تبریزبیدار گزارش می دهد؛

اتوبانی که باب چرخ تاکسی ها نشد / تخفیف نداریم حتی برای مسافرکش ها!

به این فکر می کنم اتوبانی که هم عوارض دارد و از امکانات ایمنی چندان بهره مند نیست و به واسطه آن ناوگان حمل و نقل عمومی از آن استفاده ای نکرده، چه فایده ای برای مردم داشته؟!

سرویس شهری تبریزبیدار/ آرام به سمت تاکسی ها قدم بر می دارم، صدای داد و هوارشان از دور معلوم می کند به کدامین مقصد درحال مسافر گیری اند.

+ فاز دو؟

+فاز یک، فاز یک، فاز یک

بی حوصله و خسته سوار تاکسی فاز دو سهند می شوم.

راننده، ماشین تاکسی قراضه ای دارد که ۳ نفر را شاید به زور حمل کند اما ۴ نفر و یک نفر خودش را داخل آن چپانده است، حرکت می کند.

مسیر راه آهن، همان مسیر قدیمی، دو سالی می شود از افتتاح اتوبان جدید سهند ولی تا حالا تاکسی ندیدم که از آن مسیر عبور کند.

مسیر کسل کننده قدیمی و فرسوده است، در گذری از سیر شهرک های صنعتی و غذاخوری های بین راهی!

مسافران هرکدام به گونه ای درحال فرار از کسلی مسیرند، یکی خواب است، دیگری با گوشی ور می رود و آخری دنبال به حرف گرفتن راننده نسبتا مسن این قراضه است!

اتفاقا راننده هم از آنهاست که مسافر را به حرف می گیرد، از او می پرسم: چرا از اتوبان جدید نمی روید؟ خطر و طول مسیر آنجا کمتر نیست؟

بغل دستی من تا راننده حرف بزند به کنایه می گوید: بخاطر عوارضی؛ بالاخره ۶ هزارتومان ورشکسته می کند راننده ها را!

راننده می خندد و به واسطه خنده آن چند ثانیه ای فضای ماشین به خنده سوق پیدا می کند.

می گوید: نه جانم ۶ هزار تومان نه مرا ورشکست می کنه نه شما را، فقط این وسط پیمانکار جیب خودش را پر می کند، آننجا هم شب ها که اصلا قتلگاه است، بدون چراغ و نور استاندارد، تازه یک شیب افتضاح هم دارد که موقع رفت ماشین جان می دهد و موقع برگشت دوست دارد بپرد کاپوت عقب ماشین جلویی!

این مسیر قدیمی خیلی امن تر است، هفته ای چند تصادف آنجا می شود…

به این فکر می کنم اتوبانی که هم عوارض دارد و از امکانات ایمنی چندان بهره مند نیست و به واسطه آن ناوگان حمل و نقل عمومی از آن استفاده ای نکرده، چه فایده ای برای مردم داشته؟!

ایمنی و روشنایی جاده که مربوط به اداره کل راهداری و پیمانکار است و هر بار پیگیری شده دو جواب بیشتر نداشتند؛ اتوبان از نظر ایمنی مشکلی ندارد و روشنایی در تعهدات ما نیست!

تا اینجا نصف مطالبات لاینحل ماند. اما عوارضی برای تاکسی ها مشکلی نیست که حل نشود.

با اعمال تخفیف در پرداخت عوارضی برای تاکسیرانان شاید بتوان برخی رانندگان را تشویق به استفاده از اتوبان جدید کرد. موضوع را با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز مطرح می کنیم.

عبدالرحیم قاصدی در این باره به تبریزبیدار می گوید: پیرو درخواست شهرداری شهر سهند مبنی بر ساماندهی تاکسی های ون، سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز منتظر حل مشکل دریافت عوارضی این خودروها در مسیر اتوبان تبریز سهند است تا درمحل های مورد تقاضا در مسیر، ایستگاه احداث شود.

او خاطر نشان می کند: در تردد تاکسی ها از تبریز به سهند از طریق جاده قدیم هیچ مشکلی وجود ندارد.

از طرفی مدیرعامل شرکت عمران سهند که تخفیف ۵۰ درصدی عوارضی برای تردد اهالی سهند از جاده جدید را استارت زد، در این خصوص اعمال این مشوق برای رانندگان تاکسی به تبریزبیدار می گوید: پرداخت عوارض تاکسی های آزاد راه تبریز  سهند به شرکت عمران ارتباطی ندارد و مربوط به شرکت احداث و بهره برداری مربوط می باشد.

غلامرضا اقبالی می افزاید:  فقط برای اهالی سهند ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده که مابه التفاوت عوارضی را شرکت عمران به سرمایه گذار پرداخت می کند.

 

گزارش از محمدامین کریم زاده و الهه مهدوی

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *