پس از یک سال تلاش مداوم عوامل فنی و اجرایی در عمق زمین؛

حفاری ایستگاه دوم خط ۲ قطار شهری تبریز به پایان رسید/خط دوم متروی تبریز به طول ۲۲٫۴ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور است

حفاری خط دوم ایستگاه قطار شهری تبریز، پس از یک‌سال تلاش مداوم به پایان رسیده و تجهیزات حفاری TBM با موفقیت از مسیر زیرزمینی این ایستگاه خارج شد.

به گزارش تبریز بیدار ،  عملیات حفاری خط دوم متروی تبریز، سال گذشته با پایان حفاری ایستگاه شماره یک شدت گرفت و در مدت یک‌سال با تلاش شبانه روزی ۶۰۰ تن از عوامل فنی مهندسی و اجرایی در عمق ۴۰ متری زمین به ایستگاه شماره ۲ رسیده است.

قطر حفاری این تونل۱۰ متر است و دو خط رفت و برگشت بطور موازی در کنار یکدیگر قرار دارد.

تاکنون ۳.۵ کیلومتر از مسیر زیرزمینی خط ۲ با لحاظ اصول زیرساختی حفر شده و با اجرای موفق عملیات حفاری دو ایستگاه نخست، پیش‌بینی می‌شود عملیات اجرایی و حفاری سایر ایستگاه‌ها، با توجه به فاصله‌های کوتاهی که از یکدیگر دارند، با سرعت به مراتب بیشتری پیگیری شود.

خط دوم متروی تبریز به طول حدود ۲۲٫۴ کیلومتر یکی از طولانی‌ترین مسیرهای مترو در کشور است. این خط، شامل ۲۰ ایستگاه است که از محدوده زمین‌های قراملک (کارخانه کود آلی) شروع شده، از طریق خیابان وحدت و میدان قراملک (اولین ایستگاه) و پس از عبور از زیر خیابان آخونی، خیابان قدس، سه راه امین، میدان دانشسرا، وارد خیابان عباسی شده و تا میدان شهید فهمیده امتداد یافته و در ادامه مسیر به سمت سه راهی ولیعصر، میدان استاد معین و در نهایت در میدان بسیج خاتمه می‌یابد.

گفتنی است پیمانکاری خط دوم مترو تبریز بر عهده قرارگاه خاتم الانبیا می باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *