تبریزبیدار گزارش می دهد؛

دامی که تبشیری ها برای تبریز پهن کردند / میهمانان ناخوانده آیین مسیحیت در کلیساهای خانگی

مسیحیت تبشیری یکی از جریان های موثری است که در حال حاضر در کشور ما و حتی تبریز فعالیت های متعدد تبشیری را انجام می دهد.

به گزارش تبریز بیدار ، حدود یک ماه قبل بود که این سایت خبری از فضاسازی و هوچیگیری شبکه های تبشیری در تبریز بر سر افتادن صلیب کلیسای انجیلی آشوریان خبر داده بود که طی گزارشی به این موضوع پرداخت شد. (جزئیات را اینجا بخوانید)

در این گزارش سعی شده تا بطور اجمالی ضمن آشنایی با این گروه های مسیحی نما و سربازان صهیونیسم، نگاهی به خیال پردازی های آنها نسبت به ارامنه تبریز داشته باشیم.

اردوگاه صلیبی برای تفرقه بین ارامنه

اقلیت های دینی به رسمیت شناخته شده طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آزادند که در کمال آرامش و امنیت به برگزاری مراسمات مذهبی خود بپردازند، و همچنین ایشان در آسایش کامل در کنار دیگر ایرانیان مسلمان به زندگی خود مشغول هستند. ایشان در مناسبات سیاسی کشور نیز دخیل هستند و حق رای داشته و همچنین در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند.

این هم زیستی مسالمت آمیز که به جرات می توان گفت در طول تاریخ و تحت لوای یک حکومت دینی کم سابقه است، موجب شده تا برخی مسیحی نماهای مخالف جمهوری اسلامی همسو با لابی های صهیونیسم،  به دروغ خود را نمایندگان این قشر از ایرانیان  معرفی می کنند، هر از گاهی با دروغ و فرافکنی سعی در بر هم زدن این اتحاد و همدلی ایرانیان داشته باشند.

جریان تبلیغ و تبشیر مسیحیت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسیحی با تشکیل اردوگاه صلیبی در سطح جهان با تمام امکانات اقدام به جذب مسلمانان و پیروان دیگر ادیان می نمایند.

روند فعالیت مبشران مسیحی، از دیرباز تا امروز ادامه داشته و تنها اشکال ظاهری و تکنیکال آن دستخوش تغییرات زیاد شده است اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با همراهی جریان های صهیونیستی در جهت ضربه زدن به انقلاب متحول شده و  به ویژه در چند سال اخیر که فعالیت خود را شدت بخشیده، رویکردی متفاوت از گذشته یافته و روندی کاملا سیاسی و امنیتی به خود گرفته است.

داعشِ آیین عیسی و ارتباط آنها با صهیونیسم

مسیحیت تبشیری یکی از جریان های موثری است که در حال حاضر در کشور ما و حتی تبریز فعالیت های متعدد تبشیری را انجام می دهد که یک شاخه از ابر جریان افراطی است که در تمام ادیان ریشه دوانده و نمونه آن در اسلام را می توان در  گروه های تندرویی مثل داعش و در یهود با جریان صهیونیسم یافت.

این جریان در قالب تشکل‌های فرقه‌ای از جمله کلیساهای خانگی (کلیسای محرمانه) محافل محرمانه و فرقه‌های صلیبی با ارتباط‌گیری مستقیم با سرشاخه ها و اخذ کمک مالی اقدام تبلیغی می نمایند و متأسفانه موفق به جذب تعدادی از مسلمانان شده‌اند.

بر اساس اعترافات برخی از فعالین کلیساهای خانگی، این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه به مکانی برای ترویج عقاید ضد دینی به ویژه اسلامی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. به گفته این افراد، مسئولین این کلیساها به هیچ وجه دین مسیح را تبلیغ نمی کنند و فقط قصدشان کم کردن تعداد جوانان مسلمان و دین گریز کردن آنها است و تحت هیچ شرایط برایشان مهم نیست که چقدر به مسیح ایمان دارند. 

تأمل برانگیزتر آن است که برخلاف دیدگاه مسیحیان مبنی بر عدم دخالت در حوزه سیاست، این گروه به طور گسترد‌ه‌ای فعالیت سیاسی دارند و مبارزه با اسلام و تبلیغات منفی علیه این دین بزرگ آسمانی یک راهبرد اساسی برای آنها است که از طرف آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی به آنها دیکته شده است.

امروز، اغلب گروندگان جدید به مسیحیت تبشیری، از سه طریق به این جریان جذب شده‌اند؛ فعالیت‌های تبلیغی حضوری، تلویزیونی و اینترنتی.

دسته نخست، به واسطه آشنایی با فردی در محل کار، سکونت یا تحصیل خود به مسیحیت دعوت شده‌اند. گروه دیگر نیز از طریق مشاهده برنامه‌های تلویزیونی و سایت‌های اینترنتی به این جریان گرویده‌اند. برنامه‌های جذاب، سخنرانان توانا، دروغ‌های بزرگ در زمینه اعجاز و… گفت‌وگوها و تبلیغ آزادی‌های مفرط در این برنامه‌ها، نقش موثری در جذب افراد، به خصوص قشر جوان ایفا می‌کند. 

