در گفتگوی تبریزبیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان بررسی شد؛

آیا تولیدات تلویزیونی شبکه سهند کاهش یافته؟ / جذب مخاطب در گرو منابع مالی

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: سازمان صدا و سیما از لحاظ منابع مالی پرخرج است و کلا کارهای تلویزیونی پرخرج هستند، برای همین دستمان بسته است ولی این به این معنا نیست که ما تولید نداریم.

اکبر رضایی در گفتگو با تبریزبیدار در خصوص علت کاهش تولیدات فیلم و سریال و بازنشر آثار تکراری در شبکه استانی سهند اظهار داشت:  تولید و توسعه تلویزیونی استانی در طبقه «ب» (عمدتاً برنامه های تولیدی مستند و یا برنامه های بازسازی نمایشی) منوط به برخی شرایط است که از جمله آنها منابع مالی است. طبعا این که تعهد تولید داریم، عدد محدودی در هر سال است و اینطور نیست که ما هرروز بتوانیم ۴۵ دقیقه برنامه تولیدی روی آنتن پخش کنیم.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی گفت: آنچه که تعهد داریم در طیقه «ب» هرسال تولید کنیم، تقریبا ۲۰ ساعت است. اگر ۲۰ ساعت را در یک سال توزیع کنید، برای هرروز چقدر می رسد؟ طبیعی است که مجبوریم بقیه این ساعات را از تولیدات تهران و شبکه های سراسری یا استان های دیگر بگیریم و یا از از تولیدات قبلی خودمان استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی ادامه داد: در این ۱۰ ماهی که بنده در صدا و سیمای آذربایجان شرقی هستم، با استفاده از  روش هایی، بیشتر از این مقدار پخش و تولید داشته ایم. شبکه سهند تعهد دارد که کلا ۲۰۰۰ ساعت در سال در تمام طبقات تولیدی (الف، ب، ج، د) داشته باشیم در حالی که ما ۳۰۰۰ ساعت برنامه طراحی کرده ایم. آمارها هم نشان می دهد که تولید ما بالاتر از تعهدات ما بوده است.

وی با بیان اینکه تمام استان ها محدودیت دارند و علت آن هم منابع مالی سازمان است؛ افزود: سازمان صدا و سیما از لحاظ منابع مالی پرخرج است و کلا کارهای تلویزیونی پرخرج هستند، برای همین دستمان بسته است ولی این به این معنا نیست که ما تولید نداریم؛ تولید داریم ولی به حدی که تعهدمان به ما می گوید. حتی تا الان بخش اعظمی از این تعهداتمان را انجام داده ایم که شاید به چشم شما نیاید.

رضایی ادامه داد: ایده آل ما این بود که هر روز حداقل ۲۰ الی ۲۵ دقیقه نمایش تولیدی داشته باشیم و در کنداکتور هم لحاظ کرده بودیم اما عملا نتوانستیم برسیم چون در منابع مالی مشکل داشتیم. این مسائل ها و محدودیت ها باعث می شوند که تولیدات کمتری داشته باشیم و اگر ما این کار صورت می گرفت، هم به جذب مخاطب ما کمک می کند و هم تاثیر آن در رضایتمندی مخاطبان بیشتر است.

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *