آنچه در جلسه امروز شورای شهر تبریز گذشت؛

گیر سه پیچ دبیری به آسفالت معابر / آیا در خرید اتوبوس اعمال نفوذ شده است؟

جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری در محل عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریز بیدار ، شهرام دبیری رییس شورای شهر تبریز امروز در نشست علنی شورای شهر تبریز با تاکید بر  راه اندازی کمپین رحمت برای کارگران اتوبوسرانی شهرداری تبریزگفت: کارگران اتوبوسرانی جزو کسانی هستند که در مقوله کرونا دچار آسیب شدند لذا لازم است کمپین رحمت شامل کارگران اتوبوس رانی شود و بسته های معیشتی و کمک های مالی در بین آنها توزیع شود.

وی با اشاره به تحقق ۴۱ درصدی بودجه شهرداری تبریز گفت: از آقای شهردار می خواهم از نحوه آسفالت ها بازدید کنند تا بتوانیم آسفالت ریزی محلات را با بهترین کیفیت انجام بدهیم تا مردم و شهروندان بتوانند از آسایش و رفاه برخوردار باشند.

رییس شورای شهر تبریز ادامه داد: برای استفاده از خدمات شرکت واحد اتوبوسرانی، باید به سوی هوشمندسازی حرکت کنیم.

شهردار تبریز هم در پاسخ به دبیری گفت: در زمینه آسفالت ریزی باید بگویم پل شهید پیشقدم آسفالت انجام نمی شود و تعمیرات انجام می شود لطفا صبر داشته باشید در مورد مسیر بی آرتی در پل  پیشقدم مشکلاتی دارند و دقیق آنها را بررسی می کنیم.

ایرج شهین باهر افزود: دو بخش بسته های معیشتی در بین کارگران بی آرتی توزیع شده است و قرار است بسته های سوم نیز توزیع  شود.

دستور اول جلسه: گزارش حسابرسی شهرداری و سازمان های وابسته 

محمدباقر بهشتی عضو شورای شهر تبریزدر ابتدا  با اشاره به نیاز تبریز به اتوبوس های بیشتر گفت : دیروز  شبکه یک اعلام کرد که معاون شهردار تهران برای خرید اتوبوس با ایران خودرو قرارداد بسته‌اند لذا با توجه به اینکه ظرفیت تولید اتوبوس در ایران وجود دارد و شهرداری تبریز نیز به خرید اتوبوس اقدام کند.

محمدی حسابرس شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز در ادامه گفت: بیش از ۱۶۸ هزار میلیون ریال بدهی شرکت واحد به تامین اجتماعی بابت بیمه رانندگان می باشد که تنها قسط اول و بخشی از قسط دوم پرداخت شده است.

بلااستفاده  ماندن۳۲ دستگاه اتوبوس به دلیل مشکلی فنی

وی افزود: حدود یک میلیارد مطالبات راکد در اتوبوس رانی وجود دارد و حدود ۴ میلیارد و ۳۰۰ به دارایی بدهکار هستیم.

محمدی از بلااستفاده  ماندن۳۲ دستگاه اتوبوس به دلیل مشکلی فنی هم خبر داد.

دبیری رییس شورا هم در این زمینه گفت: ما تلاشمان این بود تا جریمه دیرکردهای پرداختی بیمه بخشیده شود اما با عدم پرداخت، این زحمات به  هدر رفته است. لذا باید این موضوع از راه حل های دیگر حل شود تا تخفیف از بین نرود.

محمد فرج قلی‌زاده عضو شورای شهر در ادامه گفت : زمانی که کسی اتوبوس‌های یورو ۲ را خریداری نمی‌کردند شهرداری تبریز ۳۲ دستگاه اتوبوس را  خریداری کرده است  و مسئولین باید پاسخگوی هدر رفت بیت المال باشند.

عبدالله تقی پور دیگر عضو شورا هم با انتقاد از زمان گذشتن بررسی این حسابرسی گفت: اینکه این گزارش را خواندند هیچ تاثیری ندارد چون منتهی به سال ۹۶ می باشد و  جلسه اختصاصی برای حل مشکلات شرکت اتوبوس رانی گذاشته شود.

 وی افزود : ۳۰ اتوبوسی که بلا استفاده ماندند هر دستگاه را اگر بخواهیم بازسازی کنیم می توانیم ۱۰ سال آنها را استفاده کنیم باید توجه داشت که امروز با فرسایش ناوگان اتوبوس رانی مواجه هستیم و تقاضا دارم جلسه ای در رابطه با تامین بودجه اتوبوس رانی گذاشته شود.

