نماینده ولی فقیه در استان در گفتگو با تبریزبیدار تشریح کرد:

مدیریت فعالانه ولی مخفیانه عالَم توسط امام عصر(عج) / معیت صبورانه با امام؛ کلید خوشبختی

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار داشت: کسی که می ‏خواهد یار امام زمان(ع) باشد باید استطاعت داشته باشد، استطاعت در معیت صبورانه و استقامت در همراهی با حضرت؛ و این واقعا سخت است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در گفتگو با تبریز بیدار  در خصوص شناخت امام زمان(عج) اظهار داشت: پیامبر عظیم ‏الشأن(صلی ‏الله‏ علیه ‏وآله) فرمودند که «مرگ ما عصاره حیات ماست، و ما هر طوری زندگی کنیم همان‏گونه می ‏میریم» لذا این‏که حضرت هشدار می‏ دهند مرگ بدون معرفت امام زمان، مرگی جاهلانه است،به این معناست که صاحب مرگ جاهلانه، در حقیقت حیاتی جاهلانه داشته است و عُمْر خویش را بدون مدیریت معصوم سپری کرده است.

وی افزود: انسانی که عمری بی‏راهه رفته،‏ محصول‏ آن عمر را در قدح مرگش می ‏ریزند و به او می‏ چشانند. از سوی دیگر قدح شیرین، ماحصل حیات عاقلانه است که تنها با معرفت امام زمان(ع) حاصل می ‏شود. به همین دلیل است که ما موظفیم همواره این زندگی شیرین را از خدای متعال طلب کنیم؛ امام صادق(ع) فرمودند «اگر در عصر غیبت واقع شدید، این دعا را بخوانید: اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِیَّکَ… خدایا حجت خودت را به من بشناسان، زیرا اگر تو حجتت را به من نشناسانى، از طریق دینم گمراه می‏ شوم»

مدیریت فعالانه ولی مخفیانه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: امام رضا(ع) در دعای معروف خود برای امام عصر(عج)، آن حضرت را چنین نامیده ‏اند «الْجَحْجَاحِ الْمُجَاهِدِ الْمُجْتَهِد» یعنی آقایِ بزرگواری که هم مجاهد و مبارز است و هم سخت‏کوش و پُرتلاش.  این لقب گویای این حقیقت است که امام زمان(ع) در عصر غیبت، تلاش‏گری هستند که وظایف الهی خویش را به بهترین شکل ممکن انجام می ‏دهند.

وی افزود: از طرفی حضرت مهدی(ع)، در فرمایشی وجود مبارک خویش را به خورشید، و رویداد غیبت را به ابری که جلوی خورشید آمده تشبیه فرموده ‏اند.این بدان معنا است که حضرت در عصر غیبت، در حال «مدیریت پنهان جهان» هستند.

معیت صبورانه با امام زمان(ع)؛ کلید خوشبختی / چرا اکثر مردم دوست نخواهند داشت امام(عج) را در زمان ظهور ببینند

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و خضر(ع) گفت: سیر کسی است که می‏ خواهد یار و همراه امام زمان(ع) باشد. حضرت خضر سه مرتبه به حضرت موسی فرمود «إِنَّکَ لَن تَسْتَطِیعَ مَعِىَ صَبرْاً»و این نکته گویای این حقیقت است که کسی که می ‏خواهد یار امام زمان(ع) باشد باید استطاعت داشته باشد، استطاعت در معیت صبورانه و استقامت در همراهی با حضرت؛ و این واقعا سخت است.به همین دلیل امام باقر(ع) فرمودند «اگر مردم می‏ دانستند که حضرت قائم(ع) وقتی خروج می ‏نماید، چه خواهد کرد، بیشترشان دوست می‏ داشتند که او را نبینند»

عدل مهدوی، استمرار عدل علوی

وی ادامه داد: چرا که عدل مهدوی، استمرار عدل علوی است که خیلی ‏ها مثل ناکثین، قاسطین، مارقین و قاعدین نتوانستند آن عدل محض را تحمل کنند.  لذا امام صادق(ع) هشدار می‏ دهند «قائم ما وقتی قیام می ‏نماید، با جهلی به مراتب شدیدتر از جاهلیت مردم زمان رسول خدا(ص) مواجه خواهد شد»

اطاعت؛ شرط اصلی معیت

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: اگر به آیه کلیدی «وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقا»(نساء/۶۹) توجه کنیم، به خوبی درمی ‏یابیم که شرط اصلی معیت، اطاعت است. به این بیان که هرکدام از این چهار گروه نورانی «النَّبِیِّین»، «الصِّدِّیقین»، «الشُّهَداء» و «الصَّالِحین» دارای بزرگ و سیّدی هستند و بسی واضح است که سیّد النبیین، حضرت رسول اکرم(ص) سیّد الصدیقین، حضرت امیرالمومنین(ع) سیّد الشهداء، امام حسین(ع)، سیّد الصالحین، حضرت اباصالح آقا امام زمان(عج) است. این اطاعت در سه مرحله‏ی اعمال،اخلاق و اعتقاد باید بسط داشته باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *