سرویس سیاسی تبریزبیدار؛

برندسازی نامزد انتخاباتی و فروش کاندیدا

انتخابات است وقت آن رسیده است که بی پرده مردم را از شگردهای انتخاباتی آگاه سازیم و آگاهی را صرفا به کلی گویی و معیارهای انتخاب فرد اصلح محدود نکنیم.

سرویس سیاسی تبریز بیدار / رحمت مهدوی

ساده ترین، شفاف ترین و بدیهی ترین معنای برندسازی انتخاباتی این است که چگونه می توان رئیس جمهوری را به مردم آمریکا فروخت.

برندسازی انتخاباتی استراتژی های بازاریابی برای پیروزی در انتخابات است‌ که راه های مورد استفاده کارگزاران تبلیغاتی و رسانه ای را معرفی می کند که آنها در قالب فعالیت هایی توانستند کاندیدایی گمنام را به مردم بفروشند.

در غرب بویژه آمریکا سالها است این امر در دنیای سیاست پذیرفته شده است که برای فروش نامزد انتخاباتی به مردم باید همان روش هایی را انتخاب کرد که کالا یا محصولی نظیر تاید را به مردم می فروشند.

 در واقع برندسازی انتخاباتی به دنبال آن است با موج سازی کاندیدایی ناشناس و بدون پشتوانه را حتی با سوابق منفی به گونه ای معرفی نماید که مردم او را مظهر بیم و امید خود دانسته تا جایی که او را به عنوان عامل تغییر بپذیرند.

 در انتخابات آمریکا بیشتر کاندیداهای سیاسی، آژانس های تبلیغاتی و مشاوران سیاسی را برای شکل دادن به اهداف ارتباطی خود به خدمت می گیرند. این کارشناسان اغلب توجهی ندارند که چه کسی بهترین نامزد است؛ آنها در پی فروش کاندیدا و پیروزی در انتخابات است.

 انتخابات است وقت آن رسیده است که بی پرده مردم را از شگردهای انتخاباتی آگاه سازیم و آگاهی را صرفا به کلی گویی و معیارهای انتخاب فرد اصلح محدود نکنیم. هر چه دانش و اطلاعات سیاسی مردم از پشت پرده شگردهای انتخاباتی بیشتر باشد آنها بهتر قادر به تشخیص فرد اصلح خواهند شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *