به گزارش تبریز بیدار ، محمدباقر نوبخت در سفر به تبریز به منظور بازدید از روند تکمیل راه آهن تبریز-بستان آباد- میانه، اظهار داشت: اتصال راهآهن میانه به تبریز جزو مطالبه های ضروری و به حق مردم است، از این رو جزو تعهدات دولت قرار گرفت و تلاش می کنیم تا اعتبارات لازم برای این طرح تامین شود.
وی با اشاره به سفر خود به بستان آباد و بازدید از این پروژه و طرح های دیگر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای دومین بار به بستان آباد جهت تسهیل مالی سفر می کنم تا خط راه آهن هرچه سریعتر مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
نوبخت ادامه داد: برای ادامه راه آهن میانه تا باسمنج که حدود ۴۰ کیلومتر است، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که۳۰۰ میلیارد تومان آن را به صورت اوراق و مابقی را نقداً پرداخت خواهیم کرد.
محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید به گفت: تکمیل این طرح از بستانآباد تا تبریز، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳۰۰ میلیارد تومان آن به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پلهای در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت میشود.
وی با بیان اینکه مسیر ۱۳۲ کیلومتری میانه تا بستانآباد در مراحل پایانی است، افزود: تمام ریلگذاریهای این مسیر انجام شده و ایستگاه بستانآباد هم به سرعت در حال اجراست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۱۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال اجراست، گفت: اولویت اول تکمیل ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی در ۵ استان و یک مسیر به سمت افغانستان است.
نوبخت اظهار داشت: میزان اعتبار برای این پروژهها در سال جاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده بود که این میزان به حدود دو هزار میلیارد تومان افزایش پیدا میکند.
راهآهن دوخطه میانه – بستانآباد- تبریز از ایستگاه موجود میانه واقع در مسیر راهآهن موجود تهران – تبریز آغاز شده و با گذر از مسیری بیشتر کوهستانی که از شهرهای ترکمانچای، بستانآباد و باسمنج عبور میکند، به ایستگاه موجود تبریز متصل میشود.
طرح دو خطه کردن خط آهن میانه – تبریز از جمله طرح های زیربنایی در حوزه حمل و نقل شمالغرب کشور است که با گذشت ۱۸ سال از آغاز آن هنوز به سرانجام نرسیده است.
