خبرنگار هراسی یا رپورتاژ محوری؛

پاسخ عضو شورا به پیگیری تبریزبیدار؛ بلاک شماره تلفن!

ساعت ها تماس تلفنی خبرنگار تبریزبیدار با یک مقام مسئول شهری بی نتیجه ماند و پاسخ پیام ها در مورد پیگیری یک موضوع اساسی در مدیریت شهری را بی پاسخ گذاشت و وقتی دید خبرنگار تبریزبیدار همچنان اصرار بر پیگیری آن موضوع دارد، شماره تماس خبرنگار را مسدود کرد!

به گزارش تبریزبیدار، این روزها یکی از چالش‌های کار خبرنگاری و پیگیری مطالبات مردمی، مجاب کردن مدیران برای پاسخگویی است، اغلب مسئولان استان مصاحبه‌گریز هستند و خود را ملزم به پاسخگویی نمی‌دانند مگر اینکه باید در لابی های رپورتازی آنها سهیم بود و آنچه آنها می خواهند را در قلم جاری و در رسانه منعکس کرد.

البته برخی مدیران نیز برابر عدم پاسخگویی خود، توجیهاتی مطرح می کنند که عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد، مدیری که در جایگاه مسئولیت قرار می‌گیرد باید خود را پاسخگوی افکار عمومی بداند.

گاهی پاسخگویی برخی از این مدیران تنها به نشست‌های خبری و پاسخ‌های کوتاه و کلیشه ای به سوالات خلاصه می‌شود و در مابقی ایام سال ارتباط‌ گرفتن با آن‌ها نیازمند طی کردن هفت خوان رستم است.

جدیدترین مدل پاسخگویی یکی از مدیران در تبریز که مسبوق به سابقه نیز می باشد، مربوط به یک عضو شورای شهر تبریز است که ساعت ها تماس تلفنی خبرنگار تبریزبیدار با او بی نتیجه ماند و تماس ها و پیام ها در مورد پیگیری یک موضوع اساسی در مدیریت شهری را بی پاسخ گذاشت و وقتی دید خبرنگار تبریزبیدار همچنان اصرار بر پیگیری آن موضوع دارد، شماره تماس خبرنگار را مسدود کرد!

خبرنگار هراسی می‌تواند دلایل متعدد داشته باشد، شاید اصلی‌ترین دلیل آن عملکرد ضعیف مسئولان باشد و اگر در آن لحظه نتوانند پاسخگو باشند با یک پیامک به خبرنگار، زمانی که می‌توانند پاسخگو باشند را اطلاع می‌دهند.

حال یک سوال اساسی وجود دارد و آن این است که چه کسی باید بر پاسخگو بودن مدیر در برابر اهالی رسانه نظارت کند؟ آیا نهادی می‌تواند این مدیر را ملزم به پاسخگویی کند یا اینکه پول های یامفت رپورتاژی مانع از رسیدن صدای مردم از طریق رسانه ها به مدیران می شود؟!

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *