گزارش تبریزبیدار از آنچه در جلسه امروز شورای شهر گذشت؛

فاصله بین خرید و نیاز اتوبوس در شهر / سرمایه گذاران فاقد اهلیت و پروژه های راکد

جلسه علنی شورای شهر تبریز طبق روال جلسات قبل، در عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریزبیدار، جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست شهرام دبیری در عمارت قدیمی شهرداری برگزار شد.

دستور جلسه اول

در دستور اول جلسه امروز شورا، تجلیل شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از قربانعلی طاهری‌فر فیلمساز تبریزی به عمل آمد.

دلیل تجلیل درخشش این کارگردان با فیلم آپاراتچی در جشنوراه فجر بود.

 

 

دستور جلسه دوم

دستور دوم جلسه امروز شورا در رابطه با سخنرانی میان دستور علیرضا نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بود.

فاصله بین خرید و نیاز اتوبوس در شهر

علیرضا باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ابتدا گفت: شورا و شهرداری نیازمند طراحی برنامه پنج ساله است تا با فقدان برنامه پیش نرویم؛ چشم انداز ۱۲ ساله برنامه شهرداری تبریز موجود است و باید با برنامه پنج ساله تطبیق داده شود.

وی افزود: تقریبا ۴۰۰ اتوبوس در تبریز فعالیت می‌کند در حالی که نیازمند ۱۲۰۰ دستگاه هستیم. همین فاصله خرید ۲۰۰ اتوبوس دیگر را ضروری می‌سازد: تنها کارخانه اتوبوس سازی تبریر ۸۰ دستگاه اتوبوس آماده دارد و بر اساس قرارداد منعقد شده توسط شهرداری مقرر شده از هر شرکتی که مقدور بود اتوبوس خریداری شود.

بانک شهر فرصتی برای مدیریت شهری!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی در خصوص‌ تعرفه عوارض به شهروندان و کارکنان ضرورت دارد تا طبق تعرفه عمل شود.

وی اظهار داشت: بیش از هزار میلیارد تومان سهم بانک شهر متعلق به شهرداری تبریز است؛ با توجه به اینکه بانک مرکزی سهام بانک شهر را ۲۵ برابر می‌کند، این تغییرات فرصتی برای مدیریت شهری است و نیازمند جلسه با مدیران این بانک هستیم.

باغبان در پایان سخنان خود تاکید کرد: بخشی از هزینه‌های جاری شهرداری می تواند از محل درآمد سهام این بانک تامین شود و باید این سرمایه گذاری را مدیریت کنیم.

دستور جلسه سوم

در دستور سوم جلسه امروز شورا، لایحه شهرداری تبریز در رابطه با نوسازی تاکسیرانی تبریز در قالب ارائه تسهیلات کم بهره بررسی شد.

تاکسی های واقعی مشمول دریافت تسهیلات شوند

روح الله رشیدی، عضو شورا در این رابطه گفت: لزوما این تسهیلات باید به کسانی تعلق یابد که واقعا راننده تاکسی هستند و ماشین فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول گفتیم شهرداری این تسهیلات را به رانندگانی بدهد که در سه سال اخیر در گزارش سازمان تاکسیرانی وضعیت فعال داشته باشند اما اکنون این عدد را هم برداشتیم و از شهرداری می‌خواهیم در این رابطه به کسانی این تسهیلات را بدهد که واقعا راننده تاکسی بوده و خودروی فعال دارند.

عبدالرحیم قاصدی، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی نیز تصریح کرد: در سال های گذشته بحث نوسازی با موفقیت انجام یافت. این تسهیلات ۱۷۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی و نزدیک به ۲۰ درصد تاکسی ها نوسازی شده است.

اسقاط خودرو چندبرابر می شود

وی اذعان داشت: در سال جاری تاکنون ۵۵۰ نفر در سامانه برای نوسازی ناوگان ثبت نام کرده اند؛ بکی از موضوعات متفاوتی که با سال گذشته تفاوت دارد این است که ارزش اسقاط خودرو نسبت به سال گذشته ۴ و ۵ برابر خواهد شد.

یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز نیز در این رابطه تاکید کرد: یکی از اشکالات ما با ایران خودرو همین است که وقتی ما رقم تسهیلات را بالا می‌بریم ایران خودرو نیز از آن طرف قیمت را با وام های شهرداری تنظیم می کند.

لازم به ذکر است که این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

دستور جلسه چهارم

دستور چهارم جلسه امروز شورا در رابطه با سخنرانی میان دستور، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم زعفرانچیلر بود.

سرمایه گذاران فاقد اهلیت و پروژه های راکد

زعفرانچیلر در ابتدای سخنان خود گفت؛ بیش از ۷۰ پروژه های راکد در سطح شهر وجود دارد که گاها این ها از طرف شهرداری و گاها از طرف سرمایه گذار راکد شده و مالکیت قطعی آن مکان محرز نبوده و وجود معارض باعث شده تا پروژه متوقف شود.

وی تاکید کرد: بعضی پروژه ها نیز بخاطر عدم وجود پروانه راکد مانده است.

عضو شورا همچنین خاطرنشان کرد: این پروژه ها محصول یکی دو سال نیست و مربوط به سال های گذشته است؛ گاها در این پروژه ها امکان فنی اتفاق نیفتاده و وارد فاز رکود شده است.

وی در پایان تصریح کرد: گاهی سرمایه گذاران بدون اهلیت فنی و مالی اتفاق افتاده و عهده دار اجرای پروژه ای شده است که قادر به آن نیست.

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *