به گزارش تبریزبیدار، بابک نهرین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پس از کرونا، ذائقه مخاطبان تغییر کرد. بسیاری از مردم به سمت فضای مجازی رفتند و خودشان در نقش بلاگر یا بازیگر ظاهر شدند، حتی انتخاب موسیقی مردم هم عوض شد. ما نیز در واکنش به این تغییرات، ساختار نمایشهایمان را نو کردیم؛ بهگونهای که گاهی در یک تئاتر، سه یا چهار نمایش کوتاه متوالی اجرا میکنیم تا تنوع و ریتم کار حفظ شود.
وی درباره محتوای آثارش گفت: ایده نمایشهای ما از دل مسائل اجتماعی، مشکلات روز و دغدغههای مردم شکل میگیرد. نمایش کمدی بازار، سپس کمدی خانا و اکنون مجموعه شهر خنده حاصل همین نگاه اجتماعی است. هدف ما این است که اجراها هر شب ادامه داشته باشد و خانوادهها بتوانند در کنار هم از تماشای نمایش لذت ببرند.
نهرین با تأکید بر اهمیت نشاط اجتماعی افزود: در فضای پراضطراب امروز، روحیه مردم تقریباً به صفر رسیده و لازم است نمایشهایی روی صحنه بروند که خنده و شادمانی را به جامعه بازگردانند. ما هم تلاش میکنیم در این رقابت، آثار بهتر و باکیفیتتری تولید کنیم.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به پیشینه طنز در تبریز گفت: در بررسیهای تاریخی دیدیم که خندیدن و طنز در تبریز از شوخیهای تند آغاز شده است. مردم این منطقه بهدلیل شرایط اقلیمی، دیرتر گرم میشوند و دیرتر هم سرد، درست مثل ظروف مسی، همین ویژگی باعث میشود اجرای کمدی در تبریز سخت اما تأثیرگذار باشد.
نویسنده و کارگردان نمایش شهر خنده با تأکید بر تلاشهایش در تولید آثار نمایشی اظهار کرد: من حتی درباره رنگ نور صحنه تحقیق میکنم. هدفم افتخار نیست، بلکه تلاش برای تأمین زندگی و شادی مردم است. سختیهای زیادی را پشت سر گذاشتم؛ از کار در تهران برای پرداخت هزینههای تحصیل تا تشکیل گروهی که امروز برای ۳۰ خانواده، منبع درآمد مستقیم فراهم کرده است.
وی در پایان گفت: در طول فعالیت هنریام با بسیاری از بازیگران همکاری داشتهام، اما هیچکس مانند آقای هاشمی و رنجیپور برایم مکمل نبودهاند، به باور من، هنوز سینمای ایران فیلم کمدی واقعی را تجربه نکرده است.
انتهای پیام/
