به گزارش تبریز بیدار ، این جلسه به ریاست حجت الاسلام رسول برگی و در غیاب فریدون بابایی اقدم برگزار شد.
دستور جلسه اول: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تبریز
علیرضا باغبان رئیس این کمیسیون گفت: یکی از موضوعات مهم این روزها بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ می باشد و کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه ۷ جلسه تشکیل داده بود و پیشنهادات را بررسی و نهایی کرده است.
وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان برای افزایش برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ۹۱ میلیارد برای افزایش خدمات آتش نشانی پیشنهاد و تصویب شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ادامه داد: در کمیسیون سرمایه گذاری، برای تحکیم و استقامت ساختمان عمارت ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در کمیسیون ورزش افزایش ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: خط ۱ مترو باید تا سال آینده به اتمام برسد و لازمه این افزایش ۵۰۰ میلیاردی بودجه می باشد.
باغبان بیان داشت: ۹ هزار و ۵۱ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز برای سال ۱۴۰۱ است که ۷۱ درصد شامل بودجه عمرانی و ۲۹ درصد نیز هزینههای جاری است.
دستور جلسه دوم: ادامه بررسی طرح یک فوریتی اعضای شورا در خصوص آیین نامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز
با رای اکثریت اعضای شورا کلیات و جزئیات آییننامه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تبریز در ۳۴ بند به تصویب رسید.
در ادامه حجت الاسلام برگی در واکنش به جلسه استیضاح شهردار تبریز گفت: طی نامه ای به استاندار آذربایجانشرقی، رئیس هیئت حل اختلاف در خصوص رسیدگی به اتهامات مطرح شده در جلسه استیضاح شهردار تبریز، از عباس رنجبر شکایت کرده ایم.
دستور جلسه سوم: سخنرانی میان دستور شهرام دبیری، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز
دبیری طی سخنانی به وضعیت کرونا اشاره کرده و گفت: بیشترین مبتلایان کرونا در آمریکا می باشد و ایران در رده ۱۲ جهان قرار دارد.
وی افزود: در کل جهان ۴۲۰ میلیون نفر و در ایران حدود ۷ میلیون نفر مبتلا به کرونا شده اند.
عضو شورای شهر تبریز تاکیئد کرد: توصیه می کنیم همه مردم واکسن تزریق کنند.
وی در ادامه به مسایل شهری پرداخته و گفت: در خط یک قطار شهری، سازمان مترو ۲۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارد و برای تکمیل خط ۱ مترو نیازمند ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.
دبیری خاطر نشان کرد: پیشرفت خط دوم، مترو ۲۰ درصد می باشد که اگر با این روال پیش برود تا ۲۰ سال آینده هم تمام نخواهد شد.
وی اظهار داشت: جذب ۴۲۰ میلیون دلار فاینانس برای خط دوم در دست اقدام است.
انتهای پیام/