بی تردید یکی از بزگترین شگردهای مسیحیت تبشیری بهره گیری از شبکه های ماهواره ای مسیحیت است. شبکه هایی که با دلارهای غربی حمایت می شوند و هدفی جز تخریب اسلام و اسلام هراسی و شیعه هراسی ندارند . شبهه پراکنی درباره اسلام نیز یکی از مهمترین فعالیتهای این شبکه ها به شمار می رود. دهها شبکه ماهواره ای این هدف را دنبال می کنند. این شبکه‌ها خود را کلیسا می‌نامند تا دعا و مراسم مذهبی برگزار کرده و احساس حضور در محیط مذهبی مسیحی را القاء کنند.

اما رویکرد مسیحیان و ارامنه نسبت به این جریان انحرافی همراه با بدبینی است. ارامنه ایران و آذربایجان این گروه ها را مهمانان ناخوانده‌ای می‌دانند که در صدد جذب جوانان ارمنی به جریان‌های افراطی مسیحی هستند. نه ارامنه در داخل کشور و نه در حتی خود ارمنستان به آن‌ها در کلیساهایشان خوش آمد نمی‌گویند و حاضر نیستند حتی به صورت ساعتی کلیساهایشان را در اختیار این جریان‌ها بگذارند.

مسیحیان تبشیری در طول سال‌های قبل از انقلاب تاکنون برخی جوانان ارمنی را جذب به خود کرده‌اند و از بدنه کلیسای سنتی ارمنی رها ساخته‌اند. از همین رو ارامنه نسبت به آن‌ها بسیار با سوءظن برخورد می‌کنند؛ همانند نگاهی که مسلمانان شیعه به وهابی‌ها دارند.

روایت جوان فریب خورده تبریزی از مراسمات خانگی

اما گستره فعالیت این گروه ها به تبریز نیز رسیده و در رو ماه اخیر از ماجرای کلیسای انجیلی واقع در محله والمان تبریز، نهایت بهره برداری سیاسی را کرده و با طرح ادعاهای واهی، در صدد تقابل مسیحیان ایران با انقلاب اسلامی بودند که این خواب آشفته تعبیر نشد.

در سال های اخیر مبلغان مسیحیت تبشیری  روند تبلیغی خود در شهر تبریز را سرعت بخشیده بودند. گروه های تبشیری با سایه افکندن بر برخی از مشاغل پر مخاطب مانند بوتیک ها، گالری های لباس، هم سعی داشتند نبض اقتصادی آن مشاغل را به دست گیرند و از همین طریق در مواجهه با سیل انبوهی از مخاطبین فعالیت های تبشیری خود را بصورت مستقیم و غبر مستقیم بر اساس کتاب مقدس جدید صیهونیستی انجام می دهند.

بر اساس اطلاعات موجود، این گروه ها در سال های قبل حلقه هایی  از جوانان مسلمان را جذب و در کلیساهای خانگی سازماندهی کرده بودند.

یکی از جوانان تبریزی به دام افتاده در کلیسای خانگی در مورد نحوه آشنایی خود با این فرقه گفته بود: «برای خرید لباس به یکی از فروشگاه ها رفتم. فروشنده که مردی مسن و خوش رفتار بود در هنگام خرید دستنبدی با نقش ها و تصاویر عجیب را به من هدیه داد و گفت اگر هنگام مشکل به این دستنبد نذر کنی حضرت عیسی حتما مشکل گشای تو خواهد شد. بعد از این برخورد ارتباط من با فروشنده ادامه یافت و بعدها به مراسمات خانگی مسیحیت دعوت شدم و در دام این افراد افتادم.»

این در حالی است که تا چند سال قبل و همرمان با اوج گرفتن گروه های تبشیری و از راه به در کردن جوانان مسلمان، برخی از علمای اسلامی داخل کشور باور نداشتند که یک جوان مسلمان این چنین با چند تبلیغ دست از اسلام بکشد تا اینکه با روشنگری های صورت گرفته و تبیین اعترافات دستگیرشدگان، مجتهدین علوم دینی نیز با جدیت به این مساله ورود کردند و اینجاست که باید گفت در تبیین منطق اسلام و شناخت دشمنان دین یک گام عقب هستیم.

وقتی علمای ما یگ گام در تبیین عقب ماندند

لذا برماست که ضمن حفظ هوشیاری درخصوص فعالیت این جریان ها وشناسایی و خنثی ساختن توطئه های آنها، با بررسی وتلاش جهت رفع خلاءها وعوامل زمینه ساز گرایش افراد به این گروه های تبشیری، مانع از فریب افراد وافتادن آنها در دام شویم.

نکته دیگر اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره فرمودند اقدامات ما نباید تنها جنبه دفاعی داشته باشد بلکه ما نیز باید با اشاعه صحیح فرهنگ وآموزه های ناب اسلام محمدی (ص) در داخل وخارج از کشور ، از طریق آگاهی بخشی به این جریان ها ضربه وارد کنیم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *