به گزارش تبریز بیدار، جواد دباغ در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان آسیب سیستم پستی در اغشاشات اخیر اظهار داشت: خوشبختانه در نا آرامی های اخیر هیچ اخلالی در روند کار اداره پست ایجاد نشده است.
وی با تاکید بر اینکه در جریانات اخیر هیچ مرسوله ای مفقود نشده و یا آسیب ندید، افزود: شاید تاخیر چند ساعته در ارسال مرسوله ها اتفاق افتاده باشد و این هم به این دلیل بود که کالا ها آسیب نبینند.
سرپرست اداره کل پست استان با اشاره به روز جهانی پست در ۱۷ مهر گفت: از ۱۱ میلیون مرسوله مبادلاتی استان بیش از ۶ میلیون در آذربایجان شرقی توزیع شده و بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ مرسوله به مقصد سایر نقاط کشور، آماده سازی و ارسال شده است.
دباغ اذعان کرد: در یک سال اخیر یک میلیون و ۲۰۰ هزار مرسوله مجازی در استان انجام گرفته است.
سرپرست اداره کل پست استان خاطر نشان کرد: سرانه مرسوله در استان روزانه ۱/۵ عدد می باشد و این عدد برای آذربایجان شرقی تاسف بار می باشد و باید فرهنگ سازی خدمات پستی را در استان آذربایجان شرقی افزایش بدهیم.
وی با اعلام اینکه در حوزه توزیع دو نوع شاخص توزیع به موقع و توزیع موفق وجود دارد، افزود: اگر انتقال مرسولات کمتر از یک ساعت اتفاق بیفتد توزیع به موقع گفته می شود که ۹۸ درصد مرسولات به صورت توزیع به موقع اتفاق می افتد.
دباغ در ادامه خاطرنشان کرد: اداره کل پست استان آذربایجان شرقی توانسته رتبه سوم کشوری را سال گذشته کسب کند و در ۶ ماهه اول سال جاری رتبه دوم را کسب کرده ایم.
وی با بیان اینکه ایام کرونا فرصت بسیار مناسبی برای هوشمندسازی و روی آوردن مردم به خرید و فروش الکترونیکی بود، اظهار داشت: این امر گام بزرگی در راستای استقبال مردم از خرید و فروشهای اینترنتی بود.
سرپرست اداره کل پست استان گفت: متاسفانه در ایام کرونا ۴ نفر از همکاران خود را از دست داده ایم.
وی به خدمات پستی ارایه شده در ایام اربعین اشاره کرده و گفت: در ایام اربعین بیش از ۸۷ هزار گذرنامه در استان آذربایجان شرقی توزیع شده است و از زمان تحویل گذرنامه به اداره پست تا زمان رسیدن به مراجعین از ۱۰ تا ۴۸ ساعت طول کشیده است.
دباغ اضافه کرد: در ایام اربعین ۱۲ موکب از شرکت ملی پست ایران در مسیر پیاده روی استقرار پیدا کرده بود و اشیای گمشده افراد را به دست آنان می رساندند و دو موکب مختص استان آذربایجان شرقی بود.
وی با اعلام اینکه طرح ملی «جی نف» ( GNAF) که به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است، خاطر نشان کرد: این طرح یکی از پروژه های اقتصاد مقاومتی بود که زبان مشترک ۴۲ دستگاه خدمات رسان می باشد و باید اطلاعات کدپستی ده رقمی را به اداره پست داده تا بارگزاری کرده و به مردم خدمات بدهد.
سرپرست اداره کل پست استان در مورد اخذ کدپسنی گفت: ما تمامی اطلاعات کدپستی را به صورت فیزیکی در اختیار مردم قرار می دهیم و مشتری باید به صورت فیزیکی به دفاتر پستی مراجعه کند، ولی در راستای الکترونیکی کردن اداره پست، درگاه خدمات الکترونیکی gnaf.post.ir کدپستی را برای همه به صورت تاییدیه یا ایجاد، امکان دسترسی به وجود آمده است.
انتهای پیام/
