریز تعمیرات و سرویس شبکه ۲۰ کیلو ولت هوایی به صورت خط گرم و بدون قطعی برق صورت می گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت تعمیرات و سرویس پست های زمینی به صورت خط گرم، تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی توانیر، هر سال دو بار حجم وسیعی از پست های زمینی سرویس می شوند که اگر این تعمیرات به صورت خط گرم صورت گیرد، مناسب ترین راه برای کاهش اتلاف انرژی، کاهش زمان خاموشی ها، بالا بردن ضریب اطمینان و پایداری شبکه و در نتیجه موجب افزایش رضایتمندی مشترکین خواهد بود.
همچنین وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز، با رعایت ایمنی و لحاظ نمودن اصول قرار داد با مشترکین خود، متعهد به ارائه برق پایدار است و انجام تعمیرات به صورت خط گرم، موجب افزایش این پایداری می شود.
لازم به ذکر است دوره آموزشی سرویس پست های زمینی به صورت خط گرم، در آموزشگاه جوارکارگاهی برق تبریز، با حضور ۲۷ نفر برگزار و گواهی سلامت این دوره از طرف سازمان فنی و حرفهای آذربایجان شرقی صادر شد.
