به گزارش تبریز بیدار ، دستور جلسه اول جلس امروز بررسی تبصره های مربوط به آیین نامه ها بود.
تبصره قطار شهری: به شهرداری اجازه داده می شود مازاد و اعتبارات پیش بینی شده در بودجه مصوب را برای پروژه های مصوب مرتبط با قطار شهری هزینه نماید.
تبصره تراموا: به شهرداری اجازه داده شود به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل خط یک قطار شهری از مبدا قونقا باشی تا راه آهن خط تراموا را مطالعه و بعد از تصویب اجرا کند.
تبصره تصمیم سود سرمایه گذاری در حمل نقل عمومی: به شهرداری اجازه داده می شود مازاد بر اعتبارات پیش بینی شده در بودجه مصوب را برای خرید اتوبوس، مینی بوس و ون اختصاص بدهد.
احد صادقی در این باره گفت: تراموا در خط چهار مترو مطالعه شده و اگر قرار است خط تراموا اجرا شود، همین خط مطالعه و اجرا شود.
علیرضا باغبان نی گفت: این خط در حد مطالعه باقی بماند. این خط قرار است در مسیر همان خط قونقای قدیمی اجرا شود.
تبصره: تصمیم سود سرمایه گذاری در حمل نقل عمومی: به شهرداری اجازه داده می شود مازاد بر اعتبارات پیش بینی شده در بودجه مصوب را برای خرید اتوبوس، مینی بوس و ون اختصاص بدهد
این تبصره ها با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.
۲۳۰ دستگاه اتوبوس وارد ناوگان تبریز می شود
در ادامه حجت الاسلام برگی طی سخنانی گفت: در دوران شهرداری شهین باهر ۲۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده بود و در آستانه سال نو با رونمایی از این اتوبوسها، وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شوند.
وی با بیان اینکه رانندگان بی.آر.تی به شدت گله مند و اعتراض دارند، افزود: جذب و یا عدم جذب آن ها تعیین و تکلیف شود و اقدامات لازم اتخاذ گردد.
تبصره شرکت خانه سازی: در راستای استفاده از ظرفیت توان شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان شهرداری موظف است نسبت به تامین قطعات بتنی مورد نیاز خود از کارخانه مذکور اقدام کند بدیهی است قیمت گذاری قطعات شرکت خانه سازی توسط هیئت عالی کارشناسی مستقر در معاونت فنی و عمرانی انجام خواهد پذیرفت.
روح الله رشیدی گفت: شرکت خانهسازی میتواند مولد ثروت باشد ولی شهرداری حداقل از این ظرفیت استفاده می کند.
این عضو شورای شهر بیان داشت: شرکت خانهسازی پیشساخته آذربایجان، از لحاظ تکنیکی و فنی دارای قابلیت خاصی می باشد.
مظفر سلیمانی؛ معاون اقتصادی شهرداری تبریز نیز اظهار داشت: شهرداری مراودات مالی و کاری خوبی با شرکت خانهسازی دارد و در صورت توافق اعضای شورا، لایحهای در این خصوص به صحن شورا آورده می شود.
تبصره تامین پارکینگ: پیش بینی و اجرای فضای مناسب پارکینگ عمومی در مناطق مختلف شهر با همکاری و مشارکت دستگاه های دولتی، نهاد های عمومی و بخش خصوصی حداقل متناسب به تعداد خودروهای موجود شهر ، پیش بینی بینی مناسب پارکینگ خصوصی در همه ساخت و ساز های خصوصی، عمومی و احراز از هر گونه تغییر کاربری فضای پارکینگ به غیر آن.
این تبصره ها با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.
تبصره اولویت بندی پروژه های آسفالت: شهرداری موظف است جهت بالا بردن بهبود کیفیت آسفالت کلیه پروژه های آسفالت در معابر سطح شهر را اولویت بندی کرده و از طریق محصول استاندارد و پیمانکاران تشخیص صلاحیت شده توسط سازمان برنامه و بودجه با نظارت متمرکز کمیته تخصصی آسفالت اقدام کند.
روح الله دهقان نژاد در این باره گفت: وضعیت آسفالت در شهر تبریز مناسب نمی باشد و تمامی رانندگان در این رابطه اعتراض دارند.
وی افزود: از شرکتی که قیر خریداری می شود باید تعهد بدهد که تا حداقل ۵ سال دوام داشته باشد.
این عضو شورای شهر تبریز بیان داشت: بعد از چند ماه آسفالت تخریب شده و شهروندانی که باید این وضعیت را تحمل کنند.
حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر نیز در این باره گفت: این مشکل فقط محدود به آسفالت نیست و اکثر عملیاتهای عمرانی از جمله نرده های انجام گرفته در شهرداری تبریز، فاقد استانداردهای لازم می باشند.
تبصره پروژه های نیمه تمام: به شهرداری اجازه داده شود از محل منابع غیر نقدی برای تکمیل پروژه های مصوب نیمه تمام تا سقف سه هزار میلیارد ریال اقدام نماید.
این تبصره نیز تصویب شد.
در ادامه شورای شهر تبریز، با نامگذاری پل روگذر آخر ارتش تبریز به نام شهیدصادق فلاحی، خلبان فداکار حادثه هوایی اخیر موافقت کرد.
شهردار تبریز، یکشنبه انتخاب میشود
بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر دومین شهردار ششمین دوره شورای اسلامی شورای شهر تبریز، روز یکشنبه هفته آینده از بین دو گزینه نهایی مظفر سلیمانی و یعقوب هوشیار انتخاب میشود.
انتهای پیام/
