به گزارش تبریز بیدار، صادق نجفی در مراسم پایان حفاری تونلهای عمیق خط یک قطار شهری تبریز با اشاره به تاخیرهای طولانی، در اجرا و پیگیریهای پروژه خاطرنشان کرد: اگر در گذشته اعتبارات شهرداری، به موقع صرف پروژه شده بود، امروز حفاری هر کیلومتر از تونلهای مترو، با هزینهای به مراتب کمتر از ۱۷۰ میلیارد تومان کنونی صورت میگرفت.
وی با بیان اینکه شهرداری در دورههای قبل بیشترین تاخیرها را در تزریق اعتبارات لازم به مترو داشته است، گفت: با این حال، شهرداری تبریز در دو سال گذشته، پروژه قطار شهری را به عنوان اولویت نخست توسعه و عمران شهر تبریز مورد توجه قرار داده و در همین راستا، ۴۰۰ میلیارد تومان را به این پروژه تزریق کرده است.
نجفی با اشاره به محدودیتهای ترافیکی و آشفتگیهای محدوده میدان امام حسین (ع) در اجرای این پروژه گفت: با تمام وجود از شهروندانی که در این چند سال با اجرای این پروژه و تاخیر ۱۰ ساله آن، متحمل زحمت شدهاند عذرخواهی میکنیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک، حرکت مترو در این مسیر، تلخیهای اجرای پروژه را به حلاوت و آرامش تبدیل کند.
شهردار تبریز همچنین از اجرای خط سوم مترو به صورت فاینانس و BOT و خط چهارم به صورت تراموا خبر داد و افزود: با تمهیداتی که اندیشیده شده است، مصمم هستیم که به الگوی موفقی از توسعه حملونقل ترکیبی در شهر تبریز دست بیابیم.
نجفی یادآور شد: مونتاژ واگنهای سه کلانشهر تبریز، شیراز و اصفهان در تبریز، دیگر افتخار مرتبط با پروژه قطار شهری خواهد بود که در کنار مزیتهای فنی، در خصوص ایجاد فرصتهای اشتغال و رشد شاخصهای اجتماعی شهر نیز موثر خواهد بود.
