به گزارش تبریز بیدار ، علی شیاری افزود: مطالعات میدانی انجام شده متخصصان هوای پاک، بیانگر وضع بحرانی تمرکز دوده-ذرات معلق- اکسیدهای سمی ازت- اکسیدهای سمی ازت و گوگرد- بخار اسید سولفور ناشی از گوگرد سوخت و منو اکسید کربن و هیدروکربن های مضر و سرطان زا در هوای تبریز است.
وی ادامه داد: از اول شورای چهارم بارها تذکرات لازم جهت بهبود و ارتقاء این ناوگان را داشته ایم تا شهروندان تبریز به دنبال استفاده از ناوگان پاک اعم از استفاده از تکنولوژی هیبریدی و برقی بعد از پایتخت برای اولین بار در کلانشهر ها باشند.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز از آغاز به کار اتوبوس های برقی پیش از بازگشایی مدارس به تعداد ۲۰ دستگاه خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی عزیزان و حمایت های اعضای محترم شورای شهر برای اتمام تاسیسات زیر ساختاری آن تا یک ماه آینده شاهد تحقق شعار حمل و نقل عمومی پاک و پایدار در شان شهروندان تبریز خواهیم بود.
فیروزیان هدف از عملیاتی کردن این سیستم سبز را کاهش آلودگی هوا و کنترل آلایندگی و راحتی بالای مسافران و سطح کم نفوذ صدا به داخل اتوبوس ها بیان کرد.