آیا در خرید اتوبوس اعمال نفوذ شده است؟

در سونیا اندیش نائب رییس شورا هم در ادامه با اشاره به گزارش حسابرسی در خصوص شرکت اتوبوس رانی، اظهار کرد: دو مورد که در بند ۴ و بند ۲۰ اشاره شده است موردی که در بحث ارتباط با اکیا خودرو است سال ۹۳ قراردادی منقعد کردند باید دید اتوبوس در آن زمان  به چه قیمتی بود؟

وی افزود:  گمان می برم که ۳۰۰ میلیون تومان بود ولی اکنون ۳ میلیارد تومان است.باید قرارداد لغو و به روز حساب شود.

اندیش گفت: از بدهی های تامین اجتماعی حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داریم و موضوعاتی که در ارتباط با اسناد اتوبوس بود باید اقدام می شد و در بحث خرید اتوبوس ها کاملا اعمال نفوذ شده است و اسناد وثیقه ای دارای مشکل هستند.

دبیری هم با درخواست جلسه ای اختصاصی این موضوع گفت: باید یک جلسه خصوصی با اتوبوس رانی گذاشته شود چیزی که الان وجود دارد حسابرسی سال ۹۶ می باشد و دارای ابهامات است باید آنها حل شود.

شهردارتبریز در ادامه گفت: اهمیت قضیه واقعا قابل توجه می باشد و بدهی ۵۰ میلیاردی تامین اجتماعی در مقابل بقیه مشکلات چیزی نیست چرا که اقدامات حقوقی را انجام دادیم و به شکل قضایی اقدام کرده ایم.

شهین باهر تاکید کرد: حمل و نقل عمومی به عهده دولت می باشد و برای قشر آسیب‌پذیر می باشد به همین لحاظ برای تعمیرات ۲۰۰ اتوبوس بودجه گرفته شده است، من تقاضا دارم حتما کمک شود در جذب اعتبار قدم هایی برداشته شود.

اسوتچی دیگر عضو شورا هم در این زمینه گفت: من هم با آقای قلی‌زاده موافق هستم که یک ماه فرصت داده شود.

وی افزود: موضوع خط ویژه سال ۸۹ آغاز شده است واگر همان زمان رسیدگی می‌شد برای امروز باقی نمی‌ماند.

شارژ مالی رانندگان اتوبوس

وی با اعلام خبری خوش خارج از بحث اتوبوس ها گفت: الان برایم پیام زدند که ۵۰۰ هزارتومان به حساب رانندگان اتوبوس رانی واریز شد که باید به افراد تحویل داده شود.

دبیری رییس شورا هم تاکید کرد: قول می دهیم این هفته یک جلسه ای با اتوبوس رانی داشته باشیم.

گفتنی است گزارش حسابرسی سال ۹۶ سازمان اتوبوس رانی با اعمال تکالیف با رای شورا تصویب شد.

دستور  دوم جلسه:  گزارش معاونت فنی وعمرانی شهرداری تبریز  درخصوص پروژه های عمرانی و آسفالت ریزی

 اسحقی، معاون عمرانی شهرداری تبریز در این زمینه گفت: گزارشی که امروز ارائه می‌دهم درباره ۳ ماهه اول سال  ۹۹ است که طبق بودجه پیش بینی شده پیش رفته ‌ایم و خلاصه بودجه سال ۹۹ به تفکیک مناطق است.

وی افزود: هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی مناطق است که ۵۳۴ میلیارد تومان با  431 طرح صرفا عمرانی است.

اسحقی گفت: بر اساس مجوزهایی که به مناطق داده‌ایم، سرجمع قراردادها ۱۱۸ مورد است که ۵۳ مناقصه عمومی صورت گرفته است و۹۷میلیارد و ۴۰۰ میلیون مجوز داده ایم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال گذشته قدرت اصلی ما در مناقصات عمومی است گفت:سعی داریم معابر اصلی و مرکزی شهر آسفالت‌ریزی شود و معابری را کار کنیم که تناژ بالایی دارند.

دبیری رییس شورا در این مورد گفت:خروجی قضیه برایم مهم است که کیفیت آسفالت ارائه شده خوب باشد چون ما قول و تضمین ۱۰‌ساله برای کیفیت آسفالت‌ریزی جدید داده‌ایم.

اسحقی هم با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا با دستگاه‌هایی که ما کار می‌کنیم، آسفالت‌ریزی نمی‌کنند گفت: پیمانکاران نیز زیر بار خرید فینیشر عریض نمی‌روند.

وی ادامه داد: کارخانه تولید آسفالت در غرب تبریز را تکمیل کرده ایم، وعنایت داشته باشید که کارخانه دوم را که از هر بابت کمک‌حال ما در توزیع آسفالت است، احداث کنیم

در این بخش از جلسه بهشتی عضو شورا با ترک جلسه گفت: نشست شورا تا ساعت ۱۱ بود.

جلسه شورا با این روند در ساعت ۱۱:۳۰ به اتمام رسید.

گفتنی است غلامحسین مسعودی ریحان، کریم صادق زاده و علی آجودان زاده در جلسه امروز غایب بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *