سرویس فرهنگی تبریزبیدار/ مهربانی از هر نوعی که باشد، پسندیده است و هر کسی که علاقمند به مهرورزی است دوست دارد داشتههای خود را با همنوعان خود قسمت کند.
یک خدمات کامپیوتری خوش ذوق در حوالی دانشگاه پیام نور تبریز با یک اقدام مهربانانه توانسته برای دانشجویان بی بضاعت قدمی بردارد.
کپی گرفتن از چند برگه بهانه ای شد تا گذرمان به این مغازه بیفتد و نوشته روی میز صندوق پرداخت، توجهم را به خود جلب کرد.
روی برگه نوشته بود:«در این واحد صنفی از دانشجویان ناتوان مالی هیچگونه مبلغی دریافت نمی شود»
مهربانی به قدری موج می زند که حتی ضرورتی به بررسی نیازمندی نمی بیند و می گوید: «ملاک تشخیص خوداظهاری شماست.»

اما مهروزی آقای فرزاد مرجانی به اینجا ختم نمی شود و توانسته با همراهی چند تن از خیرین، شهریه تعدادی از دانشجویان نیازمند را تامین کند و از مشتریان خود می خواهد چنین دانشجویانی را به او معرفی کند.
او خود کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی دارد. در باره انگیزه کار خود به تبریزبیدار می گوید: انگیزه اصلی از این کار کمک به دانشجویانی است که به هر دلیلی نمی توانند کار کنند تا بتوانند هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند که باعث شده از ادامه تحصیل منصرف شوند.
آقای مرجانی در خصوص تاثیر این کار روی مشتریان و دیگر کسبه می گوید: مشتریان استقبال خوبی از این حرکت کرده اند و برخی صنوف نیز از این کار الگو گرفته اند و به امید خدا تا چند وقت آینده شاهد این خواهیم بود که حداقل در شهر تبریز از هر واحد صنفی چندین مغازه این کار را عملیاتی کنند و باری از دوش افراد واقعا نیازمند کاسته شود.
او ادامه می دهد: تعدادی از مشتریان درخواست چاپ این برگه را داشته اند تا آنها نیز به مغازه خود نصب کنند و به مشتریان نیازمندشان کمک کنند، از مغازه های میوه فروشی، نان فانتزی گرفته تا اسباب بازی فروشی و قنادی جزو این مشتریان خوب ما بودند که این کار را کپی و تکثیر کردند.

این کاسب خیّر همچنین می گوید: نزدیک دوسال است که این اقدام خداپسندانه را در تمام شعبات خودمان انجام می دهیم و بازخوردهای خوبی گرفتیم، بطور میانگین روزانه امورات ۳ الی ۴ نفر از افراد بی بضاعت و یا کم بضاعت را رایگان انجام می دهیم و هر ترم شهریه ۹ نفر از دانشجویانی که بدلیل سرپرستی از والدین زمین گیر و ناتوان جسمی و یا بدلیل شرایط خاص خانوادگی قادر به کار کردن و کسب درآمد نیستند را تامین و پرداخت می کنیم. بعضی از مشتریان در این زمینه ما را همراهی می کنند و مبالغی را برای اختصاص به این کار خیر، کارت می کشند که ما رسید را با دست خودشان به محل مورد نظر نصب می کنیم تا اگر فردی قادر به پرداخت صورتحساب خود نباشد، یکی از رسیدها را کنده و به متصدی مغازه تحویل دهد.
او خاطر نشان می کند: بعضی از مشتریان نیز در زمینه معرفی افراد نیازمند به ما کمک می کنند.
گزارش از الهه مهدوی
انتهای پیام/
