حجت الاسلام محمود هادی در گفتگو با تبریز بیدار در خصوص عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فضایل و کمالات حضرت زهرا سلام الله علیها، مانند فضایل سایر معصومان است چون آن حضرت دختر خاتم پیامبران است که برای تولدش رسول خدا چنین بشارت داده شد:«انا اعطیناک الکوثر:مابرای تو خیرفراوان عطا کردیم» برای درک مقام معنوی و فضایل آن حضرت کافی است که روایات رسیده از پیامبر اکرم(ص) را از خاطر بگذرانیم. فاطمه بهترین زنان دو عالم است، افضل از همه بانوان جهان و از مقام عصمت کبری برخوردار بود، و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود و سیده زنان عالمین است.
وی افزود: یکی از پیام های صریح زندگی فاطمه زهرا (س) اهمیت دادن آن بانوی گرامی به حجاب و پوشش در حد فوق العاده می باشد. از امام کاظم علیه السلام روایت است که علی علیه السلام فرمودند نابینائی اجازه خواست و بر فاطمه سلام الله علیها وارد شد پس حضرت زهرا خود را از او پوشاند، رسول خدا صلی الله علیه و آله به وی فرمود:برای چه خود را از او می پوشانی در حالی که تو را نمی بیند؟ فاطمه سلام الله علیها عرض کرد:اگر او مرا نمی بیند همانا من او را می بینم و وی بوی مرا استشمام می کند. آنگاه رسول خدا فرمودند:گواهی می دهم که بی شک تو پاره تن منی. از این روایت علاوه بر پوشاندن بدن، لزوم پوشش بوی عطر زنان هم از مردان نامحرم فهمیده می شود.
این خطیب تبریزی در مورد درس های مهم حضرت فاطمه برای جهانیان گفت : حضرت فاطمه برای دفاع از ولایت تمام دارایی خود را داد و از جان گذشت، فاطمه برای دفاع از ولایت از فرزند عزیز تر از جان خود می گذرد و سقط می شود.
این کارشناس مذهبی در مورد ایام فاطمیه اظهار کرد : نقل حوادث تاریخی در آن دوران همانند امروز نبوده که به صورت نوشته و کتاب در آید و به نسلهای بعدی منتقل شود، بلکه انتقال رویدادهای تاریخی به طور عمده شفاهی بود و از خاطر و ذهن افرادی به اذهان دیگران منتقل میشد. کسی نمیتواند ادعا کند که همه این ناقلان از اشتباه مصون بودند. از سوی دیگر در آن روزها مسلمانان سرگرم جنگ بودند، در چنین شرایطی کمتر دغدغه داشتند که حوادث تاریخی را به طور دقیق ثبت نمایند.
حجت الاسلام هادی افزود: اختلاف و دستهبندیهای سیاسی پس از رحلت رسول خدا(ص) پدید آمد و کسانی روی کار آمدند و قدرت را در دست گرفتند که تاریخ حادثهها را دست کاری کردند. پراکندگی گفتار تاریخنگاران در این موضوع گواهی روشن بر تحریف عمدی آنان در تاریخ شهادت حضرت زهرا (س) است.
