به گزارش تبریز بیدار، صادق نجفی در بازدید از اقدامات هوشمند شهرسازی تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری مجموعه گستردهای است که در ارتباط بیواسطه با شهروندان، تخصصهای مختلف فنی و اجتماعی را پوشش میدهد، از این رو، خدمت در این مجموعه باید از زمینههای روان و پرمحتوا برخورد باشد.
وی با بیان اینکه بستر اقدامات شهرداری باید با برخورداری از انعطافپذیری لازم و پرورش ایدههای موثر، فرآیندهای خدمت را پیگیری کند، اظهار داشت: این مهم دست نخواهد یافت مگر با حاکمیت اعتماد، تعصب سازمانی و عزم واحد خدمتگزاری در مجموعه.
نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداریها و دهیاریها، با اشاره به تراکم وظایف شهرداریها، تاکید کرد: اکثریت نیروی انسانی شهرداریها، نیروهای دلسوز و تلاشگری هستند، با این حال، بروز تخلف در چنین مجموعه گستردهای اجتنابناپذیر است.
وی اضافه کرد: توسعه بسترهای هوشمند و خودکار، تنها راهکاری است که میتواند فرصت و احتمال هر گونه خطا را از نیروی انسانی بگیرد.
نجفی خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان است، لازمه تحقق این اصل در ساز و کار مدیریت شهری، محدود کردن اقدامات دستی و ارتقای برنامههای نرمافزاری است.
شهردار تبریز با بیان اینکه در دوسال گذشته، هوشمندسازی حرکت های اجرایی، دغدغه مهم شهرداری تبریز بوده است، گفت: جمعبندی ۳۰ میلیون برگ مرتبط با سوابق شهرسازی شهروندان تبریزی، به صورت الکترونیکی و در قالب دیتاسنتر، موجب ایجاد یکی از برزگترین بانک های اطلاعاتی شهرسازی کشور شده است.
وی ادامه داد: امروز، با فعالسازی ابر یکپارچه تبادل اطلاعات، پروژههای عمرانی از نظر روند پیشرفت و بودجه قابل پیگیری است، بعلاوه، تعداد پروانههای شهرسازی و کموکیف صدور آنها در هر منطقه به صورت آنلاین از طریق سامانه شهرسازی، قابل رویت است.
نجفی ادامه داد: ایجاد سامانه شهرنمای تبریز، زمینه های رصد و مقایسه تغییرات شهری را در مقیاس محلات و مناطق، فراهم آورده است.
شهردار تبریز اضافه کرد: تمهیدات در نظر گرفتهشده در راستای شفافسازی، حذف دخالتهای دستی و سهولت برای اعضای شورای اسلامی، مورد تاکید شهرداری است.
