گزارش تبریزبیدار از آنچه در جلسه شورای شهر گذشت؛

خط یک مترو کِی تمام می شود؟ / دعوا بر سر ورزش شهرداری بالا گرفت

جلسه شورای شهر تبریز صبح امروز به ریاست رسول برگی برگزار شد.

به گزارش تبریزبیدار،  جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز به ریاست رسول برگی و با حضور همه اعضا در عمارت قدیمی شهرداری تبریز برگزار شد.

دستور جلسه اول

دستور جلسه اول امروز تجلیل از تعدادی نمایندگان عوامل پروژه های تقاطع غیر همسطح شهید فروزنده و ایستگاه ۱۴ گازران خط یک متروی تبریز بود.

 

 

اسماعیل زاده، مدیر عامل شرکت پیش ساخته آذربایجان طی سخنانی پیرامون پروژه تقاطع شهید فروزنده گفت: این پروژه در عرض ۲۱ ماه ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی در عرض ۶ ماه توانستیم پروژه را به اتمام برسانیم.

وی افزود: چون کانال ایلی سو در زیر پل شهید فروزنده قرار داشت انرژی ما را بسیار گرفت و کار را برای ما سخت تر کرد ولی توانستیم با تمامی سختی ها پایان برسانیم.

مدیر عامل شرکت پیش ساخته آذربایجان تاکید کرد: تمامی مسائل امنیتی در این پروژه رعایت شده است و برای این پروژه ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وحید کیا، معاون حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در خصوص پروژه ایستگاه ۱۴ گازران خط یک مترو گفت: پروژه مترو جزو آرزوهای دیرینه مردم می باشد که به پایان برسد. در خط ۱ سه ایستگاه ناقص می باشد و برای سال آینده در بودجه پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: با اعتبارات محدود سعی می کنیم این پروژه ها را به اتمام و به بهره برداری برسانیم.

معاون حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: طبق وعده ای که داده بودیم توانستیم ایستگاه های گازران و لاله را به اتمام برسانیم و امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتوانیم ایستگاه قونقا را به اتمام برسانیم، کار مترو بسیار سنگین بوده و کارگران چندین متر داخل زمین کار می کنند.

وی تاکید کرد: تمامی استانداردها را در این پروژه ها رعایت کرده ایم و امیدواریم بتوانیم رضایت مردم را جلب کرده باشیم.

وحیدکیا خاطر نشان کرد: ایستگاه گازران با زیربنای ۱۳ هزار متر به اتمام رسیده است و هزینه کل ایستگاه ها و دیگر تجهیزات به کار گرفته شده بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد.

 

خداحافظی با نمک پاشی معابر

 دستور جلسه دوم

این دستور جلسه پیرامون سخنرانی یک کارشناس در رابطه با استفاده از روش محلول پاشی به جای نمک پاشی بود.

ذاکر حمیدی در این باره گفت: معمولا بسیاری از مردم و همینطور شهرداری ها برای جلوگیری از یخ زدن ، از نمک پاشی استفاده می کنند که عوارض آن چندین سال بعد خودش را نشان می دهد.

وی افزود: نمک های جاده عمدتا از کلرید سدیم، فرو سیانید و ناخالصی هایی مانند آلومینیوم، کلسیم و ‌.. همه این مولفه ها آلاینده های موجود در آب هستند و سطح شوری را تشدید می کنند.

حمیدی اضافه کرد: وقتی جامد پاشی می کنیم عوارض آن بیشتر از مایع پاشی می باشد. بر اساس استانداردها یا افزودن نیم تا دو درصد آهک در ترکیب آسفالت استحکام آن را در برابر رطوبت محیطی و یخ زدگی می افزاید.

وی بیان داشت: مزایای این سیستم هزینه کمتر ساخت و نگهداری ، سیستم مکانیزه و …. می باشد.

 

 دستور جلسه سوم

گزارش حسابرسی سال های ۹۸ و ۹۹ سازمان تاکسیرانی شهرداری کلانشهر تبریز بررسی شد.

این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد.

 

اخطار برگی و هادی به فرمانداری

 دستور جلسه چهارم 

نامه رییس هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز در خصوص موضوع اساسنامه شرکت ورزشی باشگاه شهرداری تبریز بررسی شد.

رسول برگی طی سخنانی گفت: آخرین اخطار را به فرمانداری می دهم، اگر دوباره مصوبات شورا را رد کند به عنوان رئیس شورا شکایت خواهم کرد.

وی افزود: فرمانداری حد و حدود خود را بداند، بر چه پایه و اساسی مصوبات را رد می کنند؟ مصلحت شهر را شورا تصمیم خواهد گرفت نه فرمانداری.

رئیس شورای شهر تبریز اضافه کرد: اگر مصوبه ای را رد می کنند به قانون اشاره کنند و توضیحات خود را بگویند. وظیفه فرمانداری فقط تطبیق دادن مصوبات است.

پرویز هادی دیگر عضو شورا نیز گفت: فرمانداری تمامی مشکلات جامعه را رها کرده است و فقط به ورزش گیر داده اند.

 

 دستور جلسه پنجم

مصوبات کمیته نامگذاری اماکن و معابر عمومی شهر تبریز بررسی شد.

 

 

کلیه مصوبات کمیته نامگذاری اماکن با رای اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب شد.

 

دستور جلسه ششم

طرح اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در خصوص تشکیل شورای عالی و دبیرخانه دائمی خیرین شهری کلانشهر تبریز بررسی شد.

 کلیات این دستور جلسه با رای اکثریت اعضای شورا تصویب شد و قرار شد در کمسیون های تخصصی بررسی شود.

 

 

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.